KTM 400 SX/EXC -97 4T

Kirjoittaja: Matti-Jussi KorkoEilen ajosession lopussa kone ei tahtonut oikein pysyä tyhjäkäynnillä ja kahvaa käännettäessä alakierroksilla ilmeni pientä paukkunaa pakoputkessa. Mikäköhän mahtaa olla syynä?
Lisäksi kone ei oikein tahdo kylmänä käynnistyä helpolla, lämpöisenä kylläkin.
Onko vinkkejä aloittelijalle?!

Kirjoittaja: TIMO KOSKIJoo ensin tohon säätö asiaan...joo joissain manuaaleissa on todella ohje siitä 0.2 mutta mun laitteessa jopa racing bike käyttää 0.15 tai 0.1 mut makuasia toimii molemmilla...ja nyt kannattaa kylla tutkia sitä sytytyspuolta eli ajoitus onko kohdallaan ja sit se että säädithän venttiilit ns oikeassa yläkuolokohdassa.....se sytytys on helppo tietenki kokeilla ku jättää sem in kopan löysälle potkaisee(mrrrr)(eerolle)käyntiin ja varovasti säätää molempiin suuntiin ja kokeilee näin missä käy parhaiten sekä tyhjää ja ottaa kierroksia ja eero olen huomaanut itselläni seuraavanlaisisa ongelmia:kun ei ole lunta niin kun kaatusin.....se sattu ja taas tuli hyvinkää tutuksi eli talvi SE on kuulemma tulossa ja ne spoorit....mjam mjam ja niinkuin huomasit teboililla pulla maistuu......mut eiköhän me vielä ehditä kokeilla miten se pissii....kunhan mä potkin käyntiin...hih

Kirjoittaja: TIMO KOSKIJoo terve itselläni samanlainen mut -98 malli ja noiden mun kirjojen mukaan sun pyörä pitäis olla samanlainen eli itse just säädin venttiilit ja laitoin välykset 0.1 koska 0.15 tulee pieni nakutus ja koska säätö ja tarkistus on suht helppo sen voi tarvittaessa tehdä useammin ja kyseiseen laitteeseen löytyy huoltomanuaaleja hyvin joissa selkeästi kerrotaaan huolloista ja opastetaan...

Kirjoittaja: Nikkanen EeroMorjensta ....x....(en käytä sitä rumaa nimeä,joksi se kohta B luokkaan nouseva möhömaha Hälvälän parisi sinua kutsui)...Ei ole nopeaa 98 mallia näkynyt Vihtijärvellä eikä Heinolassa.Arvaan että keräilet voimia ja "räjäytät pankin" Nummelassa tai Mäntsälässä,vai onko aikeesi kenties vihdoinviimein viedä se nuortenmestaruus Myrskylässä..?...

Kirjoittaja: Matti-Jussi KorkoTerve! Sain säädettyä imupuolen venttiilit välykseen 0.15 mm, mutta paukkunaa esiintyy edelleen. Nyt vieläpä koneen ollessa kylmäkin. Sitä paitsi netistä löytyi LC4:n ohje, jossa välykseksi 400:ssa imu- ja pakopuolella opastettiin 0.20.
Olisin kyllä kiinnostunut kaikista olemassa olevista oppaista, mistäköhän niitä pitäisi lähteä kyselemään?
Mutta eipä ole enää koneen nikottelut suurin ongelma; repeytyi nimittäin eilen takaratas kiinnikkeineen irti. Vanne oli jo ennestään niin ruokottomassa kunnossa, että joudun hankkimaan kokonaan uuden takavanteen (jarrulevy poislukien). Eli, olisiko kellään myydä 18 tuumaista takavannetta?!?

Kirjoittaja: Matti-Jussi KorkoKiitokset vinkistä. Löysin netistä saksankieliset huolto-ohjeet LC4:lle, mutten tiedä eroaako LC4 kone teknisesti omastani. Päteekö samat huolto-ohjeet? Esim. venttilin välys n. 0,1 - 0,15 mm? Onko olemassa parempia ohjeita?

Kirjoittaja: HARRI PITKÄNEN Kannattaa varmaankin tarkistaa venttiilivälykset, kuvailemasi oireet sopisivat turhankin hyvin imuventtiilien kantamiseen ts. välykset nollassa.