KTM 400 SX -01
23.7.2004 - 16:36
|
Kirjoittaja: Hemmo PeräkyläOnko kenelläkään kokemuksia ko. pyörästä? Vikoja, ajettavuus, teho?. Lähinnä verrattuna 250 2t pyörään, olen ajellut 250 2t pyörillä joten niistä on kokemusta, mutta nelareista ei.
HP
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Hemmo PeräkyläKiitoksia ohjeista, mutta eikös ne välykset pitäisi mitata? Ainakin ohjekirja antaa arvot noille välyksille. Mahtuuko sinne tavallinen rakotulkki väliin?
HP
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMahtuu kyllä, mutta kun ne pitää työntää sellaiseen pieneen poteroon, niin kannattaa taivuttaa se rakotulkin pää 90 astetta. Ja kyllä helpottaa. Niitä syyläreitä ei ehkä tarvitse ottaa irti, itse ainakin säädin niihin koskematta.
Kirjoittaja: Veijo ÄnäkäinenSiinähän se välyt tulee mitattua, kun säätöruuvin kierteen nousu on tiedossa. Jos kierteen nousu on esim. 1mm, niin varttikierros auki päin tuo 0,25mm välyksen. Itse säädin tuolla tekniikalla eilen LC4:n venttiilivälykset ja täytyy sanoa, että aikaa meni huomattavasti vähemmän kuin perinteisellä rakotulkkiväliin menetelmällä :)
Jos oikea kiertokulma on 1/6-kierrosta, niin lukitusmutteria voi käyttää kulmamittana.
Kirjoittaja: Hemmo PeräkyläKuinkahan nuo venttiilien välykset tarkistetaan. Ohjekirjassa ei niistä ole mitään mainintaa. Autoista on kyllä aikoinaan venttiilinvälyksiä säädelty, mutta ei näistä mopoista.
HP
Kirjoittaja: PASI VIINIKAINENHeleppoa. Ruuvaa kone jumiin yläkuolokohtaan. Se tapahtuu moottorin etupuolella olevalla ruvilla jonka alla on semmoinen pari milliä paksu kupari prikka. Ota prikka pois ja puöritä ruuvi takaisin paikalleen kun konen on YKK:ssa. Limpussa on sillä kohtaa lovi joten ruuvi menee pohjaan kun on oikealla kohtaa. Sen jälkeen tankki ja syylärit pois ja venttiilin kannet auki. Ruuvaa välys nollaan ja sen jälkeen ota vajaa varttikierros auki. Sen jälkeen lelut kasaan ja prikka takaisin ruuvin alle ja kovaa ajoa. Ite tarkistan noin 2 kertaa vuodessa. Välykset pysyy aika hyvin kohdallaan verrattuna esim. hondaan.
Kirjoittaja: PASI VIINIKAINENVoipi suositella. Itellä on -02 mallin samanlainen, tosin nykyään 453 kuutioinen. 400 kuutioisenakin kulkee mukavasti, 453 kuutioisena vielä paremmin ja verrattuna YZF tai CRF 450 on ajettavuudeltaan helpompi, mutta ei kulussa juuri häviä.
Helpompi ajella verrattuna 250cc/2t. Painossakaan ei juuri eroa. Ainakaan ajaessa ei huomaa.
Kirjoittaja: Hemmo PeräkyläNo niin, tuli ostettua ko. kotari. Hyvin tuntuu pelaavan, mutta kylmä käynnistys tuntuu olevan hieman hankalaa. Välillä saa polkea oikein urakalla. Onkohan jollakin jotain konstia tuohon hommaan. Kuumana lähtee kyllä hyvin käyntiin.
HP
Kirjoittaja: Anssi LehtinenKannattaiskohan ekaks tarkistaa venojen välykset? Nelarit on yleensä helpompia polkasta käyntiin kylmänä kuin kuumana.
Jos välykset ovat kohdallaan, voi alkaa miettimään kaasarin säätöjä. Joskus käynnistystä auttaa kun vääntää kaasukahvaa kerran n. 1/4-kaasulle asti niin kiihdytyspumppu ruuttaa imusarjaan pari pisaraa menovettä.