KTM 350 kitti
21.10.2005 - 18:29
|
Kirjoittaja: Jarkko HeikkiläKertokaapa kokemuksia ktm 350:stä kitti sarjasta. Kestävyys? Teho? yms, yms???
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Marko MoisanenKiitos vastauksesta.
Totta puhut, kyllä 900*eur* on paljon rahaa. Jotenkin vain tuntuu, että se voi jopa siirtyä myös jälleenmyyntihintaan - sen verran on kehuttu tuon kitin vaikutuksia kyseisen mallin ominaisuuksiin.
Kirjoittaja: Anssi LehtinenTuskin kovin hyvällä suhteella siirtyy jälleenmyyntihintaan kun uutenakin 400- ja 450-kuutioiset ovat vain 500 egeä kalliimpia ja muuten samoja pyöriä.
Kirjoittaja: Marko MoisanenNäinhän se kyllä taitaa olla. Hintaero on pirun pieni noiden kamppeiden välillä. Voi olla, että siirtyisi parhaassa tapauksessa about 500*eur*. Vai miten kävi sinulla Pekka?
Niille alkuperäisillekään ei taida käytettyjen markkinoita olla, vai miten on?
Voiko niitä alkuperäisiä inkkeitä vaihtaa takaisin pienillä kustannuksilla vai ollenkaan? En nimittäin tiedä, mutta luulisin, että se on mahdollista helpostikin???
Ajatuksena se, että vasta-alkaja voisi kurvailla aluksi 250cc pelillä ja asentaa harrastuksen edetessä hyllyssä odottavan 350cc kitin voimaa lisäämään.
Silloinhan tuollaisen kitillä varustetun pyörän ostossa olisi niin sanotusti järkeä - vai onko turhaa mokoma edestakaisin vaihtelu?
Kirjoittaja: PEKKA RANTANEN350:n kitin tilasin Sommerilta Saksasta (www.ktm-sommer.de) ja se maksoi pikkasen yli 500 Euroo (nykyään kittiä taitaa saada Racinbikestä samaan hintaan). Skog asensi kitin ja samalla viimeisteli kannen, joka kustansi pikkasen alle 400 Euroo.
Pyörä oli säädetty kun hain sen, eikä säätöjä tarttenut sen jälkeen tehdä.
Onhan 900 Euroo melkoisesti rahaa mutta kitin asentamisen jälkeen kyseesssä on kuin toinen pyörä, kuitenkin helppo ajettavuus säilyi.
Kirjoittaja: Marko MoisanenUteliaisuus heräsi.
Paljonko sarja maksoi asennettuna Skogilla? He varmaankin tekivät myös kaikki säädöt eli pyörä oli valmiina ajoon?
Kirjoittaja: PEKKA RANTANENEkana enskapyöränä mulla oli 250 EXC racing, jolla ajelin vuoden päivät. Skog Racing asensi pyörään 350 kitin. Tehoo tuli selvästi enemmän mutta säilyi silti helppona ajettavana (kansi viimeisteltiin Skogilla samalla). Ehkä pienististä venttiileistä johtuen kone ei venynyt yläkierroksille kuten nykyinen 400:n. Mun mielestä kitin asentaminen kannatti, koska asentamisen jälkeen oli kun olisi ajellut eri pyörällä (tehoo oli tarjolla enemmän).
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTO305cc kitistä on sen verran, että mikään osa-alue ei hiekkene, eikä koneen tasainen luonne läpi kierrosalueen muutu, skaalautuu vain kautta linjan ylemmäs. Valmistajan mukaan männällä ajaa 10 tml siinä kuin originellillakin.
350 kitti perustui muistaakseni vakioon 400:n mäntään + madallettuun 400:n pyttyyn. Ainakaan 305cc kitin kanssa kansitöitä ei tehty, eikä valmistajan mukaan ollut kuulemma välttämätöntäkään. 305cc kittiä voi ainakin suositella, ajo ei hankaloitunut millään muotoa ja pehmeys säilyi, 350:ssä alkaa iskunpituus/halkaisija olla jo 450:n husaberin luokkaa.