KTM 250 sx -01
23.8.2004 - 08:30
|
Kirjoittaja: Kirkinen Ari-PekkaMoi!
Ostin kyseessä olevan pyörän. Ensimmäinen tunnelma, että alusta on jäykkä kuin kivireki, vaikka vaimennus on vedetty minimiinsä. Toinen juttu on se, että täristääkö Kotkan kone miten paljon uutena? Epäilen, että joutuu vähän paneutumaan tekniikkaan ja läväyttämään koneen ja vaihtamaan uudet sisuskalut sisään, koska peli muistuttaa hieromasauvaa ja värinä on aikamoista tapeissa. Kone on kyllä rungossa kiinni. Muuten peli toimii oikein hienosti ja vie kuin eläin piikkiin verrattuna...
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Kees van NiftrikNo niinpä niin,
Ei sitä paljoa paremmin voisi sanoa. Isommissa rökäleissä on tasapainoakseli, mutta siitä huolimatta nuorimmat saavat varmaan kääntää kalsarit puolen tunnin välein...
Kirjoittaja: Kirkinen Ari-PekkaTere!
Purin vielä kertaalleen pyörän perän. Takahaarukka pois, tappi pois ja sitten uudestaan sovitus. Koneen, takahaarukan ja rungon väliin jäi karmea välys, jonka sitten shimmasin aluslevyillä pois. Sitten kiristys naamatiukkaan momenttiin ja avot. Tulipa hyvä, kone käy ja kukkuu, ja missään ei tunnu juurikaan minkäänlaista värinää. Aivan korkeilla kierroksilla hypyissä ja paikallaan kierrätettäessä tulee lievä tärinä tankoon ja tappeihin. Ei paljon japanilaista häpeä... Pankaa siis koneet kiinni runkoihinne...
Kirjoittaja: Kirkinen Ari-PekkaTodiin. Nyt on pata taas kasassa ja pyörä ajossa. Kone täristää entiseen piikkiin verrattuna huomattavasti enemmän. Käy tosi nätisti pienillä kierroksilla, mutta kun lyö jenkaa niin pientä värinää tapeissa ja tupeissa on havaittavissa. Eräs kotka kaveri mies, että kaksitahtisella kotkalla näkee kahtena ja nelarilla sitten neljänä. Ei vissiin käy sitten yhtä nätisti kuin japsit, mutta potkua kyllä löytyy...
Kirjoittaja: Kees van NiftrikSuosittelen vilpittömästi uudelleen laakerointia pikimmiten...
Kirjoittaja: kwasaki kx 85 bdrjoo sama juttu ktm sx 85 sessa
Kirjoittaja: Kirkinen Ari-PekkaMoi taas!
Pata on nyt sitten irti ja levällään. Sisältä ei löytynyt "oikeastaan mitään" muuta kuin, että pannaan kokonaan kone alusta uusiksi. Läpät ovat mm. murentuneet alareunoista. Purkaessa konetta irti huomasin myös, että yläpään moottorinkiinnityspalat olivat murtuneet. Näin ollen onko muuten patin alapään lohkon reiät uutena miten tiukat pultteihin nähden?
Onko kenelläkään ollut ongelmia vaihteiston kanssa? Noin pikaisella tarkastuksella näyttäisi, että kolmos ja nelos rattaiden pinnassa olisi karkaisussa havaittavissa lievää kulumaa. Todellisia rotankoloja ei vielä ole.