KTM 250 EXC Racing kaasuttajan säädöt
2.9.2006 - 20:33
|
Kirjoittaja: Eero PitkänenOlisiko neuvoja tarjolla? Yläkierroksilla toimii aika hyvin, mutta esim. mäkeä noustessa kakkosella niin kauan kun kierroksia on hirveesti kulkee, mutta kun kierrokset laskee, niin tukehtuu ( prötää ). Kun vaihtaa ykköselle tässä vaiheessaa, niin ei enään ykkönenkään ota kierroksia vaan pitää kytkimellä lipsutella ja kaasulla himmo kierrokset. Säädöt kaasuttajassa nyt: Tyhjäkäynti 45, pääsuutin 165, neula 4s lovi ylhäältä ja mix ruuvi 1,5 kierrosta auki.
Mix ruuvia käännettey suuntaan jos toiseen ja tuntuu, että Mix ruuvin kääntämisellä ei ole vaikutusta.
Siis mitä pitäisi tehdä?
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JOUNI KALLIOMÄKIPääs. 165, tyhjä 48, neula keskiasennossa ja mix tehtaan asetus.
Pyörä -06. Toimii näillä palikoilla/säädöillä.
Kirjoittaja: JOUKO HUILLAsoittele 040-5848722 jokke
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEipä ole nelarien säätämisen kanssa ollut ongelmia kun olen laittanut aina tietoisesti pikkuisen rikkaalle. Käynnistyvyyden säätö onnistuu kohtuu hyvin bensaruuvilla.
Jos se stumppailee herkästi tai pieniltä kierroksilta, vaikka tasaisella, kaasu avatessa miettii hetken, tutkisin tarkemmin tekeekö se samaa puoleen väliin avatessa ja kokonaan. Sen mukaan neulaa ylös ja/tai pääsuutinta isommaksi.
Omaan korvaani nelarin ääni kuulostaa rötäävältä miten päin vaan pahasti poskellaan.
Ihan hivenen rikkaalle säätäminen perustuu siihen, että pahin ongelma silloin on jonkun murto-osahevosvoiman häviäminen kun laihalla taas tulee ylläreitä. Eikä tarvinnut vaihtaa säätöjä vuodenaikojen mukaan.
Missä mulla on Keihinin FCR ollut, niin suutinkoot on pyörineet 168-172 alueella ja tyhmät 42-48 välillä, kottaraisesta ei ole kokemusta kuin -02 ja muistaakseni siinä oli 2mm pienempi kaasari kuin uudemmissa ja sopiva suutin 48.
Kaikki sanomani on kuitenkin täysin lukijan vastuulla, siksi paljon on välissä 2T rimpuiluja jo. Nelarien säätögurut osaa sulle varmaan kertoa penkitystulokset ja optimisuuttimet joka keliin erikseen...