KTM 250 4t talvisäädöt

Kirjoittaja: Jonas högströmkävin eilen ensimäistä kertaa pakkasessa ajamassa(tai yritin) ...pistin sen käyntiin kellarissa ja heti kun otin sen ulos se alko pätkii ja käydä epätasasesti sit se sammui ja siellä mä yritin saada sen käyntiin. n 5:n minuutin pästä mä sit sain sen käyntiin ja melkein heti sammui.sit mä työnsin sen takasin sisään siellä se sit ekalla meni käyntiin...kertokaa te jotka tiätävät vähän paremmin ku minä,pitäiskö vaihta jotain suuttimia tain mitä mun pitäis tehdä??

Kirjoittaja: MIKA SEITSONENVaihdoin tänään Powerjet-suuttimen; oli 70 ja uusi on 50. Pyörän stumppaamiset on historiaa. EMX:n kypärä-Xenonilla pimeys muuttui päiväksi ja tuli äsken ajeltua tunnin verran. Alkaa "kotispoorin" reunatkin paikoin kestämään, joten homma eikun muuttuu hienommaksi :)

Kirjoittaja: Kees van NiftrikKyllä Kotari-leirin itsetunto kestää sen, Sirkku. Mutta odota nyt vähän, niin saa niitä Kotareitakin ruiskulla. Se on vaan ajan kysymys näillä direktiiveillä.

P.S. Ei ole muuten ruiskuyksikkö hinnan kiroissa, kuten Jetronicit ja Motronicit autoissa. Millainen se ruisku on? Onko siinä jotain erilaista ja innovatiivista, kun hinta varaosallekin on painettu noin alas?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEipä oo tää Luhtasuo vielä puhunu hinnoissa mulle potaskaa...vartoos...about 10 tuotetta menny siltä, trial-serkoon.

Mut mä kato joka aamu heräänkin toivoen et olisin venyny yöllä, siitä se tuuliviiri ;-)

Kirjoittaja: Jarkko Hyvärinensanat Magneti Marelli ja 200e ei sovi samaan lauseeseen. 2t muuten lähtee ekalla vaikka -25C.....:D Mut sä oot kyllä tuuliviiri, mutta eikös kaikki akat oo?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOIhan pakko....

Miksi te hyvät ihmiset ostatte tuommosia laitteita, kun tarjolla on niin vimapan päälle makee ja joka kuskin käteen käyvä korvike? 4.5i Shercon koneella voi ajaa ihan siinä kuin piikilläkin tai ihan siinä kuin isolla kotarillakin, ruutan ohjaukseen saa balita ohjelmaa oman halun mukaan, kaiken lisäksi se on kaikilta muiltakin osiltaan harrastajan unelmapeli kaikkeen enskakäyttöön, -17C startilla muutamassa sekunnissa käyntiin, eikä koskaan tarvii vaihdella suuttimia! Ja jos se ruutta sattuis piiputtaan niin uus maksaa 200e...sillä ei saa edes 2T-kisenskaan kaasaria! Semmonen kotiin varalle, ja se on siinä. Keihiniin kun ostaa 5 suutinta, on se jo 50e.
Päästäkää irti ennakkoluuloistanne, kokeilkaa Luhtiksen pyörää!

...ja anteeksi että masennan kotarimiehiä...oon niin ihastunu tohon serkoon!

Kirjoittaja: MIKA SEITSONENMeikäläisellä oli omassa -07 250 EXC-F:ssä kanssa ongelmia tyhjäkäynnin kanssa jo pienessä pakkasessa. Pyörä kävi selkeästi laihalla seuraavilla suuttimilla/neulalla/säädöillä (eikä tyhjäkäyntiä lainkaan ilman ryyppyä):

Pääsuutin: 168
Tyhjäkäyntisuutin: 40
Seosruuvi: 1/2 kierrosta auki
Neula: OBEKT, 2. ura ylhäältä

Sittemmin seuraavilla säädöillä on ainakin viimeisen viikon aikana olleiden noin 5-10 asteen pakkasissa toiminut hyvin:

Pääsuutin: 175
Tyhjäkäyntisuutin: 45
Seosruuvi: 1 1/2 kierrosta auki
Neula: OBETN, 5. ura ylhäältä

Laitoin ensin uuden neulan toiseen uraan ylhäältä, mutta kiihdyttäessä ei saanut tarpeeksi rikasta, joten pudotin neulaa tuohon viidenteen uraan. Pitänee vielä kokeilla neulan laskua yhdellä uralla. Powerjet-suutinta 50 vielä odottelen.

Tänään kokeilin -03 EXC450:tä, jonka kanssa ei ole juuri tarvinnut suutinten kanssa pelata :) Erona tuohon 250:een on tyhjäkäynniltä lähtevä "brutaali" vääntö likipitäen vaihteesta riippumatta. 250:ssä jos vauhti pysähtyy/hidastuu merkittävästi, niin kaasun liian nopea avaaminen saa koneen stumppamaan. En tiedä, jotta onko vaan pienemmän koneen "ominaisuus"? Muutenkin totuttelen 400/450EXC:eiden jälkeen pienemmällä/kevyemmällä pyörällä ajamaan vähän eri tyylillä/kierroksilla/vaihteilla... sairaan hienoa ja hauskaa touhua näin hienoilla keleillä pelistä riippumatta :) Vielä kun tulisi enemmän lunta ja vähän nuoskakelejä, niin saataisiin kunnon spooreja.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIVuosimalli oli? Jos exc-f malli katso:

http://www.offroadpro.net/fin/keskustelut/viestit.asp?nro=41211&hakusan…

Kirjoittaja: Petri UutelaKokeile ensi hätään avata seos ruuvia josko alkais käymään tyhjäkäyntiä.
Mutta jos on tehdas säädöissä niin melkosella varmuudella kannattaa vaihtaa
kaikki suuttimet (itse vaihdoin neulankin).
Tässä on mun pyörän säädöt:
Pääsuutin 172
Tyhjäkäyntisuutin 48
Seos ruuvi 2-kier. auki
Neula OBDTN 4-lovi ylh.
Ainakin on koko alkutalven pelannu näillä säädöillä.
Niin ja syylärit puoliksi ummessa.