KTM 125exc ei käynnisty...

Kirjoittaja: Filip PlavsicElikä, mulla on 1 pikku brobleema. Olin tossa ajelemassa kotarilla kunnes yhtäkkiä kone sammui.
Tulppa on kunnossa ja bensaa on tankissa. Kone käynnistyi viimeksi kun kokeilin, mutta sammui hetken päästä. (tuntuu, että kone tukehtuu) Mikä mahtaa olla vikana?

Kirjoittaja: TIMO UNKURIKannattaa tarkastaa tosiaan kaasarin säädöt, liian laihoilla säädöillä kone leikkaa helposti kiinni talvella (jos kone rupeaa "ahdistamaan" kesken ajon niin silloin alkaa jo olla myöhäistä. Piikin kotarissa saa olla näin talvella mielestäni vähintäin (mettässä) 50 tyhjäkäynti/ NOZE neula 3.lovi ylhäältä/ 195 pääsuutin ja ilmaruuvi 1,5 auki. (Jos ajatte tiellä tai jäällä niin vieläkin rikkaammat säädöt). Kannattaa myös teipata toinen syyläri talvella peittoon.

Kirjoittaja: Filip PlavsicJuu, useimpia tulppia on testattu. Itekki oon kuullut tosta kaasarin neulan nostamisesta, mutta en oo vaan vielä ehtinyt testaamaan.. :)

Kirjoittaja: Filip PlavsicKylläpä on mystinen ongelma.. :(

Kirjoittaja: JARKKO VIRTANENOletteko testannut useampia tulppia? Joskus kun tulppa on rikki, niin siitä huolimatta kone voi käydä pienillä kierroksilla...

Kirjoittaja: ILKKA HEIKKINENNo kuulin kerhokavereilt sellast juttuu et 125cc 2t on tosi tarkkoi ton lämpötilan suhteen et munki varmaa kannattais laittaa vaahtomuovista sellaset suojat tohon kaasarin ympärille niin ne on suositellu ja mul on välillä ajossakin ongelmia ei mikään vakava juttu mut ihan aniharvoin kun vääntää kaasua ni se tukehtuu mut sit vaa höllää kaasua ja vääntää taas ni jälleen toimii.. ja toi hussen maahantuoja sanoi et kannattaa ehkä nostaa neulaa yhen pykälän verran. Mä en oo sitä tehny en tiiä voisko vaikuttaa kun en ole mikään ekspertti noissa säätöasioissa!! mut ei mua niin haittaa kun kummiskin hyvin se toimii!!! vaatii vain pari polkua enemmän kuin kesällä käynnistyäkseen!!!

Kirjoittaja: ARTTU HENELLMulla on toiminut ennen hyvin mutta nyt parilla kerralla ei käynnisty...ei mäkistartillakaan.

Kirjoittaja: TIMO UNKURIPiikin kotarissa on NGK BR9EVX tulppa vakiona ja se toimii sillä ihan hyvin. Talvellahan saa kylmää konetta lämmitellä ryyppy päällä pidempään kun kesällä ja alussa pakkasella kone tuppaa olemaan vähän tukkoinen ennenkuin "aukeaa" kunnolla.

Kirjoittaja: Jukka Nieminen2t Kotarit ovat aika tarkkoja oikeasta sytytystulpasta. Vika voi olla siina että ohjekirjan mukainen tulppa on yksinkertaisesti liian kylmä talvikeleille eikä polta seosta kunnolla talvella. Voi olla vaikea saada kone käyntiinkin. Kun lämpötila laskee lähelle nollaa tai sen alle, kokeilkaapa vaihtaa yhden pykälän suositeltua lämpimämpi tulppa koneeseen. Esim NGK B10:stä B9sään. Voipi auttaakin.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikSinolia kehiin, niin käyntihäiriöt helppaavat...

Kirjoittaja: ARTTU HENELLMä otin sen lämpimästä tallista mutta ei käynnisty!

Kirjoittaja: Filip PlavsicNimenomaan.. Se oli ollut lämpimässä, eikä käynnistynyt... :<

Kirjoittaja: ILKKA HEIKKINENmulla on nyt talvella sellanen vika (tai en nyt viaks sanois ku ei se sillai haittaa) et ku kone on vielä aika kylmä et on just joku aika sitte käynnistäny sen ni sit ku vääntää kaasuu ni se alkaa vaan buuaamaan eli kai tukehtuu sekin mut sit ku antaa vähän kauemmin sen olla tyhjäkäynnil ni sit se toimii ihan ookoo... et sitä pitää lämmittää talvella vähän kauemmin ennen radalle menoa kuin kesällä!!!

Kirjoittaja: Filip PlavsicKokeilin äsken käynnistää kotkaa uudelleen (sama juttu). Annoin ensin olla tyhjäkäynnillä vähän pidempään kuin normaalisti, mutta kun olin liikkeelle lähdössä, niin kone "tukehtuu"

Kirjoittaja: TIMO UNKURIMillaiset kaasarin säädöt teillä on?? Jos ei pakkasessa tahdo lähteä käyntiin ja kone tuntuu kylmänä "tukehtuvan" lähdettäessä ajamaan riittävän lämmittelyn jälkeenkin niin teillä on liian laihat säädöt!
Jos lämmin kone kesken ajon alkaa "tukehtumaan " näin talvella niin todennäköisesti kaasari jäätää (onko kaasarin päällä lunta ja jäätä?) (spriitä tankkiin ja suojat kaasarin ympärille ja ilmanputsari puhtaana ja sulana).

Kirjoittaja: ARTTU HENELLMulla on sama vika...kaikki kunnossa mutta "tukehtuu".

Kirjoittaja: LASSE YLÄ-KUJALAItselläni kävi tänään samalla tavalla. Kerran aikaisemminkin on pyörä sammunut yhtäkkiä. Epäilen, että kaasarin ilmaletkut jäätyy. Tänään putsasin letkuja vähän kädellä ja sen jälkeen sain pyörän käyntiin.

Niklas