KTM -04 "lookki"
24.4.2007 - 20:30
|
Kirjoittaja: Jaakko Väisänentästä on ollut keskustelua mutta miten se toimii ihan käytännössä laittaa -04 numerokilpi takalippa yhdistelmä piikkiseen vuotta vanhempaan onko paljon muokaamista voi onnistuuko ollenkaan?
kiitos neuvoista.
T. jaakko
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: MIKKO NOUSIAINEN
no tietenkään me ei ketään tuomita sillä tässähän on vain kyse silkasta makuasiasta!
ihmiset tykkää ja saa kiksejä eri asioista. joku haluaa uudet muovit ja teipit jokatoinen kuukausi, joku rakentaa uuden 4t-moottoripyörän aloittaen jostain oudosta kiinalaisesta aihiosta (ja aivan käsittämätöntä on se että siitä syntyy hyvä ja toimiva paketti!), minä taas haluan ulkonäöstä lainkaan piittaamatta että pyörä toimii teknisesti mahdollisimman luotettavasti eikä jätä metsäpolulle, joku muu haluaa optimaaliset alustan säädöt ja on jatkuvasti ruuvaamaassa,... meitä on moneen lähtöön...
harrastelijan kaluston ulkonäöllä ei ole mitään väliä.
kilpakuljettajalla jolla on velvoitteita yhteistyökumppaneitaan kohtaan tilanne on täysin toinen. kaluston täytyy olla edustavan näköinen ja kuljettajan annettava jotain vastinetta siitä tuesta mitä yhteistyökumppanilta saa. kahdella pyörällä kulkeva paskakasa (kuvaus omasta pyörästäni!) ei ole kovin mairitteleva sponssille. joku tosin ehkä jopa maksaisi siitä että häntä ei yhdistetä minuun ja pyörääni ;-)
Kirjoittaja: Sami LänsimaaNoh en haluu ketään tuomita, mutta minä en ymmärrä moista pyörän kiillottelua. Toki on tärkeetä et muovit on ehjät, mutta se et jos niis on naarmuja ja kulumaa niin mitäpä se haittaa. Ei uusista muoveista oo mitää hyötyä tahi jos joku voi osottaa et kierrosajat paranee uusilla muoveilla niin faktaa tänne päin.
Kirjoittaja: MIKKO NOUSIAINEN
tuon takahäkin hitsaamisessa siis Otto säästi ehkä parisataa euroa kun työlle ja laitteille ei lasketa mitään kustannuksia. vähemmän jos myy vanhan takahäkin käytettynä ja ostaa uudenmallisen uutena/käytettynä. muoveja/satulaa yms sitten ehkä löytää käytettynä, ehkä ei.
kyse on siis pelkästään ulkonäöksellisistä seikoista, pyörän ajettavuus ei muutu ja huoltaminen on yhtä helppoa kuin ennenkin. itse en pidä uudesta satulan kiinnityksestä, mielestäni vanha on helpompi irrottaa. ehkä uudet takamuovit ovat "siromman" näköiset mutta eihän niitä ajaessa näe kuin pers
Kirjoittaja: Sami LänsimaaKeskustelua seuranneena tuli vaan mieleeni hassu kysymys et mitäpä hyötyö moisesta operaatiosta on???
Kirjoittaja: OTTO KESKINENei hyötyä,paitsi että uuttakinuudemmathipofactoryteippisetit sai mopoon ja voi kehua et tää on aroknigkarkkalareplika perkele kovin mopo piällä maan.ehkä se.
jos joku tykkää nakertaa.itse en enää jaksa ostan kaupasta kiltisti joka vousi uuen ja harrastaahan esim sirkkukin rakentelua eikös se vaan tee yleensä koko mopon?
Kirjoittaja: OTTO KESKINENmoro.itte oon kyseisen operaation tehnyt eikä ollut paha.leikkaa penkin kiinnitykset sivuilta pois,lyhennä takahäkkiä n 3cm/tarpeellinen määrä ja hitsaa uudelle penkille kiinnitys.ostaa joutui ilmanputsarikotelon täyd.penkin kiinnitys mutterin ja taka lok + penkki.kaikki osat löysin käytettyinä paitsi lokaria ja kotelon koppaa.enää en viitsisi hommaan ryhtyä vaan maksan aina kiltisti paikalliselle ktm kauppiaalle tuhansia euroja että saan moponi päivitettyä.
Kirjoittaja: Petri UutelaItse olen harkinnut samaa muutosta mutta luulen että satula ja ilmanputsarikotelo menevät uusiksi. Eli jos joku on tehnyt kyseisen projektin niin antakaa vinkkejä mitä täytyy muuttaa ja mitä ostaa että onnistuu hyvin. Kun ei viitsisi koko perää vaihtaa koska tulee aika kalliiksi.