Korotuspalat
28.6.2004 - 20:37
|
Kirjoittaja: IIRO JÄNTTIOnks korotuspaloja vaikee laittaa tankoon kiinni kun oon 193cm pitkä joten tanko pitäis olla korkeammalla??????????
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JANNE VOLANENMun mielestä madalletut jalkatapit auttavat ajoasentoon todella paljon.
Auttavat sekä seisten että istualta ajettasessa. Mulla ainakin (191 cm) jalat on
aivan kippurassa kun istuu satulassa: jalat puutuu ja on raskas nousta seisomaan.
Lisäksi on tietenkin korottava stongaa ja satulaa.
Huonopuoli madallettuissa jalkatapeissa on se että ne kolisee kiviin helposti ja
jää spoorin reunoihin kiinni.
Kirjoittaja: REIMA ALANKOMistä saa esim crf 450:een madallettuja jalkatappeja?
Kirjoittaja: Anssi LehtinenJalkatapit tuolta:
http://www.fastwayperformance.com/
Kirjoittaja: Anssi LehtinenItse(191 cm.) en yksinkertaisesti pysty ajamaan ilman korotettua stongaa, polvet kolahtavat nytkin turhan usein kahvoihin (-03 YZ450F:n stongan ja t-kappaleen väliin laitettu "ylimääräiset" stongan yläpuoliset kiinnikkeet väärin päin, korotusta ehkä 20 mm).
Korotettu satula ja madalletut jalkatapit ovat lähinnä mukavuustekijöitä, vaikka joudun nytkin seisoessa ajamaan aika selkä kyyryssä. Jalkatappien ja stongan väliin pitäisi saada lisää ehkä 10 _cm._, ei mm.
Kirjoittaja: TUOMAS MÄKINENMikä pyörä?? Onko tangon kiinnikkeet kiinteänä vai irrallisena kolmiopalassa? Jos irrallinen, niin siihen väliin saa helposti ite tehtyä korokepalan.
Kirjoittaja: Janne PesonenNiin, osaisiko joku kertoa, enko noista korotuspaloista varsinaisesti hyötyä? Yammun WR 450 F testissä Offradissa sanottiin, että koropalat suositeltavat, mutta henk. keht mielestäni pyörästä tuli todella pahasti yliojautuva koropaloilla. Itse olen 183cm kuski. Jos palat todellakin suositeltavat, niin mikä olisi palojen kohtuullinen korkeus??
Kirjoittaja: IIRO JÄNTTISori etten ehtinyt kirjoittaa aikaisemmin oli kiireitä. Pyörä on Honda cr125 vm:2002 tankopalat on kiinteät.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin, Jammuhan on joka suuntaan jotenkin vähän kookkaamman ihmisen pyörä kuin esim. temmi, kotari tai kawi. CRF250 taas oli minusta myöskin pienemmälle paremmin sopiva.
Itse laitoin jammuun irtopalat T-kappaleeseen ja niihin sarvet. Irtopalan ja orkkispaikkojen väliin pystyy silloin laittamaan korotusta miten tahtoo ja ne voi laittaa joko siirtämään sarvia eteen tai taakse päin. Mutta ellei ole tuttua tai itse voi paloja jyrsiä, niin sitten joutuu ostamaan toisen T-kappaleen. Voit myös ostaa korkeammat sarvet, matalimpien ja korkeimpien ero on luokkaa 10cm joka on jo aivat valtava ero.
Kannattaa varmaan koittaa pyörää ennen kuin alkaa korottamaan tai pudottamaan mitään. Madallaettuja jalkatappeja on saatavilla, korotettuja en ainakaan itse löytänyt. Samoin korkeampaa penkkiä. Eli isolle ihmiselle ei pitäisi tuollaiset asiat olla ongelma.