Kierrokset tapissa kokoajan :(

Kirjoittaja: Tomi PennanenTerve! Apua tarvittais. Mopo olis CR250 -93. Ei lähteyny käyntiin yks kaunis päivä radal. Tulppa vaihdettiin, ei auttanu. Kaasari putsattiin, ei auttanu.

Juuri ennen kuin meinattiin vetää sylinteri irti, otettiin vielä tulppa irti ja kaadettiin bensaa suoraan männän päälle. Lähti käyntiin heti.

Lähtee nyt käyntiin ilman ongelmia (ei tarvi kaataa bensaa tulpan reiäst), mutta kierrokset painuu melkein tappiin välittömästi.

Tyhjäkäynti ruuvin veimaaminen ei auta. Kaasarin luisti ei oo jumis. Ryyppy vivun nostaminen ei vaikuta mitenkään kierroksiin. Kierrokset painuu varmasti jonnekin +5000 elikkä kaasun pohjaan veivaamisella saa vielä lisää kiekkaa jonkin verran.

Oliskos neulaventtiili rikki? Nostaako liika ilman saanti kierroksia?

Kiittäen Tomi

Kirjoittaja: Anssi LehtinenJoo ei se niin hirveesti bensaa tarvitse, että kiekat nousevat kun ei ole vaihde päällä. Eiköhän homma mee ilmavuotojen etsimiseksi.

Kirjoittaja: Tomi PennanenLuisti kyllä menee pohjaan, neulaventtiilissä en ainakaan huomannut silmällä mitään vekkiä. No vk-loppuna ropataan taas ja koitetaan etsiä ylimääräisiä ilma reittejä.Kiitoksia vaan vinkeistä. Kirjottelen taas jos löytyy vian aiheuttaja.

Kirjoittaja: Tomi PennanenVika löytyi. Vaikka kaasarin luisti liikkui hyvin, se ei mennyt ihan alas-asti. Rakoa jäi vain muutama milli, mutta sekin riitti kierrosten nousuun. Uusi kaasuvaijeri ja homma toimii ja peitto heiluu.

Kirjoittaja: Mikko HeikkinenVoisi saada kurkusta ilmaa. Onko ehjä ja liitokset kunnossa.

Kirjoittaja: Tomi PennanenEi näkynyt mitään halkeamia. Mutta eihän kaasarin pitäis antaa bensaa enempää vaikka kuinka tulisi ilmaa välistä? Eikö neulaventtiilin pitäis juuri estää liika bensan tulo ?

Kirjoittaja: sirkku kannistoNeulaventtiili ja koho yhdessa rajoittavat kaasuttimeen tulevaa bensan maaraa vastaamaan enintaan suurinta kulutusta.
Mietippa, jos neulaventtiili rajoittaisi bensan maaraan/kierroksia, niin silloinhan ei silla paasuuttimellaja neulallakaan olisi niin valia, eiko vain...
Toisin sanoen, neulabventtiilin pitaisikin lapaista monikertainen maara bensaa tarpeeseen verrattuna.
Siihen ongelmaasi:
Muistuu itsella mieleen golffista kisallinen vaiva imusarjan kumijalassa. Oire oli kuin sinulla, mutta ryyppy paalla, tyhjakaynti sitten puuttuikin kokonaan. Halkeamia ei nakynyt, mutta kun painoi kaasutinta imusarjaa vasten, muuttuivat kierroksetkin selvasti. Sita siis kannattaa kokeilla.
Saattaa myos olla, etta neulaan on kulunut pykala ja se jumittaa/ ei mene kunnolla alas, onko kaasuvaijerissa loysaa vaikka luisti meneekin alas? Vai meneeko?

Kirjoittaja: TUOMAS MÄKINENKampiakselin stefa saattaa olla rikki ja saa sieltä ilmaa.

Kirjoittaja: Mikko HeikkinenNiin, vaikka se sylinteri ei enempää bensaa saisikaan, mutta kun ylimääräinen ilma (vuoto) laihentaa seosta, nostaa se kiekat korkealle.