Ketjujen+rattaiden vaihto edessä?
4.8.2008 - 12:58
|
Kirjoittaja: Vesa MartinMistä saa edullisemmin järkevälaatuiset ketjut ja rattaat Gassiin. Kokohan on 520.
Oletteko muuten kokeilleet mitä teollisuusketjut (ilman o-renkaita) kestävät harraste-endurossa?
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: EETU HEIKKILÄJos suomikaupat kelpaa niin halvalla pääsee vaikka seuraavalla tavalla:
Oolraitista(allright) JT:n teräsrattaat ja vierestä biltemasta O-rengas ketjut, kannattaa soittaa ekaan paikkaan ennakkoon ja varmistaa saatavuus.. viimeksi ainakin piti jompaakumpaa ratasta tilata varastolta veikkolasta..
Jos taas haluaa säästää 600g rattaiden painossa ja maksaa nimestä niin Renthalin rattaat ja DID vm ketjut kyseisestä paikasta. tosin hinta paketille melkein tuplat..
Ulkomailta tilatessa tietty säästää aina.. marraskuussa tilasin kasan rattaita eivätkä ole vieläkään tulleet.. joten tätä vaihtoehtoa kannattaa harkita:)
O/X-renkaattomia ketjua melko turha laittaa harraste enskaan.. eivät kummosia kestä ja säästö on olematon vaivaan nähden
Kirjoittaja: Jukka OittinenEn suosittele minäkään harrasteluun renkaattomia ketjuja muuta kuin jääradalle.Sitten on eri asia jos haetaan viimesiä kymmenyksiä pois kerrosajoista varsinkin pienillä pyörillä A:n kärkikahinoissa.Hyvin huollettu ja rasvattu rengasketju on herkempi kuin huonosti pidetty perinteinen.Omana tapana on ollut vetää samoilla X-rengasketjuilla kahdet rattaat loppuun eli pitkä aika ainakin kalenterissa.
Kirjoittaja: Vesa MartinTeräsrattaat tietysti. Mun tasolla ja kuskin omalla painolla marginaalinen merkitys jollain 600g. Tosta olen kuullut myös tosta kahdet rattaat ja yhdet ketjut vaihtosykli. Täytyypi kokeilla. Ajaako niillä Bilteman ketjuilla ihan oikeasti. Kyllä vissiin ajaa...
Kirjoittaja: SAMI KUJALAEdulisuushan on suhteellinen käsite. O-rengas ketjut kannatta joka tapauksessa laittaa ei tarvi olla joka välissä kiristelemässä ja kun ne ketjut ei veny niin paljoa niin rattaatkin pääsevät helpommalla kun eivät kulu venyvien ketjujen takia (reginan o-rengas ketjut on ainakin hyvät mun mielestä) rattaat löydät duellista tai oolraitilta jos et hommaa alkuperäisiä renthallin rattaista löytyy "kuraurat" joka on mun mielestä hyvä asia ja jos myyja sanoo että gassiin ei löydy rattaita niin taka ratas on sama kun tietyissä husgvarnoissa näkee jopa tarvike luetteloiden varaosa numeroista
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKI"Oletteko muuten kokeilleet mitä teollisuusketjut (ilman o-renkaita) kestävät harraste-endurossa?"
Ketjun jako on eri teollisuusketjuissa...
En ole vielä törmännyt 5/8 x 1/4-jakoiseen ketjuun teollisuudessa. Onko joku muu?
Teollisuusketjuja on myös o-rengasmallia muttei tuolla 520 jaolla.
Kirjoittaja: Jyrki LehtinenNo teollisuuketjut ei ole 520 jaolla. Ostin itselle 520 jakoista Diamond merkkistä ketjua yhden kelallisen ilman o-renkaita. Päitsi meni yksillä ketjuilla, mutta kiristellä niitä sai jonkin verran. Ei se oikein ilman renkaita hyvin toimi. Halpaa ei kyllä ollut tämäkään ketju...
Jollekin "jäärätamiehelle" voisin myydä sitä kokeiluun halvalla jäljellä on vielä jokunen metri, ehkä kolmeen pyörään.
http://www.diamondchain.com/files/DC_cycle_chain.pdf
Mun ketju on tuossa yllä olevassa osoitteessa tyyppiä 520H (brass)