Keksijöille töitä

Kukahan sitä keksisi moottoripyörään sellaisen "tappokatkaisijan", joka pysäyttäisi moottorin silloin kun kuljettajan molemmat kädet irtoavat "stongasta". Talviendurossa piikki-rengas on tosi paha sirkkeli, kun kone jää huutamaan täysille. Mikään johdollinen katkaisija ei toimi risukossa. Motocrossissakin pyörät huutavat usein täysiä, vaikka kuski on pudonnut selästä aikaa sitten.

Kirjoittaja: Mikko KarppinenEiköhän sellainen narumallinen tappokatkaisija joita käytettiin takavuosina kelkoissa aja sen asian. Taitaapa olla pakollinen jääradalla.

Kirjoittaja: Itseasiassa tuollainen tappokatkaisija olisi helppo toteuttaa. Esimerkiksi penkin alle voisi laittaa herkän napin, joka menisi päälle kuskin istuessa penkillä. Tähän nappiin voisi kytkeä sitten joko tulpanjohdon tai sammutusjohdot. Kustannuksia tulisi alle 10 euroa ja toteutus olisi helppoa.

Kirjoittaja: Ville KortesalmiKuinkahan tuo viesti jäi Mäempään Marlenan nimiin, vaikka itse sen kirjoitin?

Kirjoittaja: harri heinoAmeriikassa on niissä mäki-kisa pyörissä jotain sellasia jarruja joka lyö vetopyörän lukkoon kun kuskista tulee matkustaja.
Toimintaperiaatetta en tarkaan tiedä mutta ihan fiksu keksintö niihin härveleihin.

Kirjoittaja: pirhonen osmoTässä keskustelussa on nykyajan it-teknologialle haastetta. Primatel on kehittänyt tuotteita, joilla voidaan seurata ihmisten kaatumisia ja nousemisia. Säköinen katkaisu moottoripyörässä on ainoa mahdolisuus pysäyttää "ulvova" moottori. Vaijerit voivat olla hätätilanteessa hirttäytyneet auki. Ei kai se niin mahdotonta ole löytää toimivaa ratkaisua, joka katkaisee virran kun kuskilta irtovat kädet sarvista.

Kirjoittaja: etu sukusäätää tyhjäkäynnin pois niin ei jää pörrään mutta sit kyllä pitää kokoajan pitää ite kierroksia yllä

Kirjoittaja: Kauko KeksijäSellainen narumallinen tappokatkaisija kuin jääradalla ei ole käyttökelpoinen enskassa. Pyörä on jatkuvasti sammuksissa, kun risut repii kytkimen irti. Siitä jenkkien "takapyörän" pysäyttäjästä olisi hyvä saada lisää tietoa.