Kawasakin korjausta
Kirjoittaja: Juho JääskeläinenAlko ottaa päähän tuo sotkeminen sen verran että piti alkaa purkaa laitetta ja etsiä vikaa. Eli joka ajokerran jälkeen takahaarukka, vanne, pinnat yms sotkeutuneena 2-t öljyyn. Öljy on hyvää seos alle 3% että ei pitäisi olla vikaa. Kaasariin vaihdoin vähä pienempään suutinta ja putsailin, mutta ei kauan auttanut. Nyt sitten otin läpät pois niin oli : Tällaista
Vaihtaahhan nuo varmaan pitäisi mutta mitä mieltä voiko sotkeminen johtua tuosta?
Sitten varmuudeks koitin vilkuilla imupuolelta sisään ja tälläista näkyi:
Ei näytä kyllä tehtään jäljille? Pyörä on ollut itsellä noin 2kk ja konetta en ole ennen aukonut? Mutta luulisi että jos tuosta vasemmasta reunasta on paloja lähtenyt olisi ne jotain tuhoa tehnyt, että olisiko aikaisemman omistajan aikana irronnut. En nyt olisi kovin innokas avaamaan tuota kun mäntä oli tarkoitus vaihtaa ennenkuin jäärata-ajelut alkaa, mutta mitä mieltä uskaltaako ajaa?
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Juho JääskeläinenMännän vaihdoin nyt kun jokatapauksessa tässä talven tullen se oli tarkoitus vaihtaa. Miten tuo kampikammion huuhtelu toteutetaan? Kerkesin jo kyllä pistää kasaan. Pyörittelin kampiakselia ja vähä oljyä pistin limppuihin että tarttuuko mitään mutta ei erikoisemmin mitään tullu.
Kirjoittaja: Juho JääskeläinenTänään oli sylinteri irti ja kyllä nuo ihan normaaleilta vaikuttaa, jokatapauksessa ei ainakaan nyt ole irronneet. Tuollaiset tuossa kuuluu varmaan ollakkin vähä huolimattomasti vain viimeistelty. Pyörä on vm -01
Kirjoittaja: Juho JääskeläinenAiniin se unohtu että voiko olla vaaraa koneelle jos ajaa noilla läpillä? Uusia ei saa kun ensiviikolla, tekisi mieli kuitenkin ajella kun ei aina viikolla oikein kerkeä.
Kirjoittaja: Marko LaineJoo, kyllä sylinteri a mäntä noiden kuvien perusteella näyttää olevan ihan ok. Kawan tehtaan työn jälki vaan näyttää olevan uskomattoman surkeeta.
Vähän on hiilikuitua tarttunut tuohon mäntään eli ne nyt ainakin kannattaa putsata pois jos mäntä muuten on vielä mitoissaan eli ei paljon ajettu. Muussa tapauksessa toki männän vaihto.
Mihin ne loput hiilikuitukappaleet ovat menneet, se tietysti olisi kiva tietää. Eli yleensä myös kampikammio kannattaa huuhdella ja puhaltaa puhtaaksi kun ylimääräisiä osasia on tuonne suuntaan mennyt.
Itse en lähtisi ajamaan noilla läpillä, koska ne vain hajoavat lisää ja ovat taas sylinterin ja männän välissä mihin ne eivät kuulu.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOops! Normaalia? Mies kun ei täällä paljoa vitsaile ja kelloaikakin kertoo täysissä henkisissä voimissa naputtelusta niin tuohon on kai uskominen...
Kuinka vanhasta pyörästä on muuten kysymys, eurooppalaisissa ainakin on jo 15 vuotta kanavat olleet viimeisteltyjä, eli onko sylkky 90-luvulta?
Kirjoittaja: Anssi LehtinenAsiaan vain lievästi liittyen, olisi muuten aika hienoa kun joku saisi tehtyä ryhmätestin "samoista" pyöristä, eli löisi vaikka koneet ja iskarit dynoon ja näyttäisi yksilöllisen vaihtelun.
Nimim. squish clearance uudessa pyörässä 1,7mm, taitaa olla melko lailla toleranssien ylärajoilla.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEi voi olla. Vaikkei nuo sylinterin murtumat edes vaikuttaisi asiaan, niin tuommoinen reikä läpissä vaikuttaa aivan varmasti. Jo pieni hapsuuntuminenkin tuntuu etenkin alakierroksilla ajettaessa. Miltähän se pytty mahtaa sisältä näyttää?
Kirjoittaja: Juho JääskeläinenVoi olla niinkin että olleet kokoajan rikki ja en ole vaan sitä tajunnut kun aika aloittelia näissä hommissa olen. Sylinterin irroitan huomenna ja tarkistan.
Kirjoittaja: Jarmo NiskanenEivät nuo ole mitään murtumia, normaaleja valupurseita Kawasakin sylinterissä.
Pienellä snurrauksella toimii muuten paljon paremmin ;-)
Männässäkin näkyvät jäljet ovat normaalia kylmäleikkautuma-naarmua.
Kirjoittaja: Juho JääskeläinenJoo, tehot on kyllä tallella. Kaasarissa säädöt on neula 1 pykälän laihemalla, ja pääsuutin 155, vakio 160. Tyhjäkäyntisuutin vakio.
Kirjoittaja: HENRY ELDOn kyllä rouheaa jälkeä.. Pyörä toimii kiertää/vääntää normaalisti vaikka sotkeekin?