Kawasaki kx 92 takajarru
18.10.2005 - 17:23
|
Kirjoittaja: Antti TurunenJuuri olen ostanu ensimmäisen crossipyöräni ja nyt olisi heti jo ongelmaa.. eli pikkanen ongelma takajarrun kanssa.
koittaa toimia mutta ei pidä..?
palat ottavat levyyn kiinni muttei todellakaan purista tarpeeksi levyä
ja paloissa pintaa vielä hyvin ja nesteet sisällä ja säädetty joka maholliseen suuntaa.. ja sylinteri ja mäntä suht hyvän näköset eikä tunnu fuskaavan mistään.
mikähän voisi olla ongelmana ja mitähän mahdollisesti koko uusi jarrusylinterisysteemi maksais?
jos jollain vaikka olisi ollut samanlaisia ongelmia ja jos voisi auttaa niin olisin kiitollinen :)
niin ja minkälaisilla seoksilla kannattaisi ajella?
kiitoksia jo etukäteen! :)
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JUHA VUORIVanhemmissa pyörissä törmää usein tuohon jarruongelmaan. Suurella todennäköisyydellä selviät siitä jarrupääsylinterin korjaussarjalla, mm. Stormilta 92 kx 16,50 euroo.
Kirjoittaja: Tuukka HeleniusItse olen myös käytellyt n. 20 euron litrahinnalla myytävää öljyä (Motorex 2t öljyä), tuolla on toiminut hyvin. Kai kohtuu hyviä öljyjä hieman halvemmallakin saisi...
Mulla on mennyt tulppia liian öljyn takia, karsta kun tekee tulpan keraamisen eristeen pinnasta johtavan ja kipinää ei pääse syntymään kunnolla, tuosta aiheutuu kaikenlaisia käyntiongelmia. (tosin käytössä ollut öljy oli silloin jokin muu kuin kyseinen Motorexin tuote) Mutta jos tuolla 5 prosentin seoksella toimii eikä muodosta liikaa karstaa tai öljymoskaa niin voihan sitä silläkin käyttää, ainakaan ei pitäisi olla kulumisongelmia kampuranlaakereissa tai männässä... Kunhan muistaa putsailla ja öljytä putsaria tarpeeksi usein.
Ilmaaminen (englanniksi tosin):
http://www.motorcyclecruiser.com/tech/brakeserv04/
Kirjoittaja: Antti TurunenPolin on sen tuntunen ettei siinä ole mitään tuntoa..? :)
Eli menee pohjaan ja mitään ei tapahdu.. noin puolessavälissä painaessa poljinta alas ottavat palat kiinni levyyn mutta jarrutusteho on todella olematon sillon..
Mitenkäs tota järjestelmää pystyy ilmaamaan ja saakos niitä stefoja ihan tarvikkeena jostai..?
Entinen omistaja on ajellut tällä pyörällä 5% seoksilla siitä ihmeissäni kyselin että miksi ja kertoi syyksi kun aluksi alkoi ajella 2,5% vei tulppia ja sama jatkui aina 4,5% saakka mutta 5% toiminut vallan mainiosti.
Ja tulpan pitäisi olla oikeanlainen.. mene ja tiedä sitten mutta nyt mitä olen itse ajellut 5% seoksella niin hyvin on toiminut öljyn merkkiä en muista mutta kävin sen kawasakin jälleenmyyjältä ostamassa ja maksoin elämäni kalliimman öljylitran! 22e/l huhhuh.. onko halvempia ja varmaan yhtä hyviä oljyvaihtoehtoja? :)
Kirjoittaja: Moto FreakJep jep, vahvasti viittaa siihe et on pääsylinteristä väljä. joko on vaa stefat kulunu väljiks tai sit on koko sylinteri väljä. Itte painiskelin 125 CR:n -92 kanssa samojen ongelmien parissa, monesti uusin stefat ja hoonailin sylinterii mut kesti just yhen ajokerran ja laski paineet läpi. Ja ainut keino oli sit sorvauttaa uus ylikoko mäntä.
Onks ne Stormin korjaussarjat jotai ylikoko hässäköitä vai mitä?
Kirjoittaja: Tuukka HeleniusTuntuuko jarruvipu ns. kumipallomaiselta eli joustaa "loputtomiin"/paljon, jos tuntuu niin vika on todennäköisesti siinä että jarrujärjestelmässä on ilmaa.
Itse ajelen n. 2.5-3 prosentin seoksilla ja käytän hyvää täyssynteettistä öljyä, jos ajelee jollain edullisella öljyllä niin sitä varmaankin kannattaa laittaa vähän enemmän ja öljyn pitäisi olla joka tapauksessa täyssynteettistä. Öljyn määrästä löytyy jokaiselta omaa mielipidettä, oma pyöräni on toiminut hyvin tuolla määrällä. Jos on liikaa öljyä niin ilmestyy karstaa (joka voi aiheuttaa käyntihäiriöitä ja tukkia paikkoja) ja öljymoskaa, liian vähän niin mm. laakerit ja mäntä kuluvat piloille, kone voi myös leikata kiinni vähäisellä öljymäärällä. Öljyn laadulla on myös vaikutusta voiteluun ja karstoittumiseen, sekä öljymoskan syntymiseen.
Kirjoittaja: Ossi HelminenVarmaan joku stefa hieman rikki jostain kohtaa. Ootko tarkistanut sen polkimen toimintasylinterin siis sen joka on siinä polkimen yläpuolella. Omassa cr:ässäni oli sieltä yhdestä stefasta pieni pala pois eikä sen takia toiminut.