käsien teippaus niksejä ?
6.8.2007 - 14:12
|
Kirjoittaja: ANTTI WALLIUSMoron
Kuinka teippailette kytkinpuolen kättä jos tulee hiertymiä kämmen puolelle.Millä keinoin sais urheiluteipin pysymään paikoillaan.Hyviä niksejä kaipaillaan?tietty ajohanskojen kokokin vaikuttaa,onko jotain erityisen hyvää merkkiä myynnissä(ajohanskoja/urheiluteippiä).Tupet???.On koitettu teipata ensin poikittain kämmenen yli ja sit pitkittäin sormien välistä lähelle rannetta
T.aw
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: marko heijaHyviä winkkejä kaikki, mutta itse käytin tenavatalkkia. Ennen sai apteekista.
Ja ne "kahvasuojat" pois tai ainakin tuuletusreikiä niihin, kenellä on.
Kahvat hauduttaa ja kämmen hikoilee enemmän, kun ei oo tuuletusta.
Crossari kestää pari kiven murikan lennon nyrkkiin, mut enskas nyrkki ei kestä petäjiä.
Hanskat tiukat, tupit sileämalliset geelit tms. ja talkkia käsiin ja hanskoihin ja baanalle.
Kirjoittaja: Oskari AhoMulle myyjä neuvoi että hanskoihin ei nyrkkiin puristettaessa saa jäädä ryppyjä, tai alkaa käsiä hiertämään.
Kirjoittaja: TOTTI RAITTILATeippaamisessa muutama hyvin toiminut konsti; Ekakskin, kädet tietty kunnolla puhtaaksi ja huolellinen huuhtelu ja kuivaus. Eli mahd. puhdas ja rasvaton pinta.
Yksi hyvä keino teipin laittoon on n. 50 mm leveästä teipistä n. 70-90 mm pitkiä pätkiä, mihin leikataan rasti keskelle. Siitä rastireiästä sormesta läpi ja muotoillaan päät kämmenen/kämmenselän puolelle kunnolla kiinni. Sen jälkeen kapeammalla teipillä kämmenen ympäri niin, että aloitetaan ja päätetään teippi kämmenselkään. Tuon "kiinnitysteipin" asettelussa voi tulla pientä ohjelmaa, kun se pitäisi saada kämmenpuolelta kulkemaan mahd. lähellä sormien tyveä, mutta vekkejä ei missään tapauksessa saa jäädä kämmenpuolelle.
Toinen vaihtoehto on vetää ristiin kapealla teipillä sormien välistä ja sen jälkeen samalla tavalla kämmenen ympäri kiinnitysteippi.
Ihan perinteinen ilmastointiteippi toimii yllättävän hyvin, paksu ja vahvaliimainen kunnon urheiluteippikin on hyvä, mutta pirun kankeaa. Ainakin ennen Eestin apteekeista sai venäläistä sporditeippiä, jossa on hyvä liima, mutta matsku on ohutta ja tosi taipuvaa ja venyvää, siitä teki ihan mitä vaan. Tuolla teipillä suojailin käteni tänä keväänä ennen Sakun kisaa, puolentoista vuoden ajotauon jälkeen kolme ajokertaa yht. n. 2 h ja vedin kisassa n. 2 h 15 min, eikä kädet auenneet pahasti, vaikka mielestäni jaksoin puristaa lopussakin ne hiekkapatit harjalta harjalle.
Ripan kanssa olen samaa mieltä siitä, että revenneet rakot on leikeltävä pois, siitä se alla oleva veresliha paksunee. Kädet ei oikeesti kestä kun ajamalla ja paljon, siinä Marko on tasan oikeessa. Pikaliima toimii kyllä ihan oikeesti, mutta vaatii kyllä jonkinverran luonnetta...
Kirjoittaja: Pekka VartiainenMinun vinkkini on, että mahdollisimman paljon ajoa, vaikka vähän tuntuisikin kipua niissä käsissä. Mutta suosittelen että ei aja kuitenkaan niin pitkään, että niistä rakoista alkaa tulla verta, koska parantuminen kestää päiviä (2-6). Mutta ajoa vaan ja katsot hanskojen koon tarkkaan sopivaksi.
Kirjoittaja: JANNE KAILANIEMIMoi !
Tässä vähän radikaaleja neuvoja mutta ovat toimineet.
Apteekista tai työturvallisuusvälineitä ja työvaatteita myyvistä hyvinvarustetuista liikkeistä saa KERODEX 40 voidetta jota hiero hanskojen alle niin rakkoja ei tule.
Toinen vaihtoehto jos rakot ovat jo käsissä ja jos ne vielä ovat vereslihalla niin raakasti nahka pois reunoja myöden ja pikaliimaa kauttaaltaan rakko umpeen niin pääset vaikka heti ajamaan.
No tietty saat vähän kuntoiluakin siinä paikkailun lomassa, liima kun kirvelee jonnin verran joten pieni hyppelytauko tulee väkisinkin, mutta ajamaan tosiaakin pääsee melkein heti liiman kuivuttua.
Liima samalla puuduttaa rakon joten se ei tunne kipua.
Hurjan tuntusta mutta todella toimii.
T.Ripa
Kirjoittaja: TEEMU NÄRVÄitse ostin scotin mx2 tupit ja ufon hanskat.ostin vähän pienemmät hanskat.ei tullut yhtään rakkoa enää käsiin =D=D
Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENItsellä alkuaikoina meni niin kun paukalon ja etusormen välistä ihan vereslihalle mutta tottumus kysymys.. nyt ei enää tule mitään ja hanskat on scottin san diegot
Kirjoittaja: AIMO LEHTINENOlen itse etsinyt pitkään ja hartaasti sopivia tuppeja ja hanskoja. Päädyin Renthalin Kevlar-tuppeihin ja Thorin AC-hanskoihin. Tupit ovat yhtä hyvät kuin Renthalin softit, mutta kestävät paremmin.
Noissa hanskoissa ei ole mitään ompeleita tai pehmusteita kämmenpuolella ruttaantumassa. Lisäksi kämmen on kestänyt ja pysynyt joustavana todella hyvin. Hanskat voi myös pestä ja siitä ne vain paranevat :) Ne on kuitenkin tarkoitettu kuumalle säälle, ja suojaavuus on minimaalinen (ei heikon laadun, vaan yksinkertaisesti kumi-/muovisuojien puutteen ja materiaalin ohkaisuuden takia).
Kirjoittaja: MARKO LAINEItse en suosittele teippaamista, vaan ajon lisäämistä pikkuhiljaa. Kädet kyllä tottuu, kunhan ei heti ajamisen jälkeen ole rasvapurkilla niitä pehmentämässä. Ekoilla kerroilla voi rakkoja tulla, mutta kun ne puhkoo, niin iho kovettuu ja seuraava kerta on taas paljon helpompi.
Hanskojen valinnassa onkin syytä olla hieman tarkempi. Hanska pitää olla istuva eli sormet eivät saa olla liian lyhyet, eikä liian pitkät. Parasta olisi että kämmen on mahdollisimman ohut, mutta toki suojaava. Ja jos hanska on jo hieman muotoon ommeltu eli se on nyrkissä, niin aina vähemmän jää niitä ryppyjä, jotka pääsevät hiertämään. Samoin katsoisin missä kohtaa ja millaiset saumat hanskoissa on. Sitten kun löytää hyvät ja on testannut niitä eli todennut hyviksi myös ajossa, kannattaa kaupasta hakea muutama pari samanlaisia lisää. Näin säästyy sama etsimisen vaiva ja useamman pari kierrättämisellä hankintaa ei tarvitse tehdä heti uudelleen. Mahdollisesti rikkoutuneista pareista voi saada lisäksi käyttökelpoisen parin yhdistelemällä.
Parhaat hanskani aikoinaan olivat Sinisalon täysnahkaiset, mutta niiden kuivaamisen kanssa oli vaan oltava huolellinen. Sama toki pätee nykyisiinkin hanskoihin, koska väärin kuivattu hanska voi hajota heti seuraavalla ajokerralla.
Ja hanskoja tarvitsee aina muutenkin useampia erilaisia eri keleille, täytyy vaan löytää ne itselle sopivat.