Kärme Kustaan Kiemura 2003
Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIAjetaanko tänä vuonna päivä & yöosuudet? Kun näyttää osuvan itsenäisyyspäivä lauantaille, niin ei ajankohdan takia ainakaan estettä ole? Itse ainakin olisin mielenkiinnolla mukana, jos pimeäosuus ajettaisiin. Pääsin Kärmeksen makuun vasta viimeksi ajetun "yökärmeksen" jälkeisenä vuonna(4-5v sitten?) ja en ole Kärmestä päässyt pimeällä kokemaan.
Kisajärjestajille vielä toive:
Sivusta seuranneena tuntuu että monen harvakseen harrastavan ensimmäiseen kisaan lähtö ontuu, kun ei mistään pääse lukemaan kuvausta kisasta, lähinnä maastokokeisen pituuden lisäksi niiden luonteesta (nopeaa kangasmaastoa versus sikakivikkoenduroa tms., pituus, siirtymät jne.) Ja harrastajalle oleellinen tieto on myös aina se, tarvitaanko erillinen huoltoporukka raahaamaan bensaa ja kamoja huoltopaikasta toiseen. Ensikertalaiselle ei kisan nimi (stadionenduro, endurolenkki tms) vielä kerro mitään siitä, pärjaakö reissussa pelkällä kuskilla, pyörällä ja bensakannulla yksikseen... Varsinkin netissä julkaistava kilpailukutsu ei liene kustanna sen enempää, vaikka siihen pistäisi hieman nykyistä enemmän infoa. Kisan yhteyshenkilökin varmaan tykkäisi, kun kaikki hörhöt ei soittele ilta toisensa jälkeen ja kysele samoja asioita.
Voisiko Offriad Pro vaikka pistää tänne sivuilleen infopalstan, jonne kisajärkkärit saisivat helposti lähettää sähköpostilla tai keskustelupalstatyyliin laittaa muutama viikko ennen kisoja tuhdin infopaketin ensikertalaisia ja muitakin ei niin ammattimaisesti kisoja kiertäviä varten?
Toinen kymysys:
Onko offroad sanomissa osiota josta näkee kilpailukutsut, äkkivilasulla en löytänyt. Vai onko ko. hommeli jäänyt yksinomaan Kalkun (siitä kiitos Kalkulle) kontolle. Tuli vaan mieleen, kun kalkun sivuilta ei löytynyt muuta mainintaa kuin päivämäärä Kärmeksestä. Aiemmin Offroad Pron edellisten kotisivujen aikaan löytyi joskus täältä infoa kisoista, mistä oli vähemmän infoa Kalkun sivuilla ja toisinkin päin.
Tosin Rastaan Jukka & Co. kisahommelit on perinteisesti hoideltu vähemmän nörttimäiseen tapaan ja kilpailunumeronsakin on saanut soittaa Rastaalta, liekö Jukka netistä kuulutkaan ;)
No, aina välillä toivoisin etten olisi koskaan kuullut edes tietokoneista. Jos joku tekisi yhtä huonosti ja epävarmasti, sekä yhtä äkkiä auttamatta malliltaan vanhenevia, alituista päivitystä vaativia mitä tahansa muita laitteita työ, tai vapoaa-ajan käyttöön, niin eipähän tekisi kauaa kun olisi ostajapulan takia konkurssissa.
Marko
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Jani HoviTervehdys!
Luokkaan 1 saa osallistua kuka tahansa, eli on sitten A,B,C tai kuntoluokkalainen. Ja sama pätee luokkaan 2. Eli Kustaalla ei ole normaaleilla luokkajaoilla mitään merkitystä.
Reitti on kuulemma ihan ajettavaa, eli kaikki joukolla mukaan!
Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIKärmeksestä Jaatiselle:
Offroad Pro:n paperipainoksessa kerrottiin että Kärmeksessä luokkia on kolme
Luokka 1 ajaa päivä- ja yöosuuden
Luokka 2 vain päiväosuuden
Business luokka helpotetun päiväosuuden
Saako siis 1-luokkaan osallistua kaikki A, B ja C + kuntoluokkalaiset jotka haluavat ajaa pimeäosuuden, vai onko 1-luokka rajattu A/B kuskeille?
Eli saako luokan valita vapaasti sen mukaan haluaako ajaa pimeällä vai ei, kuljettajan tasosta riippumatta (A,B,C, kunto)?
Kiitos
Kirjoittaja: ALLAN JAATINEN
Kärme Kuustaalla on lähtö , EKn lähtö , kilpailun maali sekä huolto smassa paikassa eli Aulangon Heikkilän lomakylässä
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTO:-) :-) :-)
Pojat, pojat!
Tama tytto vaan ei uskaltanut jattaa niita pilkkuja pois, te kun niin hanakasti
niista piikittelette, niin pisti ihan pelkaamaan, etta kukaan ei neuvo...
mina kun TODELLA tarvitsen KIPEASTI neuvoja tuon kapistukseni kanssa :-(
Valitettavasti nainkin tahriintuu kadet ja ihan liikaa, ainakin siipan mukaan, kun ei tuo bujettipuoli kesta liikkeessakaan teettamista :-)
Hyvaa paivan jatkoa, nettinorteillekin... :-)
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIPakko pikkaisen piikitellä, sillä ääkkösten poisjättäminen on jo pois muodista. Enemmistö meistä puhuu ja ymmärtää sujuvasti suomea, joten käyttäkäämme ko. kieltä kykyjemme mukaan oikein ja kunnioittavasti.
Siitä käyntiongelmasta (jonka käsittely tosin on menossa eri kanavalla) voisin kommentoida myös hiukan.
Luin oirelistan tarkkaan ja taudin kuva on hyvin samankaltainen kuin eräässä piikin CR:ssä taannoin.
Kun kaikki oli jo kyllästymiseen asti käyty läpi ja sytytys todettu tapahtuvan joka männäniskulla, otin lopulta magneeton käämin käteen ja löysin vian sen sisältä.
Palanut kela oli periaatteessa kunnossa ja sähköisiltä arvoiltaan oikea. Päältä se oli myös ihan ok. mutta sisältä mustunut.
Lämpötilan ja kierrosten vaihdellessa palanut eriste kuitenkin välillä petti ja aiheutti häiriöitä. Vikaa haettin seospuolelta pitkään.
Käämin vaihdon jälkeen Honda kulki taas voitosta voittoon.
Kirjoittaja: KIMMO HÄMEENAHONetiketin mukaan mopon kai pitaisi sitten sanoa pram-pram-pram kun se ropottaa :)
Kimmo, WR426F
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIOlet oikeassa. Itseaan kunnioittavan nettinortin pyora kylla aantelee ilman skandeja, jos se ei ole saadoissaan.
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIValmiiksi luotu lomake kuulostaa hyvältä, vaikkakin lisää byrokratiaa.
Kukin kisajärjestäjä voisi sitä täydentää edes niillä tiedoilla mitä on viikkoa ennen starttia käytössä.
(Ei siis juuri mitään).
Marko: se ÄÄÖÖ-juttu ei muuten ollut sulle tarkoitettu.
Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMITämä nyt ei sitten liity yhtää mitenkÄÄn mihinkÄÄn...
Mutta Timolle kai täytyy kirjoittaa jotain lukemista missÄ on ne ÄÄT jonkun muunkin rakentamissa verkoissa (jotka ei toimi vesisateella...argh onneksi tulee talvi)
Mistä tulikin mieleeni: Huomenna lähtee etelÄstÄ piikkirengassatsi Antilta pohjoishämeeseen... Pitäisköhän hommata Lumitykit reitin varteen? :)
Mutta alkuperäiseen aiheeseen:
SML voisi antaa määräyksen (Pekka huom):
Kisajärjestäjille pakolliseksi antaa standardoitu ilmoitus joka julkaistaan moottoriliiton sivujen lisäksi mm. täällä, ilmoitus voisi sisältää esim. seuraavia asioita vanhojen lisämääräyksissä/kilpailukutsuissa olevien asioiden lisäksi:
* Tarkka mk määrä ja pituus luokittain
* Siirtymien ja koko reitin pituus luokittain
* Kilpailureitin luonne ja vaikeusaste (asteikko esim 1...5)
* vaaditaanko erillinen huoltoauto vai onko huolto aina samassa paikassa
* Pisin ajettava matka ilman tankkausmahdollisuutta
* Katsastus ja luokkien lähtöaikataulut min. viikkoa ennen kisaa (jotta osaa järjestää vapaata töistä, lastenhoidon jne...)
* em. siksi että laji pysyy vireänä vain uusien harrastajien myötä
ELi lisää byrokratiaa... ;) apua
No, pakko ja pakko. Saahan asiat toki muuttua ja talkoohommissa asiat menee usein vähän niin kuin on mennäkseen. Mutta tuota huoltohommaa ja aikataulupuolta voisi kyllä kilpailukutsuissa olla jo viikkoja ennen kisaa. Muutoksia toki aina tulee kelin ja maastoon reitinteon yhteydessä.
Palautetta Offroad Pro:lle
Hienon lehden ja nettijulkaisun painopistettä voisi ehkä hivenen kallistaa kotimaisten enduro ja crossitapahtumien puolelle, ulkomaisten tapahtumien sijaan....minun ja tuttavapiirini mielestä on ihan sama mitä ne maailmalla touhuaa, mutta oli hienoa lukea esim. Bike-Endurosta nettisaitiltanne heti alkuviikosta, kun oli itse ollut siellä mukana ed. viikonloppuna. Kiitos vielä kamoken porukalle hienosta ja omalla tavallaan haastavasta kisasta. Msmk:n porukkaa näette varmasti ensi vuonnakin paikalla
Uusi sanonta? " Suo, Ktm ja Jussi"
Timolle vielä...On se hyvä että pystiskeikalla on pakkaskelit...toivottavasti vain ulkokurvin puoleiset ojat on jo tarpeeksi paksussa jäässä...
yötä... marko
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIUseimmat aloittelevat kuskit joutuvat opettelemaan lajin salat aasta alkaen. Onhan se toisaalta ihan kasvattavaakin kun välillä kypärä unohtuu kotiin, bensa loppuu tai luut paukkuu. Menee oppi ainakin perille kun joutuu analysoimaan virheensä tarkemmin. Virtuaalienskassa ei tahriinnu edes kädet.
Mitä huoltojärjestelyihin tulee, ei Markon peräänkuuluttamaa infoa ole koskaan liikaa. Kymmenen kertaa peräkkäin Kärmeksellä tai Päitsillä ollut ottaa kyllä aika rennosti moiset murheet, eikä paljoa opastusta kaipaa. Mutta harvemmin ajava joutuu miettimään vielä lähtöviivallakin, miten huolto onnistuu.
Kyllähän homma useimmiten sujuu huoltoon mukaan napatulta naapurin tädiltäkin, kunhan vaan seuraa edellä ajavaa Ducatoa jossa on mopotarroja.
Pienimuotoinen infopläjäys A-nelosella vähentäisi kuitenkin hieman aloittevien kuskien ja tuurihuoltajien sähläystä.
Joissakin kisoissa asia on hoidettu aina mallikkaasti (toki olosuhteet ja aikataulut usein muuttuvat kisapäivänäkin), mutta joskus jopa kilpailupaikan löytäminen vaatii suhteita.
Pienikin määrä tietoa on enemmän kuin ei mitään.
Ja mennäämpä taas tavan mukaan sivuraiteelle, samalle jossa tämä keskusteluketju jo kävikin.
Siitä verkon rakentamisesta: Pakko mainostaa että myymme ATK-verkkoja joissa kulkee myös laajalti Suomessa käytetyt äät ja ööt.
Niitä kannattaa käyttää varsinkin silloin kun haluaa Suomalaisen lukijan nauttivan sujuvasta tekstistä.
Kirjoittaja: Pentti RaittilaTätä sähköistä tiedotusta ei voi muuta kuin ihmetellä. Nuo moottoriliiton sivut ovat kuin Mooseksen aikana kiveen hakatut lain taulut. Ne kuulemma maksoivat 10.000 euroa pelkkinä perustamiskuluina. Fin-enduro.com eli Kalkku r.y. jaksoi aikansa hoitaa sivuja talkootyönä, mutta nyt näyttää virta loppuneen, viimeiset tiedotukset ovat vuodelta 2001. Tämä Offroadpro toimii hyvin, mutta jotenkin tuntuu, että peri suomalainen kateus ja "liiton herrojen" pelko omasta asemastaan estää avoimesti keskittämästä koko alan juttua tähän. No harrastustahan nämä kaikki ovat ja sinänsä yhden tekevää.... vai ovatko? Kysyy Pappa.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKiitokset Eero!
Vastasin suunnilleen kaiken minka varmuudella tiesin, eipa nimittain tullut loppujen lopuksikaan oltua kuin ne kaksi pakollista kertaa talkoissa. On tuo harrastus sen verran tuore (eka enskareitti tuli ajettua 10.8), etta on kaikki perheen sallimat illat menneet vahintaan jollain seuran reitilla kavaisyyn/ainakin yhteen kierrokseen milloin ennen hamaraa on toista joutanut.
Retzalla on varmaan mennyt viimeiset 2 viikkoa kaikki illat reitin kanssa, se kun on paikka jossa saa ajaa vain yhden ainoa kerran vuodessa, eli vain kisan ajan, ja siita syysta kaikki on rakennettava alusta. Ja kun miehen pitaa kayda toissakin, niin ei kai siita sen enempaa...
Minulta pain on ollut vahan hiljaista kun on ollut toissakin tekemista, eika ole niin ollut sanottavaakaan. Perhosia on tosiaan vatsan pohjassa, pitaakohan antaa puolen minuutin valein kunto-luokalle latua ja sita rataa...vai paaseeko mini-temmilla Marita-jahtiin...Jaksaminenkin vahan huolettaa kun eilen tuli revittya sen verran raskas treeni, etta tana aamuna eivat jasenet totelleet toihin asti, eika flunsa suo-uintien jaljilta parantanut yhtaan tilannetta :-). Niin se vaan pettaa kun yks kaks saa niinvasyttamattoman oloisen vehkeen alle. No, huomenna kisaan, vaikka kymmenella buranalla, ja eipa onneksi tartte enaa menna suolle uimaan, mutta olihan se pakko crossailun paalle kayda vahan koittamassa mita aidot urheilijat kokevat...huh huh. Pitas varmaan vahan himmata tata paihdyttavan repimista, mutta olkoon...murehduttaapa vahemman se melumittaus, tarkastusmittaus kun tuli tehtya vaaralta etaisyydelta...unta palloon lienisi se paras laake
Hyvaa yota
:::::::Sirkku
Kirjoittaja: Markus StrömKilpailukutsut löytyvät OFFROADPro:n nettisivuilta kohdasta Ajankohtaista -> Kalenteri. Tämän edellytyksenä on tietenkin, että olemme jotain kautta kilpailukutsun saaneet. Mikäli kilpailukutsua ei ole meille lähetetty niin kalenterista löytyy lähinnä päivämäärä siitä milloin kilpailu ajetaan.
Tällä hetkellä kerhoille on tarjolla Kerhoinfo -palvelu, jonne voi helposti kirjoittaa mitä tahansa kerhoa koskevia tiedotteita - kuten esimerkiksi infoa tulevista kilpailuista voi laittaa esille. Kerhoinfon tunnukset on lähetetty kaikille kerhoille, mutta mikäli ne on hukassa niitä voi kysellä asiakaspalvelusta.
Kerhoinfon lisäksi toimitus ottaa mielellään vastaan etukäteen tietoa kilpailuista, jolloin teemme kilpailusta vaikka uutisen etusivulle kaikkien nähtäville.
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIÄlä Marko moiti. Minäkin hyödyn siitä että ihmiset tykkää näistä valon nopeudella lisääntyvistä, mutta samalla vanhenevista pöntöistä.
En minä näistä koneista ole kummemmin perillä, mutta sitäkin enemmän niitä yhdistävästä verkostosta, jota nykyään paljon työkseni rakennan.
Siitä puuhasta saan silloin tällöin rahallisen korvauksen ja jälleen tankin piripintaan.
Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMINiin, minäkin olen nykyisin kahden pöntön loukussa...
Mjaa, muistelen että taisit Timo lahjoittaa kotipönttösi tässä taannoin pois ;)
Toisaalta, onhan tämäkin tavallaan työsuhdepönttö, millä nyt kirjoittelen...ja tuo toinenkin kannettava pönttö on boutiquen laskutusta varten...
Eli siis eihän minullakaan ole kotikonetta, siis oikeastaan...
Ja minun pitäisi olla Jammua pistämässä kondikseen huomista Gaanaata varten...vaan laiskottaa...ehtiihän sen vielä aamullakin...ehtiihän? ;)
Niin ja toisaalta kun joskus sanotaan että ne edelliset on paskoja vehkeitä (ne ns. pöntöt), niin voisiko se johtua nimisekaannuksesta äärimmäisen hädän hetkellä jossain Sarkolan maalaiskylässä? ;) (aika huono)
Äh, nyt meen tallille
Kirjoittaja: Nikkanen EeroMeni kyllä kokolailla sisäpiirijutusteluksi,mutta se sallitaan.Alkuperäinen ajatus oli kyllä hyvä,ja voisin melkein sanoa kuten entinen lääkäri,että" veit lähes jalat suustani".Usein olen täällä kysellyt mitä kisassa tuleman pitää,mutta vastaukset ovat olleet kovin eritasoisia.Viimeksi asettamaani "tosipimeetä",vaivautui lähes asiallisesti vastaamaan eilinen nimipäiväsankari,joten onnekis olkoon.Tuleva kisajännitys kai on pitänyt poissa,mutta kyllä se siitä...Pieni info täällä tulevasta olisi kuitenkin hyvin palveleva,mutta vastuuhenkilöiden kisanaluskiireet tietäen, myös ymmärrän miksei tätä palstaa juuri kerkiä "oikeilta" töiltä lueskelemaan....Osaavien (A B,ja osin C)kuskien kannalta on samantekevää millainen kisa on reitiltään,ja luonteeltaan,kaikesta on kunnialla selvittävä.Mutta C;n loppupään,tai kuntoluokan kuskeilla murheet on vähän erityyppisiä,kuten:selviydynköhän,ja osaanko/jaksanko,eikä aivan naurunalaiseksikaan arvaisi heittäytyä ajotaidottomuudellaan...Toisaalta "ken leikkiin ryhtyy,hän leikin kestäköön",pätee myös näissä ympyröissä....Noh,se siitä,ja kai tässä jonkunlaisessa verkko/pönttökoukussa ollaan?...