kampiakseli

Kirjoittaja: Janne Hämäläinenhonda cr250r-03. mistä saan selville onko mennyt kampiakselin/kiertokangen laakerit. välykset kiertokangessa, kampiakselissa minkä verran saa olla?

Kirjoittaja: MATTI LAKONENmagnetoa ravistamalla kampuran laakerit,siinä ei saa tuntua yhtään väljää,ja sit kiertokangessa ei saa pystysuunnassa olla lainkaan,mutta sivuttain aavistuksen.eli magneton koppa ja pytty pois ei sen enempää.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJos mopo kerran on oma, niin ota mieluummin kytkimen puoli auki. Magneeton puolella laakeri menee, jos se lilluu vedessä tai jossain möhnässä, mutta asiallisella pidolla kytkimen puoli on se, joka kuorman kantaa.

Kirjoittaja: Jukka OittinenSirkku petkele.Hondissa on kampiakselin öljytiivisteet eli stefat laakereiden ulkopuolella tuplahuulisina molemmin puolin.Etuperin ajettaessa pyörän suunniteltuun kulkusuuntaan nähden vasemman stefan ulomman huulen tarkoitus on pitää mahtolliset epäpuhtaudet kuten vesi ja möhnä pois moottorista.Mikäli jossakin edustamassasi merkissä kyseinen stefa on sijoitettu jo tehtaalla laakerin ja kampiakselin väliin, mahtollistaen laakerin ennenaikaisen ruostumisen,on suositeltavaa antaa reklamaatio valmistajalle ja pyytää apinoimaan tiivistysratkaisu joltakin tunnetulta valmistajalta..Tällöin edelleen etuperin ajettaessa samaan pyörän suunniteltuun kulkusuuntaan nähden oikean käden peukalon suuntaan osoittaman laakerin kestoikä pitenee huomattavasti.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOVoi kuule Jukka kun ne stefat ei ole ikuisia.