Kaksi tarinaa
16.10.2007 - 20:51
|
Kirjoittaja: PENTTI RAITTILAOlipa kerran mies, jonka autosta puhkesi rengas keskellä korpea. Autossa ei ollut tunkkia. Mies käveli pitkän matkan sateessa ja pimeässä. Viimein näkyi valoa maalaistalosta. Nääntynyt mies heitti kiven ikkunaan ja huusi:"Piä tunkkis"!
Olipa kerran mies, jonka auton moottorista katkesi kampiakseli keskellä korpea. Läheisestä talosta loisti valo. Mies koputti oveen. Arka nainen avasi oven. Mies vannoi olevansa kunniallinen Rotari, ja nukkuvansa tuvan penkillä. Aamulla mies kysyi leskivaimolta. Miksi kanatarhassa on vain viisi kanaa ja kolme kukkoa. Vastaus: Ne kukot onkin vaan sellasia Rotaria.
Miksi nämä tarinat ovat tässä? Vastaus: Missä on näiden lajien itseluottamus?
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: juha koskiEi taida tarina tehota tai sitten sitä ei kukaan ymmärrä!
Auttoiko mallasperäinen valmiste runosuonta?
Kirjoittaja: PENTTI RAITTILATarinat ymmärretään harvoin oikein, on joukkoja joissa ymmärretään vain narinat: "Voi kyllä ne varmaan valittaa äänistä jos kysytään ajolupaa, naapuripitäjässäkin valitettiin, niin ja kyllä isäntä varmaan suuttuu jos tulee jälkiä metsään, turha on varmaan kysellä. Niin ja eihän tästä lajista kukaan välitä eikä tiedä kun moottoriliittokin sanoo, että ei ole tiedotettavaa. Ei kai sitä mitään voi tiedottaakaan käsittävät väärin, ja jos vaikka sattuukin menemään hyvin niin jos tietävät, niin tulevat vaan kateelliseksi. Kyllä se on parasta vaan ajella tuttuun mutaläpeen ja hukuttaa sinne se mopo ja sen kuljettaja....ainakaan kaupungeilta ja kunnilta on ihan turha kysellä mitään... sellasia viherpiipertäjiä kaikki tyynni, ei tätä kukaan ymmärrä eikä tue... ja varmasti ei tue kun ei kysytä vaan roiskastaan kurat päättäjien naamoille..."
Tämä ei mitään runoa, tämä on offroadlajien arkirealismia. Ajattelin, että jos nuo edellä olevat vanhat vitsit olisivat asenteita vähän avanneet... mutta ei kai sitten... taidan ottaa nyt sen iltakoffin. ;) Pappa
Kirjoittaja: juha koskiNo eikö asian laita ole kuitenki tämä? Täällä jupistaan meidän todella onnettomalle
liitolle mutta mitä se auttaa ? Miksi liiton ihmiset alkaisivat vanhoja
tapojaan muuttamaan kun se palkka tipahtaa jokatapauksessa
joka kuukausi.
Kirjoittaja: TOM NORDMAN>Miksi liiton ihmiset alkaisivat vanhoja tapojaan muuttamaan kun se palkka >tipahtaa jokatapauksessa joka kuukausi.
- Siksi että siellä on uudet ihmiset töissä jolla ei ole vanhoja tapoja
- Siksi että ihmiset saattavat ihan oikeasti tykätä töistä ja lajin kehittämisestä
Se mihin tulokseen olen itse tullut on se että _ME_ emme anna edes mahdollisuutta.
Kirjoittaja: Paavo KymäläinenEhkä jotain on sittenkin tapahtumassa:
http://www.moottoriliitto.fi/tied.php?id=78&type=kerho_tiedotteet&page=…
Eihän tällaista asennetta Liiton taholta ole ollut koskaan aikaisemmin.
Ja aina vaan paranee:
http://www.moottoriliitto.fi/tied.php?id=79&type=kerho_tiedotteet&page=…
Tehkää nyt ihmeessä ehdotuksia osaavista/aikaansaavista henkilöistä. Voi olla, että ..................
Viime sunnuntaina viimeeksi Saku Sipposen kanssa keskusteltiin Liiton roolista. Saku on Liiton miehiä, minulla taas vahva asenne ei niinkään Liittoon, mutta muutamaan palkolliseen. Vaan voisiko sittenkin kaikki olla muuttumassa?
Lajiryhmän päällikkö päättäisi budjetin ja toimintasuunnitelman puitteissa poliittisella vastuulla. Liiton toimisto kaikkine toimihenkilöineen olisi lajipäällikön tukena ja takana tämän toteuttaessa suunnitelmaa. Jos homma ei sitten toimisi, seuraavana kautena valittaisiin joku toinen. Voisiko tällainen TODELLAKIN olla mahdollista Suomen Moottoriliitossa!!!! Tähän kun vielä lisättäisiin, että Urheilunjohtoryhmään valittava henkilö joutuisi vastaamaan pariin kolmeen kysymykseen; mikä vuosi, missä mennään maailmalla, tiedätkö mistään moottoripyörälajista mitään?
Olen arvostellut rankasti Liittoa siitä, että trialiin ja nyt myös motocrossiin ei ole lähetetty mm-joukkuekilpailuun joukkuetta. Vaan ei tarvitse enää crossin osalta olla huolissaan. Giuseppe Luongo, joka omistaa crossin oikeudet, on halunnut sääntöihin seuraavanlaisen muutoksen: Promoottori, siis Luongo, voi valita joukkue mm-crossiin viisi (5) joukkuetta normaalisti ilmoittautuneiden lisäksi. Luongo sitten vaan ilmoittaa ko. Liitolle, että kaverit ajavat. Voisiko tämän säännön nimenä tulevaisuudessa olla: Epp..................? Olen sata varma, että Luongo olisi tänä vuonnakin valinnut Suomen mukaan kisaan Epun mielipiteistä huolimatta. On hän sen verran osaava crossi-ihminen.
Kymis
Kirjoittaja: MARKO LAINETämä muutos on ollut koko ajan tulossa, mutta kuten muuallakin, radikaalit muutokset vievät aikaa. Nämä ovat kuitenkin osoitus siitä että liitossa ainakin yritetään viedä hommaa eteenpäin. Nyt vaan pitää kerhoistakin löytyä niitä henkilöitä jotka uskaltavat tulla tämänkin palstan räksytyksen kohteeksi. Olisi tietysti toivottavampaa että kyseiset asiat hoidettaisiin henkilökohtaisesti eikä haukuttaisi täällä ilman minkäänlaista totuuspohjaa pelkkien huhujen perusteella.
Eli kerhot, lajienne tulevaisuus on nyt käsissänne. Jos teillä ei ole ketään osaavaa henkilöä tiedossa noihin lajiryhmien tehtäviin, on myös oma vaikutusmahdollisuutenne jatkossa aika vähissä. Voisin kuvitella että Suomesta löytyy enemmän kuin kaksi kerhoa jotka ovat kiinnostuneita crossistakin. Ehdotettavat henkilöthän eivät tarvitse aina olla omasta kerhosta kunhan he ovat päteviä hommiinsa.
Ja sitten kun lajiryhmät on saatu kasaan, niin toivotamme kaikille siihen ryhtyneille antoisaa aikaa lajin parissa ja tuemme heitä tehtävissään. Asiat kehittyvät varmasti parempaan suuntaan kun annetaan ruusuja ja risuja, mutta lopetetaan se räksyttäminen.
Kirjoittaja: PENTTI RAITTILASuurin keksintö, jonka ihminen voi tehdä, on huomata, että asenteita voi muuttaa. Ja vain muuttamalla asenteitaan voi ihminen muuttaa ympäristöään. Tätä vanhaa viisautta takoivat päähän " 70-luvun Sarasvuot". Olisikohan nyt näissä "mopopiireissä" koittamassa uusi aika. Toivotaan niin, ja annetaan tosiaan tuki uusille tuulille. :) Pappa