kaksi tahti öljystä

Kirjoittaja: Tuomas Kurunsaarivalvoline durablend synthetic blend 2t ja se on moottorikelkkaan kuuluvaa öljyä niin voiko se aiheuttaa että tyhjäkäynti käy kieroksilla???
sanovat että pyörä käy puhtaammin ja eikä savuta!!

Kirjoittaja: AHTI KANKARETuo vois johtuu myös ohivuodosta. Kaasarin imukaulasta, kampia

Kirjoittaja: Tuomas Kurunsaarikaasarin imukaula pitäs olla ihan kunnossa kun tarkastin sen ennen talvee!!!mut pystyykö nuo muut viat tarkastamaan päältä päin ettei tartteis ruveta purkamaan moottoria osiin??

Kirjoittaja: Niko Häkkinenno jos se ei aukee täysin ni sit se alentaa tehoja yläkiekoilla!

Kirjoittaja: Tuomas Kurunsaariniin mun pyörä on tm 85 vm:99 ei oikeestaan ole tehny paljoo rasvasin kaasuvaijerin ja laitoin se vähäsen parempaa kautta mut ei auttanu sitten eilen kokeilin eri kaasarin asentoja ja lyösin yhen asennon niin nyt tyhjäkäynti on hiljasempi mut kun lähin ajamaan niin kiihytti vähäsen ja löysäs kaasuu niin se vähän aikaa kävi kieroksilla mutta hiljeni sitten!!

Kirjoittaja: Niko HäkkinenEi öljyt vaikuta tyhjäkäynnin huutoon. Pako aukon säätäminen pienemmäks ei loppupelissä paljoa vaikuta tyhjäkäyntiin mutta voi sitä kokeilla. Mut jos säätää pienemmäks ni vääntö lisääntyy, mut yläkierroksilla tehoa häviää. mikäs pyörä sulla olikaan?

Kirjoittaja: Markus HakkarainenNyt kaivataan lisätietoa. Siis onko pyörä koskaan käynyt kunnon tyhjäkäyntiä vai rupesiko vasta öljynvaihdon jälkeen huutamaan? Entäs oletko mitään muuta tehnyt pyörälle?

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenMiten pakosäädin vaikuttaa yläkierroksille?

Säädin tulee aina säätää niin että se aukeaa täysin ( näin siin niissä peleissä jossa säätö on mahdollista esim. vivustosta). Mutta säätimen aukeamiskohtaan(kierroslukuun) voi vaikuttaa muutamassa pyörämerkissä säätöruuvilla ja muissakin muuttamalla säädinmekanismin jousia tai ramppikuppeja yms..

Esim Suzukin RM:ssä säätömahdollisuus on ollut olemassa. Siinä säätäminen vaikuttaa vastajousen esijännitykseen. Jos sen kiristää liian tiukalle, eikä säädin aukea kokonaan on varmasti ongelmia odotettavissa (rottimista, lämpöongelmia jne..) Säätimen oikea aukeamisajankohta on riippuvainen pakoputkesta ja sylinterin kannesta ja sylinterin aukotuksesta. Säätämällä aukeamisajankohta oikeaksi pyörään tehtyjen mekaanisten muuutosten jälkeen ei tehoalueessa ole "kuoppia" eikä "kuolleita" kohtia, mikäli niihin yleensä on säätimellä mahdollisuus vaikuttaa..

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenNuo kelkkaöljyt on esiseostettuja ja usein niitä ei ole suunniteltu niin koviin olosuhteisiin mitä pyörän sylinterissä on.
Ongelmia saattaa myös tulla pakoaukonsäätimien kanssa, jotka eivät hyvin palavasta ja tuhkautuvasta öljystä saa riittävää voitelua.

Suosittelen crossi/enskakäyttöön valvolinelta:
Competition Oil 2T
Racing 2T

Kirjoittaja: Tuomas Kurunsaarivoikos se aiheuttaa tyhjäkäynnin huutamisen ja entäs pakoaukon säätö voisko hiljentää tyhjäkäynnin kieroksia