Kaikki kokeneet mekaanikot.
7.5.2001 - 00:00
|
Eli mistä tietää vuotaako vaihteistoöljy koneen palotilaan ja miten semmoinen korjataan? Mikä muu voi aiheuttaa järkyttävän öljyisen tulpan ja pakoputken?
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Tommi VesaloOikean lohkon irroitus=moottorin täydellinen purku. Näin ainakin jokaisessa pyörässä mitä olen rassannut. Vaihda samalla toinenkin stefa ja kaikki kuluneet osat koneen sisuksista, sillä nyt pääset niihin todella helposti käsiksi.
Kirjoittaja: pirhonen osmohenrille: en tunne pyörää, mutta jos vesi kulkee pumpulle lohkojen kautta, niin vesi menee vaihteistoon melkovarmasti, lohkojen välistä. Eli oikean puoleisten lohkojen välistä, yleensä siellä on o-rengas tiivistämässä kanavaa. Kasatessa helposti unohtuu välistä, avaa ja katso onko rengasta, siinä on syvennys renkaalle jos siihen kuuluu.
Kirjoittaja: Jukka HaventoNo jos 7 tulppa (kuuma) kastuu, niin 8 (kylmempi) ei kyllä tule toimimaan ollenkaan. Eli 8 tulppa kovaan ajoon ja 7 vähän leppoisampaan päristelyyn. Katso tulpan elvytysohjeet tuolta aikaisemmasta otsikosta ja laita kaasutin ja ilmanputsari kuntoon. Jos ongelmat jatkuvat, vaihda oikeanpuoleinen kampuran stefa.
Kirjoittaja: pirhonen osmoHenri, vettä pääsee jostain vaihteistoon. Jos stefa ok niin sitten vesipumpun pesä on puhkisyöpynyt (laitettu pelkkää vettä syylariin). Araliittipaikkaus halvin vaihtoehto.
Kirjoittaja: Henri Saukkomaaei ole syöpynyt mikä siin sitten voisi olla
Kirjoittaja: Tommi VesaloNiin...tarkemmin mietittyäni ei sitä konetta välttämättä tarvitsekaan purkaa. Riittää että purkaa sitä niin paljon että näkee kampiakselin oikeanpuoleisen pään. Ei kun vaan ratas irti ja jollain keinolla akselia ja lohkoa särkemättä revitään stefa irti ja laitetaan uusi paikalleen. Jos tämä ei onnistu, täytyy koko kone purkaa ja puukata stefa sopivalla kepillä pihalle. Keppi siis tungetaan stefan luo kampikammiosta.
Kirjoittaja: samyamahassa on vesipumpun stefa todennäkösesti sökö.
Kirjoittaja: Henri Saukkomaamikä mun yamahas mahtaa olla ku kuluu vettä niin paljon ja vaihteisto-öljy on vaaleaa
Kirjoittaja: henri hakalatossa vesijäähdyttäjä hommassa ei ollu vesipumpun akselin tiiviste menny mikä muu siin vois olla?
Kirjoittaja: Matti MekaanikkoVoipi olla että ongelma onkin se kampuran oikea stefa. Oikean lohkon stefa on vuotanut kun konetta kierrättää... eli pääsisikö painetta vaihdelaatikon puolelle?
Millainen prosessi tuo kampuran stefan vaihto on, selviääkö oikean lohkon irroituksella?
Kirjoittaja: Jukka HaventoNo jos 7 tulppa (kuuma) kastuu, niin 8 (kylmempi) ei kyllä tule toimimaan ollenkaan. Eli 8 tulppa kovaan ajoon ja 7 vähän leppoisampaan päristelyyn. Katso tulpan elvytysohjeet tuolta aikaisemmasta otsikosta ja laita kaasutin ja ilmanputsari kuntoon. Jos ongelmat jatkuvat, vaihda oikeanpuoleinen kampuran stefa.
Kirjoittaja: Jukka HaventoNo jos 7 tulppa (kuuma) kastuu, niin 8 (kylmempi) ei kyllä tule toimimaan ollenkaan. Eli 8 tulppa kovaan ajoon ja 7 vähän leppoisampaan päristelyyn. Katso tulpan elvytysohjeet tuolta aikaisemmasta otsikosta ja laita kaasutin ja ilmanputsari kuntoon. Jos ongelmat jatkuvat, vaihda oikeanpuoleinen kampuran stefa.
Kirjoittaja: Teemu kVian tunnistaa siitä, jos vaihdelaatikon öljy haiskahtaa bensalle tai kone savuttaa todella paljon. Korjauskeinona on moottorin lohkojen avaaminen ja kampiakselin stefan vaihtaminen.
Kirjoittaja: pirhonen osmoOnko pelisi 2t kone. Jos on vehkeesi käy yksinkertaisesti liian lihavalla.
Kirjoittaja: Matti MekaanikkoPeli on 2T yz 250, kiitoksia kaikille neuvoista. Epäilen itsekin että säädöt on ollut päin honkia, likainen putsari, kaasarin säädöt huonot, väärä tulppa jne. Mikä ero on tulpissa 7B.. ja 8B..? Manuaali sanoo 8 olevan oikea ja pyörästä löytyi paikalta 7 alkuinen tulppa.