Kaasarin säädöt

Kirjoittaja: Aki HautaniemiMikä mahtais olla vikana ku ajaa puolella kaasulla ja sitten vääntää kaasun pohjaan niin se yskii ja röpöttää vähän aikaa ennen ku ottaa kunnolla kierroksia? Pyörä: CR 125 -00. kaasari 38 TMX. Ilmaruuvi 1,5 auki. suuttimet 390 ja 55. neula oli keskellä, mutta laitoin prikan toiseksi ylimpään uraan---> Toimi vähän aikaa erittäin hyvin, mutta sitten taas alko röpöttään. Tilasin uuden neulaventtiilin koska reunat oli niin kulunu ja kohot jumitti joskus. Vaikuttaako tämä mitenkään tähän ongelmaan.

Kirjoittaja: Tuomas PietiläinenAlfameriltä varmaan löytyy. www.alfamer.fi

Kirjoittaja: Aki HautaniemiSain sen toimiin ku vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimen siihen mikä oli kesällä. Sais varmaan olla vieläkin pienempi. Pääsuuttimessa oli vettä, en tiiä mihin se vaikuttaa ku on pelannu täyskaasulla hyvin. Mistähän tollasen manuaalin sais halvalla? Vaikka kopiokin kävis. Tai jos jollakin olisi myytävänä.

Kirjoittaja: Tuomas PietiläinenBensanpinta mitataan niin että eka irrotat kaasarin pohjan, sitten otat kaveria apuun ja mittaat matkan tiivistepinnasta kohon alatasoon sillon kun neulaventtiili just aukee. Jos sulla on manuaali niin sieltä löydät oikeet speksit ja varmaan kuvallisia ohjeitakin. Ton pinnan kanssa kannattaa vaan olla varovainen ettei mee liian "matalaks". Tätä on vähän vaikee selittää näin kirjoittaen.. Tyhjäkäynti suuttimia kannattaa kokeilla ihan huoletta pienempiä, epäilen kovasti että sillä saisit pyörääsi särettyä.

Perusoletuksena tietysti tän kaiken taustalla on, että pyörä on muuten täysin kunnossa.

Kirjoittaja: Miika SavoTarkista jostakin mitkä on pyöräsi alkuperäiset kaasarinsäädöt (standardisäädöt). Kawasakin vastaavassa kaasarissa on ainakin tyhjäkäyntisuutin paljon pienempi vakiona. Vika saattaisi olla tyhjäkäyntisuuttimessa, jos pyörässäsi kiinni oleva suutin on huomattavasti suurempi mitä vakiosuutin on. Talvella täytyy tietysti olla kesäkeliin verrattuna vähintään pykälän suuremmat suuttimet.

Kirjoittaja: Topi TaavitsainenOiskohan pääsuutin liian iso, niin sai liikaa pensaa yläkierroksilla.

Kirjoittaja: Aki HautaniemiMutta ku se toimii hyvin yläkierroksilla. Keskialueella röpöttelee

Kirjoittaja: Tuomas Pietiläinenjos se keskialueella röpöttää niin kyllähän se neulalla pitäs saada hoideltua. Neulaventtiilin pitää olla myös kunnossa että kaasari toimii. Yritä myös saada hoksittua käykö se jo alakierroksilla rikkaalla, voi nimittäin olla vaikee saada käymään ihan puhtaasti jos näin on. Myös bensanpinta ois hyvä tsekata kun kerran kaasaria säätelee, sekin voi vaikuttaa jos on ihan vituillaan.

Kirjoittaja: Aki HautaniemiOudoksuttaa vaan ku laitoin sen prikan jo toiseksi ylimpään väliin, kesällä se oli vakio suuttimilla prikka keskellä. Mulla on yksi 380 pääsuutin, vaikuttaiskos se mihinkään? Miten se bensapinta tarkistetaan helpoiten? Kun paikaltaan käyttää pyörää tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja vääntää kaasun pohjaan niin sillonkin se yskii jonkin aikaa. Kuinka iso tyhjäkäyntisuutin pitäis olla?