jousituksen säätäminen yamaha yz 125
28.10.2003 - 21:52
|
Kirjoittaja: Tero PalviainenMitkä jousituksen säädöt olisivat hyvät endurossa. Pyöräni on yamaha yz 125 -98 vakiojousilla ja painan 51.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: MATIAS MERTSALMIMuistatkos Henri kuinka paljon sitä öljyä niihin putkiin pistit, kun itellä on kans sama vekotin ja en sitä keulaa oo oikein pelkästään niitä ruuveja säätämällä ole mieleisekseni saannut. Nyt tulee kaikki pienemmät patit käsille ja pohjaa hypyissä, eli ei kovin mukava ajettava.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEi mulla paljoa ole sulle annettavaa, mutta jos vaikka tasta herkiaisi joku nimenomaan YZ:taa virittanyt neuvomaan.
47-kiloselle tuollasessa pyorassa katalogien loysimmatkin jouset ovat vahan liian jaykat. Olen tosin lisaksi ymmartanyt, etta etenkin noissa japsikrosseissa pitaa vahan muuttaa shimmitystakin.
Jos takapaassa on nopea ja hidas alue puristuspuolella erikseen, saatat saada sen toimimaankin, edesta heitin itse yhden shimmin pois (alhaalla oli paallekkain kaksi isoa) ja sain mopon mielestani menemaan tasaisemmin kivikot ja juurakot kuin -02 kotarin enska vastaavilla jousilla.
Tota etupaata voi roplata itsekin, mutta takapaan kaasutaytto on vahan kinkkisempi, jata se liikkeelle (jollekin iskarigurulle) ellet saa sita tyydyttavaksi niilla saadoilla.
Kirjoittaja: HENRI TALVINENNoin kevyt kuski kyllä tarttee shimmitystä iskareihin, ehkä löysempää joustakin.
Itselläni edellinen pyörä oli yz250f-02, ja 86kiloisena sain ittelleni hyvän toimivuuden jousiin, kun vaihdoin löysemmät öljyt keulaan(Öhlins, en muista viskositeettiä).
Eli ei muuta kuin asiantuntevaan liikkeeseen kyselemään neuvoja =)
Kirjoittaja: TIMO UNKURIKyllä niitä jousia ja shimmejä kannattaa sun painoiselle enduroon tosiaan vähän muutella sekä edestä että takaa.
Ehkä nyt ei kannata kuitenkaan lähteä niitä shimmejä itse hämmentämään jos ei tiedä mitä on tekemässä, ettei tule mitään tosi ikävää yllätystä ajossa.
Kannattaa tosiaan laitattaa iskarit vauhtiin ja tyyliin itselle sopiviksi, niin on paljon mukavampi ajella ja kyllä se kellokin sitten tykkää hyvin säädetystä alustasta.
Kun näissä keskustelupalstan ehdoissa näyttää olevan kaikenlainen mainostaminen kielletty niin en viitsi antaa sinulle tässä mitään iskarigurujen nimiä, mutta ota yhteyttä säköpostilla jos haluat yhteystietoja.