jarrulevyjä Hondaan!
28.10.2007 - 12:07
|
Kirjoittaja: Esa JunttoEli laserleikattuja jarrulevyjä Hondan 250cc eteen ja taakse.Käy kakstahteihin vm.95-> Ja kaikkiin nelarin puolikkaihin(perusmalli) hp.40¤kpl.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: TOMMI MULTAMÄKIReiälliset 40,- ?Jos niin mistä?
Kirjoittaja: Esa JunttoOn reiälliset. Lahdesta p.0405558242
Kirjoittaja: EERO SAVOLöytyy näitä muiltakin, jos mainostaminen täällä on kerran sallittua -> ks. www.rempsunmetalli.fi. Löytyy myös muihin merkkeihin. Levyt mittatarkkoja (Cadilla suunniteltuja) ja pintakäsittely tehty ruostumisen ja hapettumisen ehkäisemiseksi. Kuvia sähköpostilla miika.savo(at)palmberg.fi. Teemme myös erikoislevyjä jos löytyy kiinnostusta hieman suurempien erien (5-10 kpl) tuotantoon. ALV-vähennys mahd.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSoittelin Esalle, levyt mustaa, teettekös te sitten oikeasta materiaalista?
Kirjoittaja: Esa JunttoFuntsittiin sitä terässeosta.Allright:n kuvastossa mainostettiin että valmistettu Kromi-Molybdeeni alumiini teräksestä.Notta mistähän sitäkin sais? Tottahan se on että mustasta tehty on hiukan pehmeää kyseiseen tarkoitukseen.Minun ajossa menee kyllä...
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIRaex eli tutuille 52 on kohtuu kovaa tavaraa josta on levyjä teetetty (huom sintteripala on myrkkyä tälle materiaalille, massapala käy). On testattu myös Hardox 400 mutta silloin koneistajan on oltava asiansa osaava (kun tekee upotukset pulteille), menee helposti levy kieroksi...
Kirjoittaja: JARI WALLENIUSHardox ja pehmeä pala, endurokäytössä on kestänyt takajarrupainotteisella ajolla ja pehmeillä paloilla lähes epätodellisen kauan. Aika monia matskuja kokeiltu ja hardox osoittautunut todella hyväksi.
Kari Wallenius
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMulla on takalevynä ollut molempia, ihan ok siihen käyttöön, mutta kun ovat olleet levystä leikatut niin kupille menivät nopeasti. Ja itse en takajarrua edes käytä kuin kymmeneksen siitä kuin etujarrua. Eteen ei em. syystä voi harkitakaan. Tuntuma takanakin on sellainen etten eteen halua, takana pehmeä mössöpala kuitenkin. Sintterit tosiaan syö nuo hetkessä pilalle, mutta lämpiäminen ja kupille meno ovat sattuneet juuri mössöpalalla.
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIMenikö Sirkku tuo hardox 400:kin kieroksi käytössä? Ja tietääkö kukaan "oikean metalli seoksen" jarrulevylle?
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEnpä uskalla sanoa enää oliko juuri merkinnällä 400, mutta Hardox jtn meni. Pitäisi tangosta sorvata, jos haluaisi todellakin hyvän. Ainetta en tosiaan tiedä, noissa SKyteam
Kirjoittaja: Jarno Mäkelälevyt yleensä lämpökäsitellään jännityksien poistamiseksi
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOO-ou ;-)
Siis olen aina luullut, että valssatussa aineksessa kiderakenteen suuntautuminen on pysyvää, eikä vaikutusta kupille menon suhteen voisi estää. Kun tiedot materiaaliopista ovat lähinnä pintapuolisia, niin pieni herätys silloin tällöin tekee hyvää. Onneksi mieheni on näistä hieman syvällisemmin perillä ja tietoa tuli heti. Jäännösjännitykset tosiaan voidaan poistaa ja kirjan mukaan 565 asteessa uunissa tunti tuumaa kohden. Eli takajarrulevyyn 10min. ja jäähdytys uunin mukana. No ihan yhtä tai kahta levyä ei varmaan kannata lähteä teettämään, eikä se suuntautuminenkaan kuulemma levystä poistu, mutta kupille menoa se kaiketi sitten ehkäisee.
Ajoin muuten eilen sillä kelluvaksi muutetulla etulevyllä, samalla systeemillä kuin TM:ssä vakiona. TM:n levyssä on 6kpl holkkeja, minulla nyt kahdeksan kun levyssä oli sakaroista 8. Pieni heitto levyssä ei vaikuta enää mitään jarruun/kahvaan/palat eivät työnny etäälle levystä. Jos jarrutuntuma muuten jollain materiaalilla on mieleen, niin kannattaa varmaan soveltaa tätä. Koneistusaikaa alumiinisen keskiön tekoon ja jarrulevyn muuttamiseen meni tunti, 6kpl holkkeja ruuveineen ja muttereineen maksaa Purolla 30e. Holkkien osuus hinnassa on n. 25e, en tiedä mitä materiaalia ovat, mutta hyvin on sätkiny 200h TM:ssä.