Jännää!!
30.9.2000 - 00:00
|
Mistä Helsingin alueelta vois ostaa kypärään
evän (tai mikä nyt onkaan)
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Mistä Helsingin alueelta vois ostaa kypärään
evän (tai mikä nyt onkaan)
Kirjoittaja: s markusTässä hommassa on nyt kuitenkin ollu puhe varmaanki siitä että joku on halunnu maalauttaa kypärän ja ostaa sen evän siihen.
Tuskin kukaan haluu sellasta esim. kromista evää töötätä tahdasmaalattuun kypärään,varsin tyhmän näkönen.
Joten liimaile sä vaan niihin vanhoihin muovi Nolaneihis niitä eviä ja myy vaikka torilla pois jos kerran kauppa käy.
Kirjoittaja: pirhonen osmoNyt on kyllä niin sekasin aidat ja seipäät, jotta parasta lopettaa tää juttu tähän.
Kirjoittaja: Sauli KoskinenNo sitte jos katsastuksessa pitäs repiä kypärästä osia pois ni varmaan pitäs repiä lähes joka kypärässä vakiona olevat ilman ohjaimetkin..
Meneppä nappaamaan jonku just maalatusta potasta jotai pois ni katsastat varmasti viimestä kertaa..
Nii ja lukeeko muuten jossain säännössä että kypärän takaosan on oltava pyöree..?
Kirjoittaja: Pentti RaittilaHäviskö se vähäinenkin huumorintaju nyt tältä palstalta, kun kirjoitellaan omilla nimillä? Olen nyt vaan yrittänyt sanoa, että kypärä on tärkein ajajan hengenpelastaja. Ei mikään joulukuusenkoriste. Mulla on kaksi poikaa, joiden hengen hyvät kypärät ( merkit Arai ja Axo)ovat pelastaneet viisi kertaa. Niitä ei paikkailla, eikä myydä eteenpäin. Mutta.. mutta kun crossikisoissa tuodaan katsastukseen kaikenlaisia romuja,joiden viat on peitetty, ja nyt tämä evä-villitys tekee asiasta entistä hankalamman. Hyvin toimivalla Suomen Moottorilitolla on varmaan tähänkin asiaan valmis vastaus?
Kirjoittaja: Seppo HelenNo kyllä se taitaisi P. Raittilallakin alkaa hermoa kiristämään kun koko kesän yrittäisi jostain hondan romusta saada kulkevaa peliä jääradalle!!!!
Kirjoittaja: M. LaineSäännöt eivät käsittääkseni kiellä tuollaisen ilmanohjaimen lisäämistä, koska niitä tulee valmiinakin. Sensijaan mitä tulee katsastajan velvollisuuksiin ja oikeuksiin... katsastajalla ei ole oikeutta repiä/rikkoa mitään!
Ja mitä taas tulee vastaamisiin onnettomuustilanteissa. Jos kypärä ei ole kunnossa, vastuu ei ole katsastajalla vaan itse kuljettajalla. Kypärä näet pitää olla kunnossa katsastuksessakin ja kuten allekirjoitetussa ilmoittautumisessa mainitaan "Olen lukenut tämän kilpailun lisämääräykset ja sitoudun noudattamaan niitä, FIM:n urheilusäännöstöä sekä SML:n urheilusäännöstöä. Vapautan kilpailun järjestäjän ja edellä mainitut järjestöt kaikesta vastuusta mahdollisten onnettomuuksien sattuessa."
Aika selkeetä tekstiä eikä pitäisi jättää mitään epäselvää kuka on vastuussa. Se on siis oma vika jos yrittää piilotella viallisia varusteita.
Kirjoittaja: M. LaineMiksi turhaan niitä eviä sitten käy ostelemaan jos ostajat kerran niin tyhmiä teilläpäin ovat. Niin saa ne reiät pakkelillakin peitettyä ja vähän maalia päälle niin ovat kuin uusia eiks vaan?!!
Onko sielläpäin jotain todellisia ongelmia moottoripyöräilijöitä vastaan, vai mistä moinen asenne? Kommentit ovat olleen jo pitempään kaikkea muuta kuin järjellistä ajattelua. Kyllä, jokaisella on omat mielipiteensä, mutta ei kai sitä tyhmä tarvii silti olla. Edes MM-kilpailuissa ei katsastus ole kypärienkään osalta kovin täydellistä. Tiedän tapauksen MM-tasolta jossa läpi ei mennyt lähes käyttämätön Arain kypärä, koska tyyppihyväksyntä oli vanhentunut. Läpi sensijaan meni uudempi Bellin kypärä jossa oli leukasuojus poikki!!! Että näin katsastuksissa.
Kirjoittaja: pirhonen osmoSaatiinpas tästä aiheesta kunnon keskustelu. Meidän "painuneen talon" nurkista löytyy varmaan puolenkymmentä kypärää, joista on kuori rikki. Täytyykin varmaan lähteä osteleen niitä eviä päälle paikaksi, ja eikun myymään niitä "tyhmille" vähän käytettyinä. Jos millään ei ole mitään väliä, ja kilpailuissa luotetaan, että ajajat vastaavat turvallisuudesta, ollaan täysin hakoteillä. Ajajat eivät yleensä tunne sääntöjen alkeitakaan, kuten esim. mitä punainen lippu tarkoittaa.
Kirjoittaja: M. LaineMiksi turhaan niitä eviä sitten käy ostelemaan jos ostajat kerran niin tyhmiä teilläpäin ovat. Niin saa ne reiät pakkelillakin peitettyä ja vähän maalia päälle niin ovat kuin uusia eiks vaan?!!
Onko sielläpäin jotain todellisia ongelmia moottoripyöräilijöitä vastaan, vai mistä moinen asenne? Kommentit ovat olleen jo pitempään kaikkea muuta kuin järjellistä ajattelua. Kyllä, jokaisella on omat mielipiteensä, mutta ei kai sitä tyhmä tarvii silti olla. Edes MM-kilpailuissa ei katsastus ole kypärienkään osalta kovin täydellistä. Tiedän tapauksen MM-tasolta jossa läpi ei mennyt lähes käyttämätön Arain kypärä, koska tyyppihyväksyntä oli vanhentunut. Läpi sensijaan meni uudempi Bellin kypärä jossa oli leukasuojus poikki!!! Että näin katsastuksissa.
Kirjoittaja: Jani KoskimäkiTarkoitatkos tälläistä?
Kokeilepas MC-Sportia, tai Puh./Fax: 09-454 4470
Kirjoittaja: pirhonen osmoKilpailujen katsastuksessa tulee tarkastaa, että ajajan kypärä on ehjä ja muutenkin kunnossa. Jos risaan kypärään on liimattu reijän päälle "hainevä", niin kuka vastaa? Mielestäni tästä syystä, jokainen katsastaja voisi repiä ne pois, ihan vaan sääntöjen takia.
Kirjoittaja: Jukka HaventoJännääpä tosiaan! Nimittäin se, että koska joku vioittaa niskansa tällaisten turhien "ilmanohjausevien" takia heittäytyessään nutulleen. Kypärän takaraivo-osan kuuluu olla pyöreä. PISTE.
Kirjoittaja: pirhonen osmoM.Laine sulla taitaa olla huono päivä, kun hermostut nyt tästä pikku jutusta. Yritin vain selvittää, että eihän kypärän päälle voi ihan mitä vaan liimailla. Jos ei mitään sääntöä ole niin "meillä päin" liimataan joka jätkän pottaan puolen metrin korkuinen heltta jossa lukee JAMEN PAJA ON PARAS.
Kirjoittaja: Sepponen VilleMinä ostin cross-x:sältä
www.cross-x.fi
0400-958007 sieltä saa halvalla o