Jäähdytysneste
13.2.2001 - 00:00
|
Olisikohan aiheellista ostaa valmiiks sekoitettua nestettä, mikä sisältää jäänesto aineet ja joitain korroosiolta suojaavia-aineita. Tietääkseni `kraanavesi` ei ainakaan ole mitään parasta mahdollista. Entäs jos itte tekee sopivan seoksen akkuvedestä ja pakkasnesteestä, niin kuin on tähän asti ollut tapana.
Miten on muuten tuon jäähdytysjärjestelmän ilmauksen kanssa, onko se miten tarkkaa hommaa ja miten kyseinen operaatio suoritetaan oikein?
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Ossi SuuronenRähjäpyörissä käytetään jäähdytysnesteenä
ns. 50/50 seosta, jossa on puolet hyvälaatusta jäähdytinnestettä ja puolet vettä. Korroosionvaara on suuri, jos käytät muita litkuja ja kone leikkaa varmasti kiinni.
Kirjoittaja: Åke WalleniusKaikki varmaankin tietävät, että jäähdytysneste raakana on nimestään huolimatta onneton jäähdyttäjä. Eli vasta veden lisääminen tuo sitä jäähdyttävää ominaisuutta. Siis kesäksi laihempi seos esim. 20/80 niin pelit pysyy nipussa.
Kirjoittaja: pirhonen osmo50/50 taitaa olla huonoimmastapäästä mut taitaa olla talvella ainoa vaihtoehto,kesäksi löytyy parempia aineita: http://www.dougrippie.com/drm/lubricants.htm
Kirjoittaja: Tuomas MäkinenNo siks kannattaa laittaa akkuvettä, kun se varmuudella puhdasta. Tavallinen raanavesi saattaa sisältää epäpuhtauksia ja korroosiota aiheuttavia aineita. Akkuvesi on myös halpaa.
Kirjoittaja: Ossi SuuronenOlen kokeillut myös laihempaa seosta ja se keittää varmasti ja kone leikkaa just. Max
taitaa olla 40 neste/ 60 vesi.
Kirjoittaja: ari karjalainenåke oli oikiassa siinnä jotta vesj jiähyttää tovennii paremmin kun ruaka klykkoolj,mutta vesjpumpun steva kestää pitemppää josj lorahuttaa klykkooliva kesällä vähänniin ko voiteluaineeks. ähmm.
Kirjoittaja: Reijo WuorioAvaa sylinterin kannessa oleva ns. ilmausruuvi, kun lisäät syyläriin nesteet.
Kaikki letkut yms. tietysti kiinnitettyinä.
Kun kannesta tulee jääh.nestettä ulos, panet
ruuvin kiinni, niin ei jää ilmaa järjestelmään.