Iskarin alapään laakeri?
13.11.2008 - 20:34
|
Kirjoittaja: Hemmo PeräkyläMikähän laakeri on KTM 400 SX -01:sen iskarin alapäässä? Ohjekirjoista en löytänyt sen tyyppiä.
HP
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Jarkko KainulainenNuo puslat on näköjään ruostuneet laakeriin kiinni, siksi en saanut niitä irti ja koko setti lähti kokonaisena.
Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENNo vastaanpa sitten itselleni. Samalta vaikuttaa, varaosamanuaalin mukaan ollut sama jo vuodesta
Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENOmassa pyörässä tuli myös tunnit täyteen iskarin alapäänlaakerin osalta. Onko tuos sama laakeri käytössä myös uudemmissa kotareissa aina 06 malleja myöten? En ainakaan omassa laakerissa nää mitään irtostefoja tai muita. Se on koko paketti, joka lähti hylsyllä läpilyömällä lämmittämisen jälkeen aika kivuttomasti irti. Swingiin ei siis jäänyt mitään muuta kuin tyhjä reikä (ei mitään holkkeja tai muita). Ymmärtääkseni tämä laakeri on liukupinnoiltaan teflonia (ainakin manuaalin mukaan).
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMinulla oli -02 pikkunelkku, eikä siinäkään ollut. Tarvike"silmä" maksoi jotain 25e ja vaihto otti jousen vaihdon kanssa n. 20min. Ensikertalaiselta! Eli vaikkei kotarista muuta hyvää keksisikään, niin tuolta osin huollettavuus on kyllä TÄYSIN omaa luokkaansa!
Kirjoittaja: TOM NORDMANTuon iskarin poisto ja paikalleen laitto on aivan käsittämättömän nerokas Kotarissa. Husseen linkkujen vaihto oli aika tuskaa... Mistä Sirkku ostit tuon tarvikelaakerin? Pitääkö näitä hyllyssä mp-liikkeet?
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMinulta kysyttiin tuota tännä Jämsässä ja sanoin, että Motokeitaalta. Kysyjä kertoi kuitenkin sieltä kysyneensä, tuloksetta. Enpä kyllä vuosi sitten juuri muita liikkeitä edes tiennyt mistä kysyä, että jotenkin kyllä jaksan edelleen epäillä sitä Keidasta...
Kirjoittaja: TOM NORDMANTanella oli näitä hyllyssä. Tosin aika arvokkaita 45 eur tiivisteineen. Olihan tuo vaihto ensikertalaiselle kuitenkin kohtuu rutistus. Häränsilmä tulee olla näköjään aivan keskellä, muuten jää jommalta kummalta puolelta panttaamaan. Pikkasen piti käyttää väkivaltaa että sai iskarin paikalleen. Osat oli pakkasessa ja lämmitin hiustenkuivaajalla. Olisi ollut muuten aika paha rasti...
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIINA:lta löytyy myös vastaava teräs/teräs laakeri joka kestää rasitusta huomattavasti enemmän, tyyppi GE 16 PW.
Kirjoittaja: TOM NORDMANMoi
Sama homma edessä. 02, EXC. Teen hommaa Kotariin ensimmäistä kerran ja mietin että miten laakerin saa ulos (siis se laakeri mihin iskari kiinnittyy). Molemmin puolin on tiivisteet. Pitääkö huo lyödä läpi vai kammeta?
Kirjoittaja: Anssi LehtinenKampee ne tiivisteen irti ja pistä uudet. Muistaakseni niiden alla on vielä lukkorenkaat pitämässä sitä laakeria paikallaan.
Kirjoittaja: Hemmo PeräkyläAinakaan -01 mallissa ei ollut mitään lukkorenkaita. Vaihdossa meni aikaa n. 15 - 20 min. Samalla kannattaa vaihtaa myös stefat, nekin löytyivät laakerikaupan hyllystä. Lakerin löin ulos hylsysrajan hylsyllä ja samoin myös uuden.
HP
Kirjoittaja: Hemmo PeräkyläKiitoksia vastauksista. Laakeri löytyi, on INA:n valmistama ja tyyppi on GE 16 PB, pronssisella ulkokehällä.
Kirjoittaja: JARNO KASSLINHienoa että tuota laakeria saa myös tarvikkeena!
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKISe osa on nimeltään nivellaakeri ja Öhlinsini tapauksessa kestävyydeltään luokkaa: "kaikki muu ympäriltä hajoaa ensin".
Vai onko jollain muulla ko. osa kestänyt "kevyttä" runkutusta huoltoa vailla yli 10v ja yli 100tkm?
Penttilässä uusi maksoi muistaakseni viitisenkymppiä, eli ajotuntia kohden ei mitään.
Vaihtotyön tein luotettavaa D.I.D-rasvaa käyttäen.
Kirjoittaja: Hemmo PeräkyläKiitoksia tiedoista, pitää kysellä tuolta sitä laakeria.
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKILaakeria valmistaa myös saksalainen Hirshman, mitat k32xl15(21)x16. Yläkuunaa en ole löytäyt mistään (mitat: k25xl12(13)x15 KGW 1525 HD).
Kirjoittaja: SEPPO HELLMANLaakerin mitoitus 16 mm sisäkehä ( reikä ), 32 mm ulkokehä, sisäkehän leveys 21 mm, ulkokehän leveus 15 mm.
Akseltiivsteen mitat ovat 25x32x7 Tyyppi MST ( metallikuorinen )
Kyllä löytyy
Kirjoittaja: JARNO KASSLINSe on "häränsilmä" tyyppinen pallonivel. Eikä saa tarvikkeena. Maksoikin muistaaksen jotakin viiskymppiä.
Kirjoittaja: JARKKO VIRTANENTyyppiä en muista mutta tarvikkeena löytyy pronssisella ulkokehällä,ei kestä ihan kuin alkuperäinen,mutta on noin 2 kertaa halvempi. Tam-laakerista löytyy hyllystä kuten muitakin prätkän "spesiaali"laakereita.
Kirjoittaja: JARKKO VIRTANENNiin sitä piti vielä että jos Tam-laakeriin ottaa yhteyttä niin sellainen kaveri kuin Ari Asti on perillä prätkän laakereista. ari.asti@tamlaakeri.fi
Kirjoittaja: Janne KivimäkiJos ohjekirjasta ei löydy, niin esim: motopalvelussa osaavat varmasti sanoa..