Husqvarna WRE

Kirjoittaja: Jussi PennaOlen suuniteluut kyseistä pyörää itselleni koska pidän metsässä ajamisesta, mutta ensi vuonna pitäis koulumatkatkin hoitaa samalla pyörällä. Tiedän että pyörä on melko kesy verrattuna nykyiseeni (Honda CR125 vm-97), mutta se olisi varmaan käytännöllisempi esim metsäteillä ajeluun ja omaksi iloksi enduroon. Kertokaa mielipiteitä Hussen WRE:stä

Ps. Jos joku haluaisi vaihtaa oman WRE:nsä CR:ääni voi ilmoitella sähköpostitse.

Kirjoittaja: TIMO UNKURIMiksi et hankkisi WR:ää? (jos HVA:n haluat) Niitä on varmaan enemmän käytettynä markkinoilla ja on kuitenkin parempi jos poikeat metsään tai crossiradalle. Tuskinpa "maantieomonaisuudet" WR:ssä on huonommat, koska ei millään "enduro" piikillä tohdi kiljuttaa kovin pitkää matkaa tiellä , mutta kyllähän noilla kisaenduroillakin ajelee pintakaasulla tiellä mikäli vaan nappularenkaiden tärinöitä kestää. Kyllähän mäntä kestää piikissä varmaan melko kauan ennenkuin hajoaa, mutta kyllä tehot vähenee radikaalisti muutaman kymmenen tunnin jälkeen. Parhaiten kestää varmaan KTM:n kaksirenkainen mäntä.

Kirjoittaja: Kimmo HakalaOlisin sitä mieltä että kun pyörä tulee tuommoiseen joka päiväiseen käyttöön, liikkumiseen paikasta a paikkaan b ja niihin satunnaisiin metsäpolku vingutuksiin niin parempi vaihtoehto olisi silti WRE. Okei en tiedä hussen WR mallista mitään, enkä paljon enduropyöristä muutenkaan mutta crossipeleistä kylläkin, ja näillähän ei taida paljon eroavaisuuksia olevan keskenään? Päällimmäisenä tulee seuraavia asioita mieleen jotka taitavat olla WRssä toisin kuin WRE:ssä. -Valot, onko WR mallissa akkua? joskus tarvii valoja eikä pyörää viitsisi polkea käyntiin. Vilkut ja peilit(saanee asennettua) ovat maantieajossa erittäin tärkeitä oman turvallisuuden kannalta. Ajoasento vaikuttaisi olevan WREssä "syvempi" eli uskoisin sen olevan mukavempi kovissa maantienopeuksissa. Onko WRssä virtalukkoa? Ilman moisen asentamista tai muita poppaskonstia tuskin uskaltaa pyörää jättää muualle kuin omaan lukittuun autotalliin. Tuorevoitelu on myös kätevä kun mopoa tankkailee huoltoasemalla tankkailee.. vaikka muuten on moisesta keksinnöstä paljon perusta. Toki WR:llä metsäsudittelu on aivan eritasoista mutta mielestäni kaikki muut mukavuudet tulevat kärsimään siitä liikaa, Olettaen nyt että pyörää käytetään esim koulumatkoihin tjps.

Kirjoittaja: Kimmo HakalaVoi kyllähän nuo männät kestää uskomattamomia tuntimääriä. Asia erikseen kuka uskaltaa testata kuinka kuan se mäntä kestää, sekun ei oleensä ole halvin tapa.

Kirjoittaja: Jussi PennaNo ei kai täs auta muu ku ruveta ettii sopivaa wre:tä ja myydä CR pois....

Kirjoittaja: Kimmo HakalaItse hommasin tuossa hiljan WRE:n, täytyy sanoa että olen ollut hyvinkin
positiivisesti yllättynyt! Ensin oli hieman epäluuloja että onko tuo
"enduro"ominaisuus vähän niin ja näin (se oli tosin selvää että
laadukkaammasta pelistä kuin DT:t ja kumppanit oli kyse). Mutta mitä tässä
nyt on kaverien kanssa mettissä kierrelty niin aivan pätevä peli siihenkin,
jäähän ajettavuus toki kunnon enduropyörälle mutta kyllä tälläkin pääsee
aivan mainoisti kun ei nyt ole kovin vakavasta ajosta kyse. Jouset ovat sen
verran löysät ettei kovin kummosia hyppyjä kärsi tehdä mutta eipä tuo ole
ainakaan minua harmittanut. Maantiellä ajelu menettelee, nappularenkailla ei
kovin paljon uskalla kanttailla ja valot eivät kovin voimakkaat ole, joka
näin syksynhämärissä on jo hieman ongelmallista kun joutuu arpomaan kumpaan
suuntaan alkaa kääntämään. Omaa pyörää oli huollettu maahantuojalla
takuuhuolloissa ja meinasi poika ettei mitään murheita ole ollut,
toivottavasti ei pahempia tulekkaan. Mutta hyvä pyörä joka tapauksessa,
suosittelen.

Kirjoittaja: Ei nimeäitselläni on valkokilpinen husqvarnan cr125 -96 ja oon ajellu sillä nyt reilu puol vuotta metsässä ja tiellä n. 150km/viikossa
eikä oo männän kanssa ollu mitään ongelmia ottaen vielä huomioon että kyseessä on motocross pyörä. että kyllä se wre tiellä ajoa kestää, jos munki kestää.

Kirjoittaja: Sauli NiemeläJuu on se A1-tehoinen, ainakin papereissa ;)
Kyllä tuo jousitus enskaan hyvin riittää mutta crossiradalla ei sillä kauaa viihdy, varsinkin jos olet tottunut cr:n jousitukseen. Tohon maantie hommaan en kyll osaa sanoa muuta kun että kyllä kai se kestää kun nätisti ajaa. Veljeni ei vielä ole päässyt kokeilemaan sitä maantiellä kun ikää ei ole tarpeeksi...

Kirjoittaja: Sauli NiemeläVarmasti olisi WRE sinulle sopiva pyörä. Siinähän on sama kone kuin CR/WR paitsi kaasutin on 28mm 36mm:n sijasta. Kyllä se DT:t ja muut jättää ihan pystyyn. Aika mukava pyörä se on metsälenkeille jne. Käy katsomassa pari videota osoitteessa http://personal.inet.fi/cool/offroad/
niin saat vähän kuvaa siitä kuin se kulkee.

Kirjoittaja: Jussi PennaJoo kyl se niis videois lähtee ihan riittävän ripeen näkösesti (onkohan A1 tehonen) jousitus näyttää vaa vähän löysält.
Onko muuten kokemusta että kuin hyvin mäntä ym. kestää vähän pidemmän maantie pätkän?