Husqvarna WR 250 -06

Kirjoittaja: Joona HotariLöytyiskö kokemuksia otsikon mukaisesta laitteesta. Jos hiukan sais listausta plussista ja miinuksista.

Kyseisiä pyöriä saa nyt uutena kohtalaisen sopivaan rahaan ja suunnitelmissa semmoisen hommaaminen. Pieniä muutoksia varmaankin joutuu 195cm ja 100kg kaveri kuitenkin tekemään.

Kiitokset jo etukäteen.

Kirjoittaja: Joona HotariVillelle

Vasta tunnin mittasen koeajolenkin oon metsäautotiellä heittänyt, joten paha sanoa. Aika näyttää...
On se ainakin erilainen...

Voimaa tuntus löytyvän, ainakin 4 ekalla vaihteella nostaa etutassua ihan kaasusta noilla pitkillä välityksilläkin.

Itse kun en varsinaisesti kelloa vastaan aja niin isossa pysyin (entinen 525 EXC), hyvä leikkimiseen ja pääsee vähän smotoakin kesällä kokeileen.

Merkin valintaan vaikuttivat suuren kokeilemisen halun lisäksi lähinnä hinta ja pyörän koko.

No kertoilen lisään kun on ajotunteja alla.

Alkaa meneen ohi topicin, joten eiköhän tämä riitä Husabergistä tässä Husqvarna-ketjussa :)

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENNo mites se Husabergi sitten toimii? ;)

Kirjoittaja: Joona HotariKyllä tossa -06:ssa on kuristukset putkessa ja joitain letkuvirityksiäkin näytti menevän. Uuden pyörän paketissa tulee kuristamaton putki mukana. Kaasuttimen joutuu tietenkin säätämään kohdilleen kuristusten poiston jälkeen. Kuristamattoman säätöarvot varmaankin saa ohjekirjasta tai ainakin maahantuojalta tai vastaavalta. Sitä, että onko ne säädöt silloinkaan kohdilla en tiedä.
Tosta kuristeputkestakin saa kuulemma käypäsen kun vähän jaksaa nähdä vaivaa.

Itse kävin moista peliä kokeilemassa HYVIN LYHYEN LENKIN ja seuraavia ajatuksia jäi mieleen:
- moottorin luonne ok, voimaa löytyy suunnilleen saman lailla kuin esim. KTM:stä, vetää ainakin alhaalta hyvin, ylätehosta paha sanoa tolta koeajolenkillä
- pyörä istuinkorkeus on suuri, mutta pyörä ei mielestäni muuten ole mitenkään muita vastaavia isokokoisempi
- vaihdepoljin ärsyttävän pienikokoinen ainakin 47 tossulle :) tietenkin helposti muunnettavissa
- ajoasento muuten ok
- jousitus kovahko, itselleni (105kg) etupää vaikutti sopivalta, taakse ehkä olis jäykemmälle jouselle tarvetta. Todennäköisesti valtaosalle (70-85kg) kuljettajista jousitus ainakin riittävän jäykkä. Luulisin, että tuo etupää saattaa ensimmäisen öljyn vaihdon jälkeen kyllä muuttua paremmaksi.
- kokonaisuudessaan hiukan ritsan oloinen peli, ei ehkä ihan sitä viimeisen päälle laatua (Fanaatikot huom. tämä vain minun mielipide...)

Nämä jäi harrastelijalle mieleen todella lyhyeltä koeajolenkiltä.

Sitten nämä muilta kuultut jutut:
- moottori vetää hyvin ja potkua löytyy koko kierrosalueelta ihan jo vakioputkellakin, käsittääkseni myös vakioläpillä
- Mikunin kaasarin kanssa joillain ollut säätöongelmia
- Takalokari kerää paljon kuraa ym. paskaa ja sitä myöten tapana katketa heti satulan jälkeen (Kärme kustaalla näin ainakin 3 Hussesta takalokarin puuttuvan. Tiedä sitten johtuiko tästä "tyyppiviasta" vai rankasta menosta.
- jousituksen saa kuulemma toimimaan pienellä vaivannäöllä, etupää ainakin pitäisi olla toimiva, takajousituksen kanssa jotkut tapelleet
- kestävyys puolesta olen kuullut niin paljon ristiriitaisia mielipiteitä, joten ei hajuakaan mitä todellisuudessa, mutta tyyliin osaa kertoo, että 50h ja kone auki ja toisilla 100h ekaan männän vaihtoon. Tiedä sitten...
- varaosat kalliita, ainakin ne jotka joutuu alkuperäsinä hankkimaan
- varaoapalvelu kuulemani mukaan toimii
- sähkövioista en ole ainakaan näissä uusissa kuullut

Itse jätin kyseisen laitteen sitten loppujen lopuksi hommaamatta ja pysyttelin edelleen nelareiden parissa. Uusi pyörä on kyllä kanssa Hus -alkuinen, mutta KTM sukuinen. Pakko ihan jo pelkästä mielenkiinnosta testata millainen tuo ruotsalaissyntyinen taidonnäyte on ;) (onko se sitten "taidonnäyte" jää nähtäväksi...)

No nyt tuota uutta WR 250 -06 saa todella edullisesti ja muutamia vielä kuulemma jäljellä.

4880*eur* uusi laatikossa Suomessa.

En rupea tässä mainostamaan, joten jos joku ei ole vielä tietoinen, että mistä tuolla rahalla saa, niin spostilla voi minulta kysästä. Nettiä tutkimalla kyllä löytyy, sieltä itsekkin löysin.

Kirjoittaja: mika metsojoo,maahantuoja oli valmiiksi jo putken ym vaihtanu,orggis kuulemma hyvä säilyttää tulevien vuosien varalta,kun mopot täytyy katsastaa?(sanoo katsastus setä)8kw mopo,tehol kait vaikutus vakuutusmaksuihin
kiitos jousivinkeistä.
osia saa kyllä hyvin,melkein mistä vaan ja hinnat noin samoja merkkien välillä.
välitykset vois olla tiheämmät nyt 13/48,jos koittais 12 eteen,kun toi vauhti metäs ei viäl niin kovaa.
t.mm

Kirjoittaja: JARKKO RASINENMukana tulee toinen luisti ja neula mitkä pitää vaihtaa kun kuristukset poistaa. Suuttimia tuli kanssa, ja hyvin on säädöt löytyny talvellakin. Lämpösuojat pitää laittaa telttapatjasta ainakin puuterikeleillä, jos sitä lunta nyt vaan tulisi. Hyvin on pelannut. Yksi tulppa meni jäätävillä keleillä ennenkun laitoin ne fkn lämpösuojat ja masinolia tankkiin.

Onkohan tuo alakerta ihan sama kuin siinä isossa 360cc hussessa? Se ainakin vaikuttaa aika järeältä.

Linkun ja swingin laakerit löytyy laakerikaupasta kohtuuhintaan pyöränlaakerit samoin. Kawan kytkinvaijeri käy pienin muutoksin. Blackbirdillä on teippejä ja penkinpäällisiä. Siinäpä ne, mitä on tarvinnut..

Kirjoittaja: JARKKO RASINENPuolikkaassa 2T-hussessa oli putken alkupäässä peltinen kuristus kolmella pisteellä hitsattuna.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENhienostihan se meni, siis 24 kW oli sen tehot ostaessa valkokilpisenä.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENisän 450 hussessa oli ainakin kun osti sen valkokilpisenä niin oli kaikenmaailman vitun kuristimet ja katalysaattorit että tehot oli 14 kW. no sanottiin liikkeessä että ottakaa pois ne. ja ne otti.

Kirjoittaja: JANNE RUOTSALAINENpyörä (onko siina kuristuksia /katakysaattori) ,kun putkea on tarviinnut vaihtaa ,mitä vikaa on alkuperäisläpissä? . Onko kaasuttimen säädöt pielessä pahasti alkuperiäisessä settingissä ,entäs välitykset. mitenkäs tuo osapolitiikka / osien hinta onko toimiva? onko pelit kestänyt hyvin...

Kirjoittaja: JARKKO RASINENMoro!

Ostin oman -05 mallin elokuussa 2005 ja eipä ole ollu valittamista. Itse olen 75kg 180cm ja on nuo ajopaikat kivisiä, niin jousitusta täytyi löysentää aika lailla. Etupäästä saa esijännitystä pois kätevästi ja yksi puolituttu mekaanikko simmitti keulan. Taakse piti hommata löysempi jousi. Öhlinsin vieterit käy ja sinne laitettiin 5.0 kun vakio on 5.4 muistaakseni. Piikkisen jousi on 5.2.

Tehoa on riittävästi. Paisarin puoleisesta luukusta voi säätää, paljonko pakoaukonsäädin aukeaa ja se on ollut jo pidempään ihan minimissään.. :)

Pyörä olisi muuten kaupan MP-Pörssin puolella.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENkyseiset on yhen tutun kokemuksia. ite en ole ajanut. jos oot ajanu vanhempia husqvarnoja 250 2-t:tä niin siitä hitusen parempi jousitus niin se on kuulemma siinä.

Kirjoittaja: mika metsomulla nyt ko.laite 06 wr250 2t,edellinen oli -03,en ole paljon ehtinyt ajella,mut jousitus aika kovan tuntuinen(takapää nyt hyvä),vääntöö löytyy paremmin kuin vanhasta,kyllä ylhäällä mun mielestä kiekasee kivasti(putki ja läpät vaihdettu,nii ja suutin)istuin korkeus aika korkee 97cm,satulas piti viilata pehmustetta alas 20mm,nyt just 174cm kuskikin ylettää jotenkin,satulan ja tankin muotoilu mennyt leveämpään suuntaan vertaa vanhaan,no ei haittaa mun mielestä. käypä hintainen valkokolpisenä.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENokei. :P sillon heinäkuussa niitä ei kuulemma ollu, lienee kusettanu kun sai kalliimman pyörän kaupan. :D

Kirjoittaja: Joona HotariOvatko Ville nuo mainitsemasi "ominaisuudet" omia kokemuksiasi vai vain luettua tietoa Biken Master Enduro -testistä?

Nuo testiraportit olen kyllä selaillut läpi, joten enemmän kiinnostaisi kyseisen mopon omistajien / käyttäjien omat kokemukset.

Kirjoittaja: Joona HotariSaa niitä edelleenkin Mp-Racingiltä. Tiistaina oli vielä yksi hyllyssä ja euroopan varastossa kuulemma muutama.

Saa myös muualtakin ja vielä vähän sopivammin;)

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENMistä noita vielä saa uutena? heinäkuussa osteltiin pyörät ja sillon oli jo noi WR 250 06-malliset loppunu maahantuojalta niin otettiin TE 450.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENMutta pyörä on isokokonen eli se sopii isokokosille kuskeille ja voimaa on alaalla paljon. miinuksia sitten ei oo muuten kun että kovaa paukkua ei ole ylhäällä.