husqvarna te 450 -04 venttiiliongelmaa
10.5.2007 - 21:14
|
Kirjoittaja: ville kivistöeli toinen imuventtiili alkaa olla vaihdon tarpeessa koska välys hukkuu nopeasti.en ole vielä ottanut kantta käteen mutta epäilykselle on aihetta.
kysymys siis kuuluu että kannattaako laittaa -05 malliset kestävämmät titaanivenat vai hommata esim usa:sta teräsvenat ellei suomesta löydy?
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: ville kivistötunteja on tullut 10-15.mikäli et noita venoja koskaan vaihtanut,ja puheesi tunneista pitää,on niitä kertynyt yhteensä noin 60-70.se on ilmeisesti -04 mallin venoille riittävästi.oli tai ei, toinen imupuolen vena hukkaa välykset...
Kirjoittaja: ville kivistökiitos vinkeistä...
Kirjoittaja: ISMO TANSKANENOlet kyllä melko paljon ajanut jos venat rupee prakaa jo nyt...Ei se Hussen yläkerta ole sen ihmeellisempi kuin missään muissakaan nelitahtisissa koneissa, kaikki pikkuhilppeet vaihtoon kun kerran aukasee, mäntäänhän ja sylinteriin ei tarvi koskea tosi pitkään aikaan noissa peleissä..
Kirjoittaja: ville kivistöniin ja tiedätkö tarvitseeko sinne kanteen vaihtaa/tilata muita osia samalla? kumeja,ohjureita yms...
Kirjoittaja: Ari KurvinenYritin itsekin haeskella netistä tarkempia remonttiohjeita, mutta tuloksetta. Minulla tämä Husse on ensimmäinen nelari, joten aluksi hieman arvelutti kajota koneeseen ilman ohjeita tai kokemusta nelareista, mutta loppujen lopuksi koko remontti oli aika helppo suorittaa, kun purki osia irti ajatuksen kanssa ja otti tarpeeksi valokuvia digikameralla todistusaineistoksi..:) En kyllä keksinyt, että miten yläkerran saa irti moottorista ilman, että irroittaa koko moottoria pyörästä, mutta olipahan ainakin helpompi sitten työskennellä irtomoottorin kanssa. Muita uusia osia ei ainakaan minun tarvinut vaihtaa, lukuunottamatta tietenkin uusia tiivisteitä. Näin jälkikäteen ajatellen, olisi ollut ehkä fiksua varmaankin vaihtaa samalla myös nokkaketjukin, kun kerran se joutuu vähän kovemmalle rasitukselle jäykempien venajousien takia.
Kirjoittaja: ville kivistötaidan laittaa venttiilit tilaukseen...
ei ole kokemusta 4tahti hussen kannen purkamisesta joten tuleeko mieleen mitään sivua josta saisi hieman vinkkejä purkamiseen/kasaamiseen? esim työjärjestystä...
Kirjoittaja: Ari KurvinenItsekään en löytänyt netistä Suomesta tai ulkomailta yhtäkään toimittajaa Kibblewhiten Hussen venoille, vaikka heidän sivuillaan mainitaan Hussen venoja olevan olemassa. Toisaalta Halls Cyclen teräsvenat olivat saaneet pelkästään hyvää palautetta Thumpertalk.comin keskusteluissa, joten ne minua ensisijaisesti kiinnostivatkin. Tilauksen laitoin sähköpostilla Halls Cyclen osavastaavalle Jeff Kaylorille ja maksoin romppeet Visalla. Oiskohan siinä sitten mennyt reilu viikko kun ilmoittivat tullista, että joku ameriikan paketti on saapunut. Tullia ei onneksi varaosista mene kuin 2 prossaa, mutta sen päälle joutuu maksamaan vielä arvonlisäveron. Itse päädyin vaihtamaan kaikki venat, koska ajattelin, että kun kerran joutuu kuitenkin koneen yläkerran purkamaan atomeiksi ja viemään kannen koneistamoon, niin laitetaan sitten kerralla kaikki priimakuntoon, niin ei tarvi sinne vähään aikaan kajota. Yleensähän ilmeisesti pakovenat kestää vähän pitempään kuin imuvenat, mutta en itse viitsinyt jättää asiaa arvailujen varaan.
Kirjoittaja: ville kivistökatselin myös tuöta halls cycleä.kauanko toimitus kesti tilauksesta ja miten hoidit maksun? pitääkö/kannattaako vaihtaa samalla pakovenatkin?
kibblewhitella pitäisi myös olla teräsventtiilejä husseen,mutta suomesta ei meinaa löytyä toimittajaa...
Kirjoittaja: Ari KurvinenItsellä oli sama tilanne -04 TC 450:n imuvenojen välyksien kanssa viime talvena ja päädyin tilaamaan teräsvenat USA:sta Halls Cycleltä. Alkuperäiset ovat aivan järjettömän hintaiset, joten se ei ollut itselle edes harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. 4 venaa ja Heavy duty-jousisetti maksoivat yhteensä rahteineen ja tulleineen n. 300
Kirjoittaja: Jouni TurunenPaljo on tunteja venttiileillä? Ilmoittele sitten mistä tilasit. Käsittääkseni alkuperäiset on aika hinnakkaat. Laittaisin teräsventtiilit.