Huoltovälejä 2-T & 4-T enduro

Olen tässä ajatellut hommata joko 250cc 2-T
tahi jonkun 400cc 4-T enduron ihan on-road-
käyttöön (enduro tahi super-motohärdelli,
en ole vielä päättänyt)ja jäinpä pohtimaan
moisten laitteiden huoltoväleistä ja
että kuinka isoja huoltoja pitää tehdä.
Ja sitä että "pitääkö joka reissun jälkeen
vaihtaa mäntä" kuten joku ihan tosissaan
selvitti. Kysehän tietty on kisapeleistä,
muuta silti... :) Onko 2-T-laitteet
nykyään tuorevoitelulaitteita vai
sekoituslaitteita? Mulla on kokemusta
vain piikistä yli 10v sitten ja nyt
maantiesporteista joten ei saa liikaa
hymyillä kysymyksilleni...

Terveisin,
Juha

Kirjoittaja: pete lunohda 2:tahtiset jos meinaat suunnitella kadulla ajoa,tuorevoitelua niissä ei ole ja moottorin luonne ei sovi pätkääkään katuliikenteeseen,menee aivan tukkoon ja laihemmilla säädöillä rikkoo helposti koneen.
nelari sen sijaan on erittäin hyvä vaihtoehto
(patsi 250,joka on liian laiska)jos ajat enemmän maastossa osta 400:nen,jos kadulla silloin 500-600:nen.

Kirjoittaja: Sepi H.Unohda 2T pyörä sekakäytössä. Syynä lähinnä ajamisen kulmikkuus ja koneen tuhoamisen riskit. Nelarilla voi ja pystyy ajamaan tasaisellakin kapulan asennolla. Tosin en suosittele millään kisaendurolla pitkiä matkoja torvi auki. 4T pyörän hankinta on kalliimpaa, mutta käyttö varmasti halvempaa pidemmällä aikavälillä.