HONDA XR 400

Kirjoittaja: JAAKKO INKINENHonda XR400 olisi tiedossa, pyörä on vuosimallia 1999. Ajettu on n.25.000km. Onko pyörässä heikkoja kohtia tai muuta mitkä pitäisi huolella tarkastaa esim. moottorissa. Oma näkemys pyörästä on että hyvin huollettuna ja oikein käytettynä se on ikiliikkuja. Paljonko nämä moottorit kestävät kilometrejä, kun kyseisellä yksilölläkin on ajettu jo 25.000km. Koska muuten XR400 maahantuonti lopetettiin, ainakaan uusissa bike luetteloissa pyörästä ei ole mitään mainintaa eikä myöskään maahantuojan luetteloissa...

Kirjoittaja: Juhana MäntyläMulla XR 400 ei oikein pysynyt nipussa metsälenkeillä. Runkoputket menivät halki, jalkatappi katkesi, linkun laakerit hajosivat, parit pyöränlaakerit meni vaihtoon,
ja alusta nyt on aika syvältä. En kyllä tollasta ostias uudestaan. Itse kone on kyllä varmasti kestävä.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENKyllähän tommosella XR tussuttimella ajelee koneen puolesta vaika kuinka kauan mut jos meinaa oikeella endurolenkillä ajaa niin noista vetää 50:llä ohi ja ne on muutenkin vähän leluja lenkillä esim. DR-Z ja XR.

Kirjoittaja: PAULI HÄNNINENMitäs se mäntä sitte makso? Näistä "harraste enskoista" mm. Dr-z, Xr 400 ym,olisi
muutenkin mielenkiintoista kuulla/lukea. Toimitus ho hoi!

Kirjoittaja: Janne Broman150*eur* suurinpiirtein oli hintalappu männässä, poraus n.30*eur*. Tiivistesarja n.70*eur*.

Kirjoittaja: Janne BromanPurin tässä syksyllä 26tkm ajetun Xr:än sylinterin pois, männässä ei paljon kulumia ollut eikä sylinterissä mitään suurempia.
En kuitenkaan viitsinyt käydä niitä mittalemaan kun uusi mäntä ei maksa juuri mitään.

Venttiilit vaihdoin myös koska pakoventtiilien pinta alkoi olla kulunut, halvathan nekin oli.

Ikiliikkujahan hondan ilmajäähdytteinen moottori taitaa olla. Nyt saa toivottavasti ajaa monia kilometrejä huoletta.

Takapyörän laakerit kannattaa tarkistaa ja samoin linkkujen laakerit.