Honda crf450 -03 jousituksen säätö?
31.8.2007 - 21:11
|
Kirjoittaja: Jaakko HusariOlisko kellään hyviä vinkkejä sanallisesti tai kuvallisesti kyseisen hondan jousituksen säädöistä. Kuinka klikkerit toimii ja mitä niillä on tarkoitus säätää? Sekä minkälaiset ovat hyvät säädöt? Jotkut sanoo että istuttaessa päällä perä saa laskea viisi senttiä. Painoa mulla on 81 ilman varusteita ja olen 175 pitkä.
Please auttakaa. Pitäis ekaa kertaa lähteä radalle kokeilemaan 14 vuoden tauon jälkeen. ( silloin muuten ei pyörissä ollut mitään klikkereitä)
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: AIMO LEHTINENAuki on vastapäivään ja kiinni myötäpäivään. Kiinni= enemmän vaimennusta = "hitaampi".
Minulla on sellainen mielikuvitelma, että yleensä naksaukset/kierrokset ilmoitetaan naksauksina "pohjasta", eli täysin kiinni-asennosta.
Kirjoittaja: elina saarimakikoulutuspäivillä opetettii noita napsujen säätöä ,eli vastapäivästä aina myötäpäivään,,en tiedä sitte mutta noilla säädöillä mitä tuossa edellä kerroin niin pyörän alusta pelaa hyvin mulle .
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOYleensä säädöt kannattaa laskea pohjasta, koska vain silloin neula on varmuudella molemmin puolin samassa kohdassa. Jos eri puolilla on vaikkapa neljänneskierroksen ero, on neula eri putkissa eri kohdassa aloitettaessa auki-asennosta.
Kirjoittaja: Jaakko Husarionko auki plussan puolelle?
Kirjoittaja: elina saarimakiniin eli etuiskari, ylhäällä on comp säätö,eli kuinka nopeesti iskari toimii alas päin,sitte etuiskarin alhaalla oleva säätö (rebound)tarkoittaa kuinka nopeesti iskari palautuu,takaiskarissa samat jutut kuin etupäässä,nopea säätö on se 14mm mutteri joka vaikuttaa nopeisii iskarin toimintaa,itse olen huomannu jotta tuon nopean säädön kun saa kohdallee niin hyvältä tuntuu.ollaan saman painoisia,joten uskon että jouset on kohdallaan sun pyörässä.isolla pykälällä vaan ajoa ,kun vetoa koneessa on.niin ja nuo clikkerit säädetää niin jotta auki niin paljon ku tulee ja siitä sitte kiinni päin.
Kirjoittaja: Jaakko HusariKiitos elina vastauksesta. Oletan, että olet silloin samaa painoluokkaa kuin minäkin. Kerrotko hieman tarkemmin mihinkä klikkereiden säätö oikein vaikuttaa? Siis nopeaa ja jne...? Olen vähän pihalla tässä hommassa.
Kirjoittaja: Jarno Mäkeläkyllä oli
Kirjoittaja: elina saarimakimulla toimii tälläiset säädöt,edestä alhaalta 7 clikkiä auki-)kiinni päin,ylhääätä kokonaan auki,takaa alhaalta 20 ,ylhäältä 8-9,nopea säätö,2-3 kierrosta ,esijännitys 10-11cm.