HONDA CR250 -98 ja mystinen käyntihäiriö

Moroos,

Vanha palvelija on alkanut kiukuttelemaan. Yllä mainittu honda siis.
Moottori teknisesti kunnossa, laakeroitu ja rempattu toissa talvena. Käyntihäiriön jälkeen ei juuri ajettu, ymmärrettävistä syistä
Ongelma on se etti kestä kaasua yhtään. Pyörä on tällä hetkellä jäärata iskussa ja kun antaa kaasua, röpeltää. Oire on melkein sama, kuin olisi aivan liian isot suuttimet, mutta noilla suuttimilla on ennenkin pärjätty (muistelen 58/198). Lähtee käyntiin hyvin, sekä kylmänä että kuumana. Ilmanputsaria ei ole ollenkaan.
Viime talvena pyörä sai satunnaisi kiukkupuuskia "röpöttämisen" jälkeen ja veti tuolloin hyvin.

Itse epäilemme sähköpuolen vikaa. Osia vaihdettu sinnekkin electrex:n CDI-boksi uusi, pulssianturi uusi/vähän käytetty, Staattoria vaiheltu, vähän käytettyyn => ei vaikutusta.
Pakoaukon säätävät toimivat.

Yllä mainitut ongelmat/tiedot, myönnän ehkä ylimalkaisia, mutta vinkkejä mistä päin pyörää puretaan/mitä vaihdetaan? Amatööri harrastekausi avattu nyt viikonloppuna ja yhden pyörän kausi uhkaa mennä taas piloille.

Honda/jäärata spesialisti Oittinen? Tunnet varmaankin ko. pyörän hyvin? Kokemuksia moisesta? Suuttimia en tarkallen muista, sillä pyörä ei ole minun eikä käsillä, mutta vika tuli puskista ykskaks yllättäen.

Kiitti ja kuitti.

PS. GasGas EC250 -97 tavaraa myynnissä, lähinnä moottorin osia. Ilmoitus tulle myöhemmin nettivaraosaan. Käytännössä koko moottori osina, Kaasari ei ole.... Jos joku vaikka jotakin historiikkia..:)

Foorumit

Läppärungon ottaisin ensimmäisenä auki ja läpät syyniin

Muisti palailee pätkittäin...Seuraavaksi powerjetin toiminnan ja johtojen tarkistus.Toiminta nurinkurinen eli liitin irti koko ajan päällä.Voi olla juuttunut myös auki asentoon mekaanisesti tai käämi sisältä rikki.

No jos sittenkin änkkärin huilu poikki :P

ku ee tiijjä vielä. Tuo bensapuoli pitänee ottaa tarkempaan syyniin. Nyt kiinni kaasari jossa ei ole tuota \"power valve\" systeemiä. Kaasarina siis 250cc GG:n keihin. Saattaapi olla ihan vaan niin että on liian raaka seos ja sotkee/polttaa tulpan lämminkäytössä? Ajaessa alkaa sitten pätkämään.Tämmöistä kuulemma tapahtunut jollekkin joskus.....

Mutta kiitti vinkeistä, näillä eteenpäin ^_^

Tuli vaan mieleen että olethan bensan pinnan tarkastanut? Joskus oli itsellä samanlaisia oireita pyörässä ja oli bensa pinta liian alhaalla.

Ja vielä selvyydeksi että bensan pinta kaasarista :P

Kun niistä GG-osista puhuin niin:
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/10650…

Hondan mysteerio vielä vähän epäselvä. Kummassakin oli vikaa, sekä pakoputkessa että bensa-puolella.

Tiedän ettei tämä ole varsinaisesti kauppakanava, mutta jos joku työpöytää niin : http://www.nettivaraosa.com/tyokalut/1065023

Nonni!! Tuntus taas toimivat. Liki samassa ryppäässä ko. pyörään on vaihtunut aikoinaa sylinteriä, sytkäpuolen osia jne. Vanhaa sylinteriä oli ilmeisesti kairattu kanavistaan. Ja siellä änkkärissäkin oli vikaa. Suutinhommilla siitä selvisi. Ja säkillisellä tulppia...
Noilla sytkäosillakin saattoi olla joku osuus. Originaaleihin nähden pienempi kipuna. Ei vissiin jaksanu polttaa kaikkea soossia..(?)

Kiitosta taas kaikille!