HONDA CR 500: koneen muutokset jääradalle?
26.1.2003 - 20:57
|
Kirjoittaja: Jaakko RuotsalainenMITKÄ OVAT TAVALLISIMMAT MUUTOKSET CR 500:N KONEESEEN JÄÄRADAN SM-TASOLLA? Putki ja kaasutin? Boyesenin Rad-valve? Puristussuhteen muutokset? Sylinterin ajoitukset ja kanavat? Vauhtipyörän kevennys? Vaatiiko alakerta vahvistamista tehon nousun myötä? Erikoisosaajia kyseisen koneen viritykseen? (Missä paikkeilla liikkuvat isojen jääratapyörien tehot?)
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Jaakko RuotsalainenKiitokset Kurviselle hyvistä vinkeistä...
Kirjoittaja: Timo Vesalo
Englannissa Poeton Aptec niminen firma tekee noita pinnoituksia, n.200 euroo(piikin pytty) maksaa. Voin laittaa tänne yhteystietoja vähän myohemmin tällä viikolla. tekevät todella hyvää jälkeä (minun mielipide). Maksu käy visalla ja pari viikkoa max. kestää koko homma edes takaisin!
Kirjoittaja: MIKA RIIPINENVoitko Lasse kertoa vähän lisää tosta pinnoituksesta. Mulla on omassa CR 500:ssa menossa viimeinen ylikoko ja putkitukseen suhtaudun varauksella... eli olisko pinnoitus ratkaisu ? Kuka tekee ja missä ja sopiiko vakiomännän renkaat yhteen pinnoituksen kanssa ?
Kirjoittaja: LASSE KURVINENMoi!
Kyllä CR500 on mahdollisuus tehdä pienillä muutoksilla todella hyväksi jäärata pyöräksi!
Itsellä monen vuoden kokemus ja lyhyesti asiakohtia:
1)sylinteri kannattaa muuttaa enemmän jäärata tyyliseksi, mutta ei kuitenkaan kierros koneeksi vaan vääntäväksi koneeksi, joka on helppo ajaa sekä vauhtia pystyy säätämään paremmin välityksillä. Virittäjä tosin kannattaa olla asiansa tietävä. Kannattaa kysyä Veräväisen Pekkaa Hyvinkäältä jos hän kerkeisi tälläistä tehdä eteenpäin. Itsellä olisi yksi hyvä sylinteri myynnissä, mutta se pitäisi pinnoittaa.
2)Boyesen rad valvella saadaan lisää ala- ja keskitehoa, joten sitä suosittelisin hankittavaksi.
3)Vakioputki on mielestäni paras putki, mutta äänenvaimennin tulisi olla 2mm isommalla reiällä viritetyllä koneella ja lisäksi kokonaan suora eikä kuten vakioänkkäri.
4)Kaasutin kannattaa muuttaa 40mm kokoiseksi.
Tässä nopeasti kerrottuna mielipiteeni viritykseen, mutta tällä hetkellä itse olen sitä mieltä, että nelitahtiset tulevat jyräämään nyt ja tulevaisuudessa! Kuitenkin kaksitahtisella voi pelimies ajaa edelleenkin todella kovaa...
t:Lasse Kurvinen