Honda cr 250 r

Kirjoittaja: markus heinonenMoro!kuinka paljon eroaa vuosimallit 2000-2003?onko malli vaihtunut jossain vaiheessa?Mitä mieltä muuten olette pyörästä.kokemuksia.oon vaihtamassa pyörää ja tommonen kiinnostas.

Kirjoittaja: Timo Vesalosiihen pakosäädin asiaan täytyy perehtyä jotta saa ne hituvirrat kuriin;) ei mitään ongelmia, ja saa säätimen vielä aukeamaan halumallaan tavalla! hyvä keksintö, mutta hiukan tarkka.

Kirjoittaja: Marko LaineJuu, se toinen oli 2001, ja sen jälkeen oli 2002 samassa rungossa.

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenMarko:
Menikö 2002 mosa heittämällä 01 runkoon, kysyn siksi että 04 mallin runkoon olisi kiinnsotusta laittaa uusi 01 moottori paremmilla sähköillä ja kaasunasennon& vaihteenasennontunnistuksilla.

Kyllä se 2002 malli detonoi jopa crossikäytössä vakiolla palotilalla. Siitä on faktatietoa SM-sarjan kärkiukoilta ja jopa MM-sarjaa ajattavilta tiimeiltä. Jos sen hirmu paksulleen säätää niin voi olla ettei nakuttele, mutta muuten 99% varmuudella 98 *eur* bensoilla.

Kirjoittaja: Marko LaineLuulen että toisinpäin onnistuu helpommin, koska ei tarvii miettiä noita sähköisiä pakoaukonsäätimiä. Ei niissä hirveesti ongelmia tullut, kun pikkasen muokkasi moottorin korvakkeita ja teki tilaa servolle. Muuten se meni lähes heittämällä.
No ehkä muilla sitten on ollut ongelmia, meillä vaan ei olllut muita ongelmia kuin tuo sähköinen pakoaukon säädin. No nyt moottori ja toinen pyöräkin on mennyt uusille omistajille, joten me keskitytään vain nelareihin.

Kirjoittaja: Marko LaineTiedän ainakin yhden joka ajoi... meinaan allekirjoittanut.

Kirjoittaja: Tommi TurunenEikös se sun pyörä ollut -01? Niissä tilanne on toinen.

Kirjoittaja: Jukka OittinenTommille..Pistä kannen mutujen alle kuparikat.

Kirjoittaja: Tommi TurunenKyllä siellä on jo kupariprikat.

Kirjoittaja: Jukka OittinenOlisko voinut pyörä tarttua aikanaan kiinni..sitten saatu kulkemaan...väätynyt kampura tärryyttäny kaikki psk:ski

Kirjoittaja: Tommi TurunenEipä ollut yhtään mutua. Onkos herra laine mittaillut -02 vuoden tai uudempien hondan palotilan tilavuuksia? Kuinkahan moni ajaa A:n kärjessä vakio kannella ja 98 bensalla?

Jukalle: Kertaakaan ei ole leikannut kiinni kunnolla ja kampura on tarkastettu aina moottorin ollessa levällään. Tarkistin kampuran tuon viimeisenkin hajoamisen jälkeen ja edelleen se on suora. Heittoa alle 0.01mm.

Kirjoittaja: markus heinonenTommi:Mikä kansi tossa sun pyörässä on?pisti vaan silmään.Joku virikansi vissiin.onko eroa vakioon.vaikuttaako tommonen pyörän kestoon?oon vaan kauppaa hieronu tommosesta cr:stä mis on samannäkönen kansi.

Kirjoittaja: Tommi TurunenSe on VHM:n kansi jossa on vaihdettava palotila. Edellinenkin oli hieman isompi tilavuudeltaan kuin vakio ja nyt sorvasin uuden vielä hivenen isomman.

Noiden uudempien hondien kohdalla tilanne on semmoinen että vakio kansi on liian pieni tilavuudeltaan jäällä ajoon. Tämä kannattaa ottaa huomioon jos meinaa talvella ajella. Montulla pelaa ja vääntöä on hyvin mutta jäällä ei kestä ajaa 98 bensalla.

Kirjoittaja: Marko LaineKuinka paljon tuli mutua tuossa kommentissa... kas kun ei A:n kärjessä ole hajonneet... :/

Kirjoittaja: Jukka OittinenJoo se leikkailee niin kauan kiinni jäällä, ennenkuin löytyy mikuniin oikea neula tai vaihtaa siihen Keihinin.

Kirjoittaja: Tommi TurunenMikunilla en ole ajanut jäällä ikinä enkä aja!

http://koti.mbnet.fi/cr250/j%e4%e4rataa/Oma%20py%f6r%e4/

Tuolla kuvia viime talvelta moottorista

Kirjoittaja: Timo Vesalohyvä peli niin jäällä kuin krossissa. jäälle vaihda keihin tai tilaa jd-jettingiltä jenkeistä mikuniin oikean kokoinen suutinputki/neula setti..

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenMikuni on hankalampi säätää, mutta niin on uudet Keihinitkin. Ja mitä tehokkaampi pyörä, sitä tarkemmaksi se on tullut säätää. Vanha PJ mallin Keihin toimi suurinpiirtein kelissä kuin kelissä samoilla säädöillä, mutta esim uusin PWK tai PVM on melkein yhtä tarkka säädettävä.
Keihiniä puoltaa siihen hyvin saatavilla olevat neulat
CR250R:n on vaan vaikea saada samanlaista kaasuunvastaavuutta ja keskialueen terävyyttä Keihinillä. Vakio Mikuni on tässä hieman edellä. Ne vakiot neulat ovat vaan 1/2 - 3/4 kaasun alueella pirun paksuja, seos on todella laiha. JD-jettingin neulat ovat ohuempia, mutta aika näyttää ovatko siltikkään tarpeeksi rikkaita.
Muistattekos vanhan TM sarjan Mikunin, aivan yhtä huoleton säädettävä kuin PJ-Keihin.

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenTommi:
Eikös nuo halkeamat tulleet Keihinin kaasarilla ? 95% varmuudella nuo kuvaamasi vauriot ovat tulleet hurjasta palopaineesta sylinterissä. Niillä polttoaineilla, joilla ajelet, ei mitään tietoa ole palotapahtumasta.
PS eräässä vastaavassa pyörässä on noin 5 heppaa enempi takapyörällä kuin sinulla, mutta ei jälkeäkään halkeamista.... vielä.

Kirjoittaja: Tommi TurunenRunko tuli myös uusi -02 vuonna.

Tuosta moottorin kestosta voidaan olla montaa mieltä varsinkin jäärata käytössä. Alakerta on kumminkin tuttu ja turvallinen. Itselläni on juurikin -02 ja tyytyväinen olen ollut. Ajettavuus on kohdallaan verrattuna vanhempiin versioihin ja moottori on luonteeltaan helppo ajettava.

Kirjoittaja: Jukka Oittinen-02 tuli uusi moottori.Sähköinen pakoaukonsäädin,kaasari&läppärunko menee suoraan kampikammioon(nopeuttaa männänvaihtoa&-kestoa)Kaasari muuttui Mikuniksi,joka ei pysy yhtä hyvin säädöissä kuin vanha kunnon Keihini..Moottorin kestävyys ei huonontunut.