Honda CR-125 vs. CR-250

Kirjoittaja: O-P PietiläTerve!
Olen hankkimassa keväällä uutta crossipyörää. Aikaisempaa kokemusta 250cc pyörästä ei ole. 125cc on tuttu peli monen vuoden kokemuksella, joten nyt kaipaisinkin vinkkejä, mitä eroja noiden pyörien välillä on. 250cc kiinnostaisi, mutta toisaalta tuo 125cc on jo valmiiksi tuttu. Onko edellämainittujen pyörien ajamisessa suuriakin eroja esim. tehon, painon, yms. suhteen. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Kirjoittaja: teemu nurmiHyvä! Itsekkin ison nelarin omistajana olen miettinyt piikkiin vaihtoa, pikkuveljellä semmoinen on ja o mukava ja todella kevyt laite ajaa vrt yamaha yz 426f, ja piikki sopii mielestäni paljon paremmin "yleis" pyöräksi->tuo iso nelari on aika möykky viedä esim metsässä tai tiukoissa kurveissa crossiradalakin.

Kirjoittaja: JUKKA HYÖKKIMolemmilla on puolensa, piikki on kyllä ihan fiksu valinta; sillä "oppii" ajamaan, koska kaasua on käännettävä runsaasti edetäkseen. Sillä myös jaksaa ajaa puolet pidempään kuin puolikkaalla. Puolikkaassa taas on sitä tehoa ja vääntöä sitten enemmän...Viime kesänä tuli ajettua peräkkäin piikillä ja puolikkaalla CR:llä ja näin vertailu suoritettua, kummallakaan ei ajaminen harmittanut :-).
Niin että onnea vaan hankinnan johdosta, merkkikin on ihan oikea...

Kirjoittaja: ARTTU HENELLNii, olen kuullut puhuttavan että jos osaa ajaa piikkiä niin osaa kaikkia. Mutta eikös piikki väsytä nopeemmin ku se repii niin perkuleesti?

Kirjoittaja: ARTTU HENELLNo, 250 kuutioisessa on ainakin 10 heppaa enemmän ja vähän vaikeempi ajaa

Kirjoittaja: Pekka Vallopari vuotta ajelin itekki piikillä ja puolikkaaseen vaihon jälkeen en ikipäivänä vaihtas takas piikkiin. On se alavääntö niiiin paljo mahtavamman tuntosta ku mutkasta työnnät ulos poikittain.

Kirjoittaja: Jarno PulliJoo samat sanat täällä... on tossa vartti-litraisessa se ala-teho ihan eri planeetalta
Kyllähän sillä piikilläkin lujaa pääsee,, makuasia se on :) piikillä on mukava kierrättää kunnolla ja mättää vaihteita,,, kakspuolikas jaksaa jo mennä paremmin isommallakin vaihteella... en oo montulla ykköstä tarvinnu puolikkaassa.... taitaa oma pyörähankinta kääntyy tuohon puolikkaaseen pitkän ajotauon jälkeen ;)

Kirjoittaja: O-P PietiläPiikkiin tuli kuitenkin lopulta päädyttyä. Mukava ja tutun tuntuinen peli ajaa heti alusta asti.