gasgas rahina

Kirjoittaja: Mikko Heikkinen250cc Gassi rahisee tyhjäkäynnillä. Rahina ei ole jatkuvaa ja vaimenee kytkintä vedettäessä. Kytkin toimii kyllä hyvin, mutta olisiko levyissä sanomista. Vai onko tuollainen ominaisuus? Ei ole vehkeestä aikaisempaa kokemusta.

Kirjoittaja: TONI SALOHöh.. en laita lottoo tällä viikolla.

Kirjoittaja: Timo TähkäpääLuontainen vaatimattomuuteni pakottaa kommentoimaan.

Lottoa vaan. Se ei ole taitolaji.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOHyvä että vika löytyi ja oli huokea korjata, onneksi olkoon Timo ;-)
Ei toi käynnistäminen tosiaan paljoa vaadi, puuttui kerran itseltä kaikki hampaat akselilta, mutta silti lähti käyntiin.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMutta miten tuosta voi olla oireena ääni, jota voi kuvata rahinana???

Kirjoittaja: Mikko HeikkinenJuu, kyllä rahinakin lakkasi. Tämä rahina kuului siis vain tyhjäkäynnillä. Hieman niin kuin kivimylly. Kiila pidätteli/ei pidätellyt myös painolimppua, joka on voinut ääntä tuottaa.

Kirjoittaja: Timo TähkäpääEnsiövedon kiila.

Kirjoittaja: TONI SALOAika vaikee saada käymään jos kampuran/ensiövedon kiila on sökö.. eli jos saa polkasemalla käymään niin kampura on ehjä!!
Mutta kytkikellon niitit vois olla kaikki poikki??

Kirjoittaja: Mikko HeikkinenKiitos neuvoista. Tämän kertainen voittaja on Timo Tähkäpää. Ensiokiilan muruset ottivat sen verran vastaan, että pystyi polkaisemaan käyntiin. Erikoista että sovituksessa ei ole kartiota. Toivottavasti euron tarvikekiila ja lukite ajaa asian.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo voi saasta. Varmasti osaisi joku sormella osoittaa suoraan missä vika, jos saisi nuo äänet sellasinaan tänne nettiin.

Mutta hei, ellei siellä kytkimessä ole mitään vikaa (vaikka sen sisemmän häkin boorit kadonneet tai akselilta) niin pakko se siellä jossain muualla kampuran ja vaihteiston välillä on olla. Katso nyt ensin se ensiövälitys, eli kampuran päässä oleva hammaspyörä ja toisioratas sieltä kruunun takaa. Ovatko kiinni, onko hampaita? Sittne kokeilet nyppiä akseleista, voisihan siellä olla jompi kumpi laatikon akseli poikki tai kampura ensiävedon juuresta.

Ainakin se on positiivista, että tuommoinen vika ei voi olla löytymättä kun pyörittelee niita legoja käsissään.

Kirjoittaja: Mikko HeikkinenNyt toppas rahina ja hyvä meininki. Vaihteita selattaessa vaikka ilman kytkintä, tuntuu kuin kytkin luistaisi ankarasti ja mitään ei tapahdu. Pyörä nytkähtää kevyesti, mutta ei edes sammu. Pyörä ei siis liiku ja toppasi kesken ajon. Kytkimen kaikki laakerin ehjät, eikä koko kytkimestä löydy sanomista. (Minä en löydä)
Ymmäärtääkö joku neuvasta vai pitääkö valottaa lisää?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSyynä on se pienen pieni välys siellä kytkimessä. KTM 250 4T oli -02 aivan kamala, harvempi käynti ja enemmän hitautta-> hirveä kolina. Pyörää myydessäni ensimmäinen ehdokas jätti saman tien väliin, oli niin vakuuttunut siitä, että jotain on säpäleinä. Tosin siinä oli hieman erilainen kiinnityskin kuin uudemmissa.

En nyt ihan tiedä kuinka pahasta äänestä puhutaan, mutta teräksisellä kytkinkruunulla varustetut nelarit pitävät todella huomiota herättävää kolinaa kun kytkin ei ole vapautettuna.

Ellei joku osaa kertoa miten sinun pelissäsi, niin heitä mopo kyljelleen, avaa kytkin ja katso osat, kokeile onko laakereissa tms. välystä. Jos kytkinkruunun neulalaakeri on rahinan aiheuttaja (eli se on rahinaa, eikä kolkotusta), niin neulat luultavasti irtoavat kun otat laakerin käteen.

Kirjoittaja: MIKA VUORIen voi mennä takuuseen mutta itsellä oli -98 250 ja siinä hienoinen kytkimen rahina tai kahina ainakin kuului ominaisuuksiin ja vaimeni kun kytkinkahvasta veti ja olen kyllä huomannut että lähes kaikissa merkeissä kiinni (sormet irti kahvasta) oleva kytkin pitää jotain ääntä ja vaimenee avattaessa (kahvasta vedettäessä)
jos joku tekniikka hemmo tietää syyn niin voisi vaikka kertoa mistä moinen niin ei tarvitsisi arvailla

t:hattivatti muumimaailmasta