Ensimmäistä kertaa 4-tahti
23.1.2007 - 11:39
|
Kirjoittaja: Matti KakkonenMoi.
Nyt tuli hommattua ensimmäinen 4-tahti. Ktm 520sx vm-01.
Ois kiva tietää vähän tosta nelikon elämästä.
Että, mihin puolipuristetta oikein käytetään?
Millä kierrosalueella paras ajaa, ku vääntöä tuntuu olevan alhaalta ylös asti?
Ja jos joltain löytys suomenkielistä huoltokirjaa oisin kiinnostunu.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: JOUNI SIMONENKees ja Sirkku, no muutkin.
just noin se menee kun Kees sanoi....mutta siinä on yksi hyvä puoli kun se ei sammu...(siinä kun makaa räkäposkella ja haukkoo henkeä kun hauki kuivalla maalla)...tietää että pyörä on kunnossa! (sehän on tärkeintä?)
samat kävi itselle kun lippasin...kone roklotti siellä 10 metrin päässä iloisesti...kaveri sitten kävi sammuttamassa...minusta ei ollut konttaamaankaan....tosin oli eka lause ollut kaverille joka tuli paikalle "sammuta toi mopo"....
Kirjoittaja: Anssi LehtinenNo se mun mopo oli -02 ja kun tarkemmin ajattelee, niin tais siinä olla puolipuristimelle se vipu tosiaan, ja kuumakäynnistysvipstaakeja ei kai ollenkaan.
YZ450F -03:ssa taas puolipuristin oli automaattinen, mutta mopon mukana tuli kyllä myös irtonaisena kahva ja vaijeri jos sitä olisi halunnut käyttää manuaalisestikin. Kuumakäynnistysvipu oli vakiona kytkinkahvan päällä.
Kirjoittaja: Kees van NiftrikJaan myös Jounin mielipiteen. Molemmilla kerroilla, kun olen vetänyt kunnon lipat, on fittimäisin juttu ollut pallea änkkänä kontata takaisin sammuttamaan kyljellään tyhjäkäyntiä natkuttava pyörä.
Kirjoittaja: JOUNI SIMONENjust meinasin Sirkulle laittaa saman viestin kun Kees.....lisään että starttaa vaikka olis "katollaan"....sitäpaitsi kotari ei tuppaa sammumaan edes lipoissa siksi siinä on se tumppinappi?....on se peli!
nojoo, kohta menee jo liioiteluksi...jos vielä lisätään....nyt ollaan vielä ihan toden rajoissa?.
Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENSiis jätkät, puolipuristinhan on just sen oikeen tahdin hakemista varten. Joissain on automaattinen se mutta esim, isän hussessa (TE 450) on ihan semmonen vipu mikä laitetaan pohjaan ja polkastaan yks tyhjä polkasu ja sitten rivakka polkasu ja pitäs lähtee. Oli pyörä kuuma tai kylmä niin jos polkee niin käytetään puolipuristinta.
Kirjoittaja: Kees van NiftrikSirkku - se oli Kotari - se lähtee ekalla sekä kuumana että kylmänä.
Kirjoittaja: Hannu MäkiItse ainakin käytän puolipuristinta oikean tahdin hakemiseen käynnistäessä. Olenko käsittänyt ihan väärin? Lisäksi tietysti koneen "huuhteluun" kaasupohjassa...
Kuumakäynnistys nuppi on kotarissa kaasarin kyljessä (ainakin 450cc->)
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSitä puolipuristimen OLOISTA vipua tarviit sitten kun sen kuumana kaadut ja pystyyn saatuasi alat potkimaan. Semmonen 5 potkua se pohjassa ja kaasu koko ajan auki pitäen tapponappi pohjassa, sitten yritys saada käyntiinkin, mihinkään muuhun koskematta kuin kiksiin.
Örtheniltä muistaakseni sai kotarin kaasariin jampista tuttua kuumakäynnistinsarjaa, joka laihentaa seosta.
Kirjoittaja: MIKKO AIRAKSINENEN ole varma 01 mut 05 on kaasarissa ns punainen nuppi jota vedetään ulos ja poljetaan käyntiin koskematta kaasuun .Siis sillon kun stummpaa.Ei tarvii koskea puolipuristimeen . Vähän vaan asennetta potkuun johan lähtee.
Kirjoittaja: JUHA KUNTTUkyllä siinä on automaattinen ja myös ihan manuaalinenkin =/ eli toisin sanoen et tarvi sitä puolpuristinta oikeen mihinkään..
Kirjoittaja: Anssi LehtinenEikös tossa helvetinkoneessa ollut jo automaattinen puolipuristin (eli vaijeri (kuumakäynnistys-)kahvasta menee kaasariin, ei nokka-akselin lähettyville)?
Kirjoittaja: KARI REIMASe puolpuristin on siin sitä varte, että ku heikompijalkane kuski koittoo
sitä konetta polokasta käyntiin, nii ee joka toisella polkusella huuva
jeesusta ja perkelettä apuun ku ee mylly lähe pyörimmää.
se helepottoo kummast sitä käynnistystä.
Ja manuaalin suap nykaikana varmoo jo netistä ettimällä..:-))
terv,jammuvaari.