Enduro pyörät pakasata vedettynä

Kirjoittaja: Mika RytkönenElikkä tässä topikissa voitaisiin puhua mitä pyörään TARVITSEE ja mitä KANNATTAA tehdä, kun uutena sen hakee liikkeestä.
ensimmäiseksi omani ->

Morjesta, tuli yamaha wrf 250 hankittua, niin pitäisi nyt tietää asiantuntijoilta mitä kaikkea kannattaa ekoilla 20h~~? tehdä pyörään, rasvata ilmeisesti paikkoja vähä, venat tarkistaa yms yms? Ja kaasarin ajattelin viädä keitaalle säädettäväks, paljoko veikkaisitte että velottas rahapussia?.

Kirjoittaja: JUSSI KANTELLItse olen palailemassa lajin pariin ja tuli myös hankittua uusi wr 250f -06 kuukausi sitten. Omani oli koskemattomana laatikossa, joten jos hankit pyörän koottuna niin se on vähän kokoajasta kiinni mitä on tehty tai jätetty tekemättä.

Ainoat täysin voitelemattomat paikat mitä olen löytänyt: jarrupolkimen akseli ja takaiskarin molemmat päät. Muualla oli tehtaan jäljiltä ohut kerros vaseliinimaista töhnää. Itse rasvasin huolella kaikki liikkuvat osat paremmin pesunkestävillä aineilla, mutta olishan noilla tehtaan rasvoillakin aikansa ajanut.

Seosten suhtaan pyörä ei tunnu kovin krantulta kunhan sen saa ensin käymään, on meinaan vakiona tosi laihalla mikä hankaloittaa käynnistystä ja toisaalta taas saa koneen käymään tosi kuumana ajossa. Itse olen päätynyt 180 pää- ja 45 pilot l.tyhjäkäyntisuuttimiin ja JDJettingin sinisellä neulalla klipsi keskiasennossa tuntuu olevan nyt talven tultua aika hyvä. Mutta jotta noi säädöt toimis täytyy tehdä vähän muutoksia: ilmanputsarikotelosta rajoitukset ja pakoputkesta pienin pilli pois sekä sytkäkäyräksi YZ:n vastaava harmaan johdon irroituksella. Nyt käy ja kiertää. (Olethan jo löytänyt www.thumperfaq.com ja www.thumpertalk.com sitet, siellä on hyvin asiaa WRF:stä)

Edellinen pyörä oli KTM:n 2-t piikki melkein 20v sitten ja jotkut asiat ovat muuttuneet paljonkin, jammua on yllättävän helppo ajaa, ainakin meikäläisen
vauhdeilla. Mutta toisaalla taas ei kehitystä ole ollut ollenkaan, piikkirenkaat
ovat edelleen yhtä tuskaiset laittaa alle ;)

Kirjoittaja: Anssi LehtinenPerinteisesti tarkistettavat paikat linkun- ja ohjauslaakerit ja mahdollisesti löystyvät pultit ja ruuvit (kiksi, jarru, vaihde, katteet). Muut huollot ohjekirjan mukaan.

Kaasarinkin voit säätää manuaalin mukaan ihan yhtä lailla kuin kaupan hemmotkin, ja perstuntumalla paremmin omiin tarpeisiisi.