Ei auta..
13.11.2008 - 23:38
|
Kirjoittaja: MIKA SALOMikään, mutta väkisin tulee sellainen olo, että moottoriliitto vaan väkisn yrittää tätä meidän eläkläisluokkaa V.tä tappaa! Ei siinä mitään eiköhän se riitä jos ajaa kisaa 35 vuotiaaseen saakka ja sitte paiskaa rukkaset naulaan.
Veteraanit onkin ihan turhia tuolla vievät perkele vaan kisa-aikaa turhaan.
Tosin... mitä kulkee veteraanien mukana?
Luin vaan tota offroadin juttua ja tuli sellanen olo. että tehään vetskuryhmälle jotain jos jaksetaan!
Mäpä veikkaan, että se on kuitenkin tän porukan se ydin, jos sillee tarkemmin ajatellaan.. kantsis liitonkin ajatella!
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: PAULI PALONENJoo kannattais pitää äijät tyytyväisinä, tosi asiahan on että monet vet kuskit on omissa kerhoissaan just niitä kovimpia puuhamiehiä.
Ja muutenkin kymmenien vuosien kokemuksellaan pystyy ja on pystynyt auttamaan ja neuvomaan junnuja ja myös junnujen vanhempia monissa asioissa.
Onhan siellä mukana jopa vanhoja MM tason kuskeja, joten kokemusta löytyy kenttä tasolta.
Jopa hiukan enemmän kun liitosta tai lajiryhmästä.
Jatketaan vaan hommia vanhaan malliin niin hyvin menee.
Kirjoittaja: PASI VIRTANENNyt kannattaa varmaan rauhoittua, koska 31.10. SML:n tiedotteessa on SM- ja Suomen Cup luokat 2009. Tilanne ei ole siitä muuttunut mitenkään lajiparlamentissa. Asia on tarkistettu henkilöltä, joka oli paikalla. Tiedote löytyy liiton sivuilta.
Kirjoittaja: MIKA SALOJoo niin mäkin luulin....
kuka puhuu sitte paskaa??
Näin luki tänään: MX V ei mitä ilmeisemmin aja SM- tai Suomen Cup -tittelistä, mutta Cup on edelleen mahdollista toteuttaa, mikäli se katsotaan aiheelliseksi.
Mitäs tää sitte tarkoittaa??
Kirjoittaja: LAURI MANNINENLajiparlamentissa esitellyssä mallissa Vetaraanit ajavat Suomen Cupin MX-liigan yhteydessä eli tämän suhteen juuri mikään ei muutu. Käytännössä siis ainakin se viisi osakilpailua, ehkä jopa enemmän, jos innokkaita ja kykeneviä järjestäjäkerhoja löytyy.
Syynä virheelliseen uutisointiin veteraanien osalta on todennäköisesti joku kommunikaatiohäiriö. Lajiryhmä viimeistelee sääntömuutokset ym. yksityiskohdat ensi viikonlopun kokouksessa, jonka jälkeen ensi vuoden kuviot on luettavissa moottoriliiton sivuilta. Eli yritetään malttaa odotella vielä tämä viikko.
Kirjoittaja: AK-PINTAKÄSITTELY OY Ottakaa hyvät herrat jotka kommentoitte asjoita selvää Lajiryhmästa
ettei tule väärin käsityksiä veteraani asjat ovat hyvällä mallila
lajiryhmä on tehnyt hyvää työtä/: Terveisin Veteraani Asko Kyyhkynen
Kirjoittaja: MIKA SALOJoskus olis mukava koittaa edes uskoa mitä tääkin lehti kirjoittaa!
Tulee turhan kalliiksi soittaa joka asiasta joka täällä lukee jos ei mihinkään voi luottaa?
Kun kerran noin luki kun tossa aiemmin sanoin, niin tottamooses siitä kommentoin!
Ottakaa selvää... niinpä!
Kantsis kirjoittaa lehteen miten asia oikeasti on, niin ei tarttis arpoa.
Ja osittain tässä on perääkin vaikka oliskin virheellistä tietoa, sillä kuluvalla kaudella on aikalailla ollut vähemmän MXV luokan kisaa kun esim viimevuonna.. miks?
Onko se sellainen luokka, että kun nämä sääntömuutokset tulivat ja sitä myötä aika loppuu aina kisoissa, että jätetäänpä vetskut pois?
Tottahan nuoria tarvitaan ei meistä tuolla ajamassa iloa ole... mutta!
Eikä ole mukavaa lähteä yhden lähdön takia ties minne... tänävuonna Westcross oli hyvä esimerkki... viimevuonna se oli vielä hyvä!
Onkohan noita luokkia pikkasen liikaa... vai pitäskö sääntöjä vähän löysätä?
Kun viikonloppuun ei oikein enää mahu kaikki ajamaan, niin että olis mukavaa.
Karsitaan ja jyrsitään... ajat 500 kilsaa yks erä... tai jopa pelkkä karsinta... innostaako?
Tää oli vaan tällänen joku ihme ajatus.. saatto olla ihan pönttökin.
Kirjoittaja: LAURI MANNINENMoottoriliiton sivuilta lajiryhmät tiedottaa osiossa on aina viimeisin tieto missä mennään. Ensi vuoden kuviot saadaan sinne suhtellisen lopullisena ensi viikon aikana.
Lähtökohtana tässä uudistuksessa on ollut, että saataisiin kaikille harjoitukset + kaksi starttia (vaikka sitten hieman lyhyemmät erät) ja 4 - 6 kisan sarja myös b-kuskeille. Nämä on varmaan kaksi merkittävintä parannusta harrastajan näkökulmasta.
Veteraanien näkökulmasta on varmaan hyvä juttu myös se, että MXB:ssä ei aja enää MXJ-kuskit, jolloin kansallisissakin voi veteraanit hyvin mielin osallistua MXB:en kun luokka on selkeämmin harrastajahenkinen.
Kirjoittaja: NIKO TYNNILÄTuo MXJ kuskien poistuminen meidän "nopeitten jaloista" onkin tosi hyvä juttu. Oli välillä tällä kaudella lievästi sanottuna aika turisti olo, kun ne pojat meni niin kovaa.
Hyvä, että asioita yritetään saada harrastajankin kannalta paremmalle tolalle.
2-erän idea on myös todella positiivinen asia. Eikä näin "kovakuntoista" haittaa erien mahdollinen lyhentyminen, päin vastoin.
T. Niko#146
Kirjoittaja: Harri VanhalaLajiryhmällä tuntuu olevan oikeaa halua kohentaa tilannetta ja monipuolinen ajatusmaailma. Erimielisyyttä ilman muuta tulee olemaan, mikä ilolla sekin pantakoon merkille.
Mua jäi lajiparlamentissa vaivaamaan se, että jos MX65-luokassa ajettavassa sarjassa tai liigassa ei julkisteta tuloksia, niin ei siinä sitten lisenssiäkään tarvita. Säännöissä erityisesti mainitaan tulosten julkistaminen kilpailun tunnusmerkkinä (kohta 0.6 Urheilusäännöstössä). Lisenssittömyys on hyvä asia kustannusten kannalta.
Kirjoittaja: LAURI MANNINENTätä asiaa ei olla huomioitu suunnitelmissa, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että 65:set on viimeinen luokka missä vakuutusturvasta voisi yhtään tinkiä. Veikkaan, että lisenssi tullaan vaatimaan 65-luokassa kuten tähänkin saakka, nuorisolisenssi on kuitenkin vain se 125
Kirjoittaja: Harri VanhalaKiitokset Laurille, kun jaksat osallistua näihin keskusteluihin. Teette kyllä hyvää työtä.
Ylläolevan lisenssi-ihmettelyni moraali on siinä, että samaan sääntökohtaan vedotaan, kun kerhot eivät saisi järjestää perinteisiä sarjacrosseja ilman liiton osallistumista. Tätä sääntökohtaa ei ollut 2007 sääntökirjassa. Minusta näyttää, että sääntöihin lisätään lisukkeita aina sen mukaan, mikä tuntuu liiton näkökulmasta edulliselta miettimättä, mitä siitä sitten seuraa jossain muussa tapauksessa.
Sääntö on joskus voimassa, joskus se ei ole voimassa. On helppo olla täysin samaa mieltä ko. luokan turvallisuuspainotteisuudesta, mutta toisaalta ei pidä vaatia sellaista, mitä säännöt eivät vaadi.
Meinaan, kun siellä lajiparlamentissakin erityisesti korostettiin sääntöjen noudattamista.
Kirjoittaja: MIKA SALONonni.. oli tästäkin jotain hyötyä vähän kirjoitella tänne.
Tuli oikastua väärä teito.
Kaksi erää kisassa olis se vähin toive kun ei voi sanoa vaatimus.. koska pitkältä on just hirvee lähtee kisaan ajamaan yks lähtö.. ja just tossa MXB.ssä jopa vaan karsinta ja kotiin... joo joo oma vika jos ei aja tarpeeks lujaa, mutta on se vähän ilkeetä.
Tossa B.ssä oon itsekin ajanut pari kisaa.. meneehän ne ihan perkeleesti vaikka sieltä ne J kuskit on puis... mutta lohduttaa se vähän jollei sitte karsiutus ite :)
Ootellaan HYVIÄ muutoksia en kaudella!
jos saa ajaa enää.. heh heh..
Terv #36
Kirjoittaja: LAURI MANNINENNo siinä sääntöjen noudattaminen / asenne kohdassa olisi tietysti voinut myös mainita, että yritetään kaikki yhdessä tehdä lajista turvallisempi ja mukavampi harrastaa eikä väkisin yritetä esittää kaikkia asioita jotenkin negatiivisesti.
Urheilusäännöstön kohdassa 06.0 sanotaan:
"Kilpailu on tapahtuma, jossa osanottajat pyrkivät pääsemään sovittuun tavoitteeseen
mahdollisimman nopeasti tai taidokkaasti."
- kyllä tämä mielestäni täyttyy myös 65-luokassa vaikka tuloksia ei kirjatakaan. Veikkaan, että mikäli 65-kuskeilta kysyttäisiin mikä tässä on tavoitteena, niin kaikki olisivat sitä mieltä että tarkoituksena on ajaa mahdollisimman nopeasti tai "hyvin" rataa ympäri.
"Epäselvissä yksittäistapauksissa SML pidättää itsellään oikeuden määritellä onko tapahtuma kilpailu
vai ei."
- mikäli asiasta on epäselvyyttä, tämä kuitenkin antaa mahdollisuuden sääntöjen mukaisesti päättää onko kyseessä kilpailu. 65-luokka kuitenkin määritellään kuuluvaksi SML:n kilpailujärjestelmään muualla urheilusäännöstössä ja SML:n kilpailuluvalla järjestettävän kilpailutapahtuman harjoituksetkin katsotaan osaksi kilpailutapahtumaa -> tarvitaan lisenssi.
Jos nämä ei määritelmät ei mielestänne riitä, niin kaikki halukkaat voi lähettää sähköpostitse esim. lajipäällikölle ehdotuksen ks. säännön sellaisesta muodosta, että myös 65-luokan kuljettajat tulevat lisenssimenettelyn (=vakuutuksen) piiriin.
Kirjoittaja: Harri VanhalaMinusta on hyvä, että lisenssi vaaditaan ko. luokkaan osallistuvilta. Sääntöjä lainatessa pitäisi kuitenkin katsoa kaikki pykälät. mm. kohta tulosten julkistamisesta. No, säännöissä ei sanota pitääkö kaikkien tunnusmerkkien olla voimassa vai riittääkö, että jokin on voimassa.
Oikeastaan koko sääntökirjaa ei tarvita. Ainoaksi lauseeksi riittäisi juuri tuo referoimasi kohta, jossa Moottoriliitto pidättää oikeudet "oikeaan" tulkintaan.
Kaikesta huolimatta, hyvää työtä lajiryhmältä ja menestystä jatkoonkin!!
Kirjoittaja: MARKO LAINEMyös kaikki 65-kuskit kuuluvat jo lain mukaan vakuutuksen piiriin, oli lisenssiä tai ei. Meinaan siihen liikennevakuutuksen piiriin... Ja itseasiassa noilla junnuilla (alle 18v.) ei ole edes tavallisissa tapaturmavakuutuksissa vaarallisien lajien rajoitusta.