Crossi ja Enskapyörien erot
11.1.2003 - 18:07
|
Kirjoittaja: SEPPO LEPPÄNENKuka tietää varmasti ja tarkasti mitä eroja on crossi ja enskapyörissä en tarkoita sähkölaitteita ja vakuutuksia vaan teknisiä eroja ja miten ne vaikuttavat ajoominaisuksiin.verrataan esim. KTM sx ja exc:tä 250.Kiitos tiedoista jo etukäteen.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: marko suomalainenpärjääkös enduropyörällä motocross kisoissa?
eikös Salminen voittanut joitakin crossi kisoja enduropyörällä?
Kirjoittaja: Kees Van NiftrikEm. malleista en tiedä, mutta yleensä noissa crossipyörissä on kevyemmät vauhtipyörät. Siitä johtunee pienempi vääntö ja parempi kierrosherkkyys. Samoin äänenvaimentimet ja pakoputkistot yleensä poikkeavat toisistaan siten, että crossi hönkii vapaammin. Jälkimmäinen seikka vaikuttaa harrastelijan osalta ainoastaan äänenpaineisiin.
Kirjoittaja: Nikkanen EeroAinakin uudemmissa Kotkan nelarienskoissa on kakskertaa enemmän vaihteita...ai???,no jos crossissa saat vaihtaa neljä,ja enskassa kuus kertaan,niin eiks siinä sillon oo kaks kertaa enemmän?..Se logiikasta..Crossi on häijympi käsitellä,ja siinä on raaempaa voimaa,koska sitä kuuluu viedä niin,että ellet jarruta,niin kaasutat!(MK-lehti/Heikki Mikkola).Enskaa taas usein joutuu viemään pinta-tai tasakaasulla puita kierrellessä,jolloin sen on oltava astetta nöyrempi ettei vallan singahtele käsistä.Näin se on ainakin harrastajilla.Nää "isot pojat" kyllä ajaessaan isoakovaa varmaan tykkää aika tiukkaliikkeisistä laitteista,kun tapellaan sadas-osista,mutta he ovat ammattilaisia.Tarkkoja teknisiä eroja kyllä löytyy,kun selailet merkkien kotisivuja.
Kirjoittaja: Mikko KauppinenNo en tiedä onko tämä nyt varmasti ja tarkasti mutta yleensä crossissa on jonkin verran jäykempi jousitus ja kone pirteämpi.Enskan kone on vääntävämpi.
Kirjoittaja: JUHA-MATTI HEINONENEnskassa on myös laatikossa eroa. Ykkönen huomattavasti lyhyempi ja vastaasvasti vitonen pitempi.