CR500
7.10.2000 - 00:00
|
Palaten vielä aikaisempiin juttuihin, haluaisin tietää tästä seuraavia asioita:
-Huippunopeus (vakiorattaat)
-Pehmeässä hiekassa kääntely
-Lennänkö selälleni jos kiskaisen ykkösellä kaasun pohjaan?
-Äänitaso (piikithän kuuluu vaikka mihin kun niillä ajetaan)
-Yleensä kokemukset, kestävyys, jousitus, mistä kohti saattaa hajota, hintataso (90-95).
-Tekisi mieli saada kunnon crossi mikä kulkee vaikka latukone perässä umpihangessa ja ei hyydy ihan heti.
-Kiitos
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Juha MetsäläNo huvikäyttöön... Kyllä sen uskon että siinä äkkiä väsyy. Edellisellä pyörällä käytiin pari kertaa montuilla ja loput oli peltotieajoa. Kait se 250cc kelpaisi samalla tavalla. Mites niissä toi tekniikkapuoli ja männänvaihtoväli?
Kirjoittaja: Tommi LehtoMetsälän Juhalle: Mulla on KX 500 myytävänä. Mallia 1993, mutta on hyvässä kunnossa. Katso vaikkapa keltaisen pörssin pe 6.10 ilmoitus. Joudun myymään, koska en oo ehtinyt enkä varsinkaan tulevaisuudessa ehdi kunnolla ajeleen (työt haittaa harrastuksia). Kaiken kukkaraksi meni takaristiside pari kuukautta sitten. Jos haluut lisätietoja (kuvia, mukaan tulevien osien luettelon ja tehdyt huoltotyöt ym.), niin meilaa mulle: tommi.lehto@cimcorp.com. Tiukkaan crossireniin toi vehje on vähän kankea, mutta esim. supermotoon ja jäärataan ja miksei myös mainitsemasi yleiseen räppäilyyn pyörä on omiaan.
Kirjoittaja: Kees van NiftrikNo hyvä - sitten kaikki on niin kuin pitääkin. Mulla on itsellänikin tuollainen vanha Kotari, jota yksikin pääkaupunkiseudulla hyvin tunnettu maastomoottoripyöriä dilkkaamalla leipänsä ansaitseva moottoripyöräkauppias luonnehti sanoin:"Ai mä muistan tuon - hyvä moottori, mutta oli se PÖYRISTYTTÄVÄ ajettava montulla!". No leikki leikkinä. Jaksan ajaa yhtäjaksoisesti jo kohta yli minuutin ja muutenkin on hauskaa ollut tuolla mainiolla lentävällä museolaitteella.
Kirjoittaja: Hiro KenimotoOsta japsi peli ni pääset lajissa aivan uudelle levelille! ! !
Kirjoittaja: Sami Länsimaaonks kellään tietoo minkä lainen olis toi husqvarnan 360 CR mulla on tollanen 250 kotari että kannattaako vaihto löytyykö vääntöö huomattavasti enemmän.
Kirjoittaja: K A-laita tuore KTM 380 SX, siinon nykyaikainen jousitus ja ajettavuus,kestää ja on kiva töräytellä väännöllä kurveista
Kirjoittaja: Kees van NiftrikNiin varmaan, jos vapaata lääniä on riittävästi ympärillä. Yli 250:t kaksitahtiset eivät ole mielestäni ole vakavamielisen harrastajan vehkeitä, vaan enemmänkin hauskanpitoon tarkoitettuja. Kymmenminuuttinen montulla 60-heppaisella 2-T malmilla edellyttää telinevoimistelijan lihaskuntoa ja maratoonarin kestävyyttä. Parasta kuntoharjoitusta tähän luokkaan lienee puolen tunnin riipunta puun oksalla aina välillä vetäen pari leukaa maitohappotuotannon ylläpitämiseksi. Ihan vaan tuli mieleen, että olethan kokeillut, ettet pety sitten...
Kirjoittaja: Juha MetsäläKuulostaa ihan mulle sopivalta peliltä... En mä nyt mikään kovanluokan kuski ole mutta kyllä 500 käsissä pysyy. Peltoteillä etc. tulis ajeltua. Ja tuo on tärkeä että kone kestää, nimim. remppoihin kyllästynyt. Ja CR:ät on halpoja. Nelarit on suht kalliita. Jos jollakin on cr500 myynnissä niin vastaa tähän. Myös kx500 kelpaa.
Kirjoittaja: Anssi LehtinenPerkule kun ei kappalejaot toimi.
Testailin vaan tolla HTML:llä.
BTW, viissatasella jos ajaa kovaa niin sen tosiaan tietää.
Kirjoittaja: Anssi LehtinenMulla oli -97 ja -99. Vertailukohteena -00 YZ250 ja -00 Husaberg FC501.
CR500 ei ole ihan ajanmukainen. Ykkösellä (tai millä vaihteella vaan) kaasun pohjaan kiskaistessasi lennät joko selällesi tai suditat ilmaan kuution sitä ainetta minkä päällä satutkaan kikkailemaan.
Huippunopeus on riittävä mille tahansa krossiradalle. Voihan sitä hiekassa yrittää käännellä, mutta se kyllä väsyttää isommankin miehen. Pitää normaalin 2-tahdin ääntä, mutta ajetaan yleensä sen verran pienillä kierroksilla, että piikin ärsyttävyys on kaukana.
Moottori kestää about kuinka kauan vaan jos krossissa pysytään ja pyörä lienee muutenkin aika idioottivarma (faijalla on ollut about 15 vuotta vain CR500:sia, eikä mikään ole mennyt rikki kulutusosien lisäksi).
Ergonomia ja alusta eivät ole enää tätä päivää ja laite tuntuu helvetin raskaalta vaikka on vain muutaman kilon puolikasta painavampi. Moottorissa on tehoa kuin pienessä kylässä, ja lähes kenelle tahansa liikaa ja liian vaikeasti. Vehjas myös täristää stongaa niin, että näpit turtuu kun ajaa pidempään kovaa.