CR 125 Mäntä sulaa
31.3.2006 - 20:10
|
Kirjoittaja: juha nisulaMissä vika, kun CR 125 vm.97 mäntä palaa pakopuolelta. Edellinen mäntä kesti 3h ajoa jäällä. Suuttimet on isommat talvella.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: HENRY ELDSyyläreihin ammut painepesurilla leveällä suihkulla eli pienellä paineella edestäpäin. Tai otat syylärit irti ja kraanaveden alla peset sen tämäkin edestäpäin.
Kirjoittaja: HENRY ELDjäälle kannattaa olla huomattavasti isompi suutin kuin mitä yleensä talvella montulla, enskatessa on.
Kirjoittaja: Jarmo NiskanenTaitaapi CR detonoida eli nakuttaa. Onko konetta raplattu ts viritetty, onko kantta muokattu ? Myös ilmavuodot sylinterin alatiivisteissä tai stefoissa voi aiheuttaa moista.
Kirjoittaja: juha koskiMahtokohan se 2t öljy jäädä ladon nurkkaan ihmettelemään?
Kirjoittaja: TOTTI RAITTILANo ei kyllä mun kokemusten perusteella vaikuta tippaakaan öljynpuutevialta. Jarmon analyysin puolesta taas voisin pistää vetoon isommankin konjakkipullon.
Kirjoittaja: ARI MULLINeulakin on eri lovessa kuin kesällä ja alakierroksilla ei kierrokset "karkaa" tai jää päälle?
Kirjoittaja: JONI ROOSVaikuttais että sytytysennakko menee liikaa aikaiselle
Kirjoittaja: juha nisulaEi ole muokattu kantta tietääkseni eikä muutakaan tehty. 2t öljy on castrol n.2,5%.
Kirjoittaja: juha nisulaTäytyypä tutkia ilmavuodot ja koittaa jollain konstilla putsata nuo vesikanavat.
Kirjoittaja: TIMO LAINETarkasta vesipumpun siipipyörä! kerran tullu itsellä moinen vastaan kun siipipyörä pyöri akselilla, ja tulos oli sama kun sulla.
Kirjoittaja: Kees van NiftrikJosas olis sytytyksen ajoitus sopivasti turvallaan. Sytyttää, kun on pakokanava auki?
Kirjoittaja: juha nisulaNo niin nyt löytyi vika, vesipumpun siipipyörä oli irti, joten vesi ei ole kierrelly kunnolla.
Kirjoittaja: Jarmo Niskanen""josas olis sytytyksen ajoitus sopivasti turvallaan. Sytyttää, kun on pakokanava auki?""
Kees: pitäisiköhän hieman kerrata 2-t moottorin toimintaa. Normaalisti huipputehon kohdalla 2-t moottorissa on ennakkoa 2 - 10 astetta, riippuen konstruktiosta.
Pakokanava aukeaa huomattavasti jälkeen yläkuolokohdan. Vaatisi sytkän olevan myöhällään 20 - 30 astetta.
Kirjoittaja: Kees van NiftrikOlet oikeassa - tarkoitin lähinnä palotapahtuman käynnissä oloa siten, että palaisi vielä putkessa sopivasti, mutta saisi se aika lailla myöhäisellä ;)
Kirjoittaja: juha nisulaKaasari on keihin ja suutin 196 kesällä 188. Eka mäntä hajos enska reitillä missä a jelin aika pienillä kierroksilla. Molemmat männä hajonnu samalla tavalla eli sulanu pakopuolelta. Yksi tulppa on sulanu niin ettei väkäsestä ollu mitään jäljellä. Kuinkahan jäähdytys järjestelmä olisi paras puhdistaa, jos vaikka olis tukos.
Kirjoittaja: HENRY ELDMinkä merkkinen kaasari. Kuinka paljon isommat suuttimet? Välityksiä kannattaa kans vaihtaa jäälle jos et ole vaihtanut