B 125 kisat kesällä 2003
13.2.2003 - 16:14
|
Kirjoittaja: Tomi NieminenJaa-a. Onkos muut kattellu liiton sivuilta b-piikkikuskien määrää? Herää vaan kysymys että mites mahdutaan kisoihin? Onko tosiaan aiempinakin vuosina ollut lisenssikuskeja näin paljon? Loppukesää kohden osallistujat tunnetusti harvenee, mutta keväästä voi tulla mielenkiintoinen. :)
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: TOTTI RAITTILAKuuleman mukaan crossin numerot on jaettu siten, että tietysti SM:n kärki ed. kauden sijoitusten mukaan ja B-luokat sillä periaatteella että edellisen kauden numerot säilyvät mahdollisuuksien mukaan vuodesta toiseen. Marko hoi, eihän B-luokissa ajeta mitään sarjoja, joten ei voi olla mitään perustetta numeroiden ns. paremmuusjärjestyksellekään...
Kirjoittaja: TOTTI RAITTILAJos B-piikeissä vaihtuu vuosittain näinkin suuri osa kilpailijoista, kun nykyään, niin nousupisteiden mukainen systeemi ei numeroiden jaossa todellakaan toimi. Kun annettavia numeroita on noin pirusti, pitää tiivistää. Nousupisteet on tarkoitettu vain luokittelusta vastaavien henkilöiden työtä helpottamaan, ainakin lajissa jossa B-luokan ajajia on parisataa ja kisoja kaudessa kymmeniä. Lajissa, jossa ajajia on muutama kymmenen per luokka, vaihtuvuus vähäinen ja kisoja muutama per kausi tilanne voi ollakin varsin toinen.
Kirjoittaja: MARKO LAINEKyllähän tuolla motocrossissakin jaetaan B-luokkalaisille nousupisteitä vielä, eikö? Niistä listoista taas numerointi on helppo tehdä liitossakin seuraavaa vuotta varten. Ei siihen mitään sarjaa tarvitakaan.
Kirjoittaja: SAMI SUNDHOLMTuota nimilistaa lukiessani osui silmään muutamia tuttuja nimiä jolloin epäilykseni heräsivät. Soittelin ja kyselin hiukan kavereiden kuulumisia ja sitä ovatko hankkineet lisenssin jo tälle vuodelle. Vastaukset olivat että eivät. Joten päätin vilkaista listaa uudestaan ja huomasin että jos viimevuonna oli ajanut yhdenkin kilpailun sai tällevuodelle numeron. Se mistä tämä johtuu ei selvinnyt minulle.
Kirjoittaja: MARKO LAINETämä liiton tapa antaa numerot jo etukäteen on hyvin ymmärrettävää. Näin kaikki edellisenä vuonna ajaneet saavat pienemmän numeron kuin uudet kuljettajat. Annetaanhan A-luokassakin kuskeille numerot ainakin kympin joukossa vaikka kuskit olisivat jo lopettaneet. Tämä vakionumerointi helpottaa myös aktiivikatsojia, joiden ei joka kilpailuun tarvitse hommata osallistujaluetteloa, vaan numero pysyy kilpailusta toiseen samana. Helpotusta on myös kuljettajille, joiden ei tarvitse tehdä numeroita jokaiseen kilpailuun.
Häviäjiä ovat ehkä numeroiden / tarrojen myyjät, joiden kassasta häipyy muutama kymppi myymättömien tarrojen muodossa. ;)
Onko noi numerot muuten annettu jollain perusteella, sijoitukset, kisat, tms.? Eli onko viestiketjun aloittanut ajanut yhden kilpailun ja sijoittunut siinä viimeiseksi? ;)
Kirjoittaja: Pentti RaittilaIhan hyvä huomio. Ja tähän voisin vastata kuin Pätkä, Pekka ja Pätkä elokuvissa kun Justiina kävi päälle:"Asiahan ei tietysti minulle kuulu". Kuitenkin kilpailunjohtajat kaudella -03 joutuvat aikataulujen teossa ongelmiin, karsinta ajoille on varattava aikaa ja mistä se aika otetaan? Ihan hienoa, että asia on näin. Kaikki tämä osoittaa, että esim. crossinlajiryhmän tekemät päätökset ovat olleet oikeaan suuntaan.