Ärsyttävä ongelma kawassa 85: ssa
Kirjoittaja: Jaakko KovanenJoo oon viime päivinä ihmetellyt mikä kawa kx85 vm. 04 on. Kun olen suunilleen kokonaan läpi käynyt pyörän: kaasarin sielä pää suutin on 150. pakoputken kunto hyvä. sylinteriputki hyvässä kunossa ja mäntä, män. renkaat, neulalaakeri ja männän tappi vaihdettu noin 5 ajotuntia sitten. Kun pyörää yrittää potkia käymään niin se käy kaasua antaen noin 4sek, sen jälkeen sammuu eikä lähde enään käymään. ilmanputsari on hyvässä kunnossa öljytty ja puhdas. Kaikki johdot pitis olla kinni ja kone pyöritää eil ei voiu ainakaan olla mäntä jumissa se tavallaan kuin hukku ja sen jälkeen se ei enään lähde käymään ja tulppa kastuu. Missä vika?!
On kurjaa kun pitäis harjotella tulevaa kisa kautta varten ja kaikki pitäis olla uudessa pyörässä kunnossa ,niin ei vaan toimi! kaasarikin näytti ehjåltä. ottaisko kone jostain jonkun häiriön vai onko liian suuri suutin??? pyörä rupesi toimimaan epä normaalisti kun olin ajamassa niin sanottua enskaa ja tuli tie osuus vaihde oli suunnillen kai kolmonen ja kaasu melkein pohjassa , sitten pyörä vain sammui ja sen jälkeen ei olekkaan toiminut ja jouduin toönäämään pyörän talliin. Tapahtumista aikaa n. 2-3 viikkoa. Tässä vaiheessa auttavat neuvvot keneltä tahansa on tärkeitä!
Terv: Jaakko Kovanen
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: ville91Tavella pitää olla isommat suuttimet ja kesällä pienemmät.... Eli ota jotkun 130 ylöspäin kesäks ja talveks toi 150 tai vähempi. Johtuu suutimen suurudesta yleensä. siis tuo sun vikas
Kirjoittaja: Aki-Petteri Kyrölä
mulla oli just sama vika mun kawa kx80.ku ostin uuen tulpan se toimi ku uusi se on tulppa vika.!!
Kirjoittaja: Ville HarviaVaihdoit kesäksi isomman suuttimen?? miks? Talvella on isommat suuttimet kiinni!!
Kirjoittaja: HARRI LEPPÄNENTarkista pulssianturin (se musta mötikkä vauhtipyörän ulkokehällä) kiinnitys ja kunto. piikin kawassa oli samat oireet ja syy oli löystynyt ja sen johdosta rikkoontunut anturin magneetti.
Kirjoittaja: Jaakko Kovanentai siis toi viesti oli tolle Timolle korjaukses.
Kirjoittaja: Jaakko KovanenSe käynti vaikuttaa tietystin aika rikkaalta kun on vielä 150- suutin.
Täytyy tsekata se kurkku ja ostaa uusi tulppa.
Kirjoittaja: JOONA OINONENJaakko!
Vaihda tulppa.
Kirjoittaja: PEKKA TAMMINENMoro. Vaihda uusi sytytystulppa.
Kirjoittaja: Niko HäkkinenKaikki nyt alko sanoo tost tulpasta. Tarvii sitä sitte niin moneen kertaan sanoo. -Haksu-
Kirjoittaja: Jaakko KovanenNo, joo kohta alkaa soida sana tulppa jo korvissa. Mutta hyvä kun auttavat (:
Kirjoittaja: Niko HäkkinenNimenomaan.
Kirjoittaja: Antti Vainionkulmatulppavika....
Kirjoittaja: Niko HäkkinenTulppa on ilmeisesti risa.
Kirjoittaja: Niko HäkkinenKato antaako tulppa kipinää, ja tsekkaa tulpan kärkiväli.
Kirjoittaja: Jaakko Kovanenniinpä , mutta tulppa vaikutti kyllä aika hyvä kuntoiselta olisko joku kaasariin liittyvä ongelma, epäilen kyllä itsekkin vähän sitä kärkiväli juttua. kiitos neuvoista
Kirjoittaja: Timo SkottmanMulla oli melkee samanlaine vika omassa pyörässä. Siitä selvittiin vaihtamalla tulpanhattu ja tulppa, kannattaa sunki kokeilla. Ei varmaan oo kaasarin säädöissä vika jos se on kerran niillä toiminu kuitenki enemmän ku 5h.
Kirjoittaja: Markus HakkarainenTsekkaa kaasarin kurkku ettei ole pientä halkeamaa. Itsellä kerran kesken ajon halkesi kurkku, koska liitin oli kiristetty pikkasen liian kireälle. Se kurkku on kumia eikä kestä ihan mitä vaan. Kurkun halkeamisen jälkeen pyörää ei saa käymään kuin pariksi sekunniksi. Sama pätee mihinkä vaan ilmavuotoon.
Pääsuuttimesta ei johdu huono käynti.
Millaista se käynti on ennen kuin sammuu. Onko laihan oloista vai rikasta? Käykö paremmin ryyppy päällä vai ilman?
Mutta tulppa tietty kantsii kattoo ekaks.
Kirjoittaja: Jaakko Kovanenniin tai siis pitää vähän korjata eli mäntä ja männän -renkaat vaihd. n. 5h siten ja siitä noin parin ajotunnin jälkeen vaihdoin pääsuuttimen kokoa isommaksi eli kesäsuuttimen (143) tilalle (150). oli ajotestin vuoro kone toimi normalisti ja kaasu toimi hyvin kunnes tuli se kohtalokas tie osuus jolloin kone sammui.