APUA piikkikrossin ostoon...

Kertokaa te kokeneet krossarit mulle kokemuksia piikkikrosseista vm.90-95 Meinasin itse hankkia kesäksi menopelin harrastus käyttöön ja en ole paljoa perehtynyt krosseihin ja niitten vikoihin. Eli mitä kannattaa ottaa huomioon pyörää ostaessa? Onko CR, KX, YZ vai RM luotettavin? Mitä tyyppivikoja eri vuosimalleissa on? Haluaisin varman ja toimivan pyörän ilman yllätyksiä. Meinasin sijoittaa 6-7tmk, saako sillä siistiä ja toimivaa pyörää? Kertokaa mulle kaikki mistä vois olla apua. Jos löytyy joku rehti ja luotettava pyörän omistaja niin tarjotkaa ihmeessä!

Kiitoksia neuvoista jo etukäteen!! Hyvää kesää kaikille!!

P.S. Onko krossi ihan sika kallis harrastus??

Kirjoittaja: pirhonen osmoKysymyksesi on melko mahdoton. Alle 10.ooo mkn on ostettavissa vain romuja. Sianlihan tuottajahinta on nyt n. 8 mk/kg. Mikä sitten on sikakallista? Jos meinaat ruveta crossariksi. Tarttee siihen ainakin 2000 kg sianlihaa vuodessa. Silloinkin ajelet vain harrastaja tasolla.

Kirjoittaja: pirhonen osmoPaulille: Ei pelkät valot tee crossipyörästä tieliikenne kelpoista. Pyörä pitää olla rekisterissä ja vakuutusmaksut maksettu. Sitten vasta tielle.

Kirjoittaja: Tommi VesaloNo ainakin suzukin piikit 93-97 on koneesta lujatekoisia. Sähköt niissä on vähän heikonpuoleisia. Vaan eiköhän se/ne edelliset omistajat ja niiden kiinnostus pyörän huoltoon vaikuta kaikkein eniten siihen minkälaisen pyörän saa. Kaikki pyörät ovat täynnä kuluvia osia merkkiin ja malliin katsomatta ja jokaiseen 10 vuotta vanhaan pyörään on kyllä vaihdettu joka puolelle yhtä sun toista palikkaa.
Minkälaista pyörää sitten ei missään nimessä kannata ostaa? Noh, semmoista, jonka myyjä hehkuttaa, että sillä on ajettu 150 tuntia eikä mitään ole tarvinnut tehdä. Siinä vaiheessa on usealla kuluvalla osalla tunnit täynnä.

Kirjoittaja: Pauli Murtonenjoo ite ostin just husqvarnan crossin -96 mihin on laitettu valot et saa ajaa myös tiellä

onhan se kallis harrastus kun kaikki varusteet pitää ostaa. näin aluksi ainakin tuntuu että rahaa kyllä menee, mutta kyllä se siitä.