Alkukäyrä edullisesti 4-tahtiseen
24.7.2006 - 15:12
|
Kirjoittaja: Rempsun Metalli OyKiinnostaako edullisemmat pakoputken alkukäyrät 4-tahtisiin offroad-pyöriin? Valmistusmateriaalina olisi ruostumaton teräs. Perusputken hinta noin 120 euroa. Myös erikoistoivomukset voidaan huomioida. Jos osoittautuu, että tuotteilla on riittävästi kysyntää, aloitamme tuotteiden valmistuksen.
Mahdolliset yhteydenotot / tiedustelut puhelimitse 040 573 5211 tai 040 760 1868.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Rempsun Metalli OyOlemme jo kokeilleet muutamien putkien valmistusta eikä ainakaan näissä tapauksissa ole ollut suurta eroa alkuperäiseen putkeen ainakaan huonompaan - pikemminkin päin vastoin. Vääntöä on saatu paremmin koneesta irti ja kuten jo aiemmin mainittiin, kestävyys on saatu paremmaksi. Onhan toki virtaustilavuutta muuntelemalla (käyttämällä putken supistuksia ja laajennuksia) mahdollista saada optimaalisemmat pyörän ominaisuudet, mutta tässä tapauksessa emme tavoittele suorituskyvyn suurta lisäystä vaan tarjoamme edullista tuotetta mp-harrastajille.
Ensimmäiset koeputket on tehty ns. lowboy putkina eli hieman alkuperäistä putkea suuremmalla säteellä. Putket on tehty yhtenäisestä materiaalista eikä niissä ole kuin kanteen kiinnittyvän laipan ja putken yhdistävä sauma. Putken kiinnitysosat tehdään koneistamalla oikeilla mitoilla. Materiaalin paksuuden (alkuper. ~1,5 mm vs. 2mm) vuoksi putkea ei tarvitse heti olla suojaamassa kiveniskuilta erilaisilla suojilla. Toisaalta putket voidaan niin haluttaessa tehdä myös ohuemmasta materiaalista. Työmäärä ei ole aivan älytön. Malliksi alkuperäisestä putkesta riittää putken päiden suunnat sekä taivutusten kulmat ja säteet.
Suomen markkinat on varmasti liian pienet ison bisneksen kannalta. Ei tässä nyt mitään kultaa kuitenkaan ollakaan huuhtomassa. Tiedustelemme vain miten suurta kiinnostusta edullinen hinta herättää, vai luottavatko kaikki kaikesta huolimatta tuttuihin ja turvallisiin, mutta varmasti kalliimpiin tuotteisiin.
Kirjoittaja: Marko LaineEn nyt tyrmätä halua, mutta itse en usko tuollaisten valmistamisen olevan järkevää myyntiin saakka. Jokaisessä pyörässä on erilaiset kiinnitykset, käyrien kulmat ja paksuudet vaihtelevat. Myös tuo putken seinämän paksuus muuttaa ominaisuuksia.
Yleensähän kuskit eivät halua putkea joka on alkuperäistä huonompi, varsinkaan suorituskyvyltään.
Olemme tehneet kartingkäyttöön 450cc nelariin n. 15 erilaista pakoputkea kolmen vuoden aikana ja täytyy sanoa että se ei ole hirveä helppo homma saada hyvää. Toki tasapaksuista putkea on helppo koneella mallista taivutella, mutta ei siitä parasta saa. Myös menekki Suomessa on sen verran pientä että en usko tuon suuren työn olevan taloudellisesti järkevää.
No, jokainen toki saa tehdä asioita kuten haluaa, nämä vain on omia kokemuksia.
Kirjoittaja: juha koski120e Kuulostaa aika kalliillta teräsputkesta tehtynä!
Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMEEi ole kallis, Pro Circuitin rosteri käyrä BTO:lla $ 170. Sanoisin, ettei tuota halvemmalla ainakaan ilman alennuksia saa käyrää. Ja vielä kun tuota rosteria on helpompi paikkailla kun titaania!
Kirjoittaja: JUSSI PITKÄHALMENiin ja mm. Doman putki on tehty rosterista.
Kirjoittaja: Rempsun Metalli OyHinta putkesta on tässä vaiheessa tosiaankin vasta arvio, joten se muotoutunee tietenkin kysynnän ja tarjonnan mukaan. Selvitämme alkuvaiheessa, kuinka paljon kysyntää käyrille on ylipäänsä eli onko tuotanto edes järkevää aloittaa. Jos ostajia löytyy, voimme viilata hintaa kohdalleen sen mukaan.
Tekisimme alussa putket 2 mm:n vahvuisesta rosteriputkesta, joka kestää kiveniskuja enemmän kuin alkuperäiset titaani- tai rosteriputket. Painoa on tietenkin hieman enemmän, mutta sen ei pitäisi olla ongelma. Mahdollisuus tehdä käyriä ohuemmistakin putkista on toki olemassa.